Francoska Skupina PSA (znamki Peugeot in Citroën) se počasi postavljata na noge. Leto 2013 je proizvajalec ponovno zaključil negativno, prodal je 2,82 milijona osebnih in lahkih dostavnih vozil, kar je pet odstotkov manj kot predlani. Registracije novih vozil so po podatkih ACEA lani upadle za 8,5 odstotka. A nova modela peugeot 2008 in 308 napovedujeta boljše čase, v zadnjem četrtletju sta prinesla štirodstotno rast prodaje Skupine.
Na tuje trge že 42 odstotkov prodaje
Skupina je medtem tudi uresničevala strategijo povečanja prodaje na trge izven Evrope, ki jim prinaša vse manjšo odvisnost od stare celine, kjer prodaja upada že šest let zapored. Lani je PSA izven Evrope prodal 42 odstotkov vozil, še leta 2012 je ta delež znašal 36 odstotkov, leta 2015 pa je cilj Skupine doseči polovični delež prodaje na tujih trgih. Lanski petodstotni upad prodaje je najbolj omilil uspeh na Kitajskem trgu - PSA je prodal 557 tisoč vozil, kar je za 26 odstotov več kot predlani. Dobro ji je šlo tudi v Južni Ameriki, kjer je prodaja poskočila za sedem odstotkov na 303 tisoč vozil.
V sloveniji stabilna prodaja obeh znamk
Na slovenskem trgu sta bili znamki razmeroma stabilni, Peugeot je med osebnimi avti pristal na tretjem mestu po številu registracij s 3.808 vozili, kar je dobrih pet odstotkov manj kot predlani. Citroën je bil šesti, s 3.343 vozili je predlansko prodajo povečal za pol odstotka. Pri lahkih dostavnikih sta obe znamki lani prodajo povečali za dobre štiri odstotke.
Do svežega denarja s prodajo deleža in delnic
PSA poleg prodaje rešuje tudi bilance, ki so še vedno negativne. "Proizvajalec mora zbrati tri milijarde evrov svežega denarja, v zameno za deset odstotni delež bosta po 500 milijonov evrov prispevala kitajski proizvajalec Dongfeng in francoska vlada, preostala sredstva pa bo PSA zbral s prodajo delnic," je poročal Autonews. Letos 2013 je bilo za PSA razburljivo tudi na drugih področjih, lani je PSA zaposlil novega predsednika uprave Carlosa Tavaresa, pred tem je bil Tavares izvršni direktor Renaulta, in napovedal zaprtje tovarne v Aulnayu blizu Pariza.