Avto

Kdo se veseli vaše nove registrske tablice

Registrske tablice bo še (vsaj) naslednja štiri leta izdelovalo podjetje KIG (vodi ga Marjana Novak), kjer poudarjajo, da je ta posel zanje vitalnega pomena

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

18.01.2014 07:00
Čas branja: 4 min

Bralka nas je na opozorila na nesmisel, na katerega je naletela ob menjavi avtomobila. Vedela je, da je registrska tablica vezana na vozilo, a kljub temu se je pozanimala, ali bi dotedanjo tablico vendarle lahko obdržala. Na upravni enoti so ji pojasnili, da sicer lahko obdrži enako vsebino tablice. A to nikakor ne bi bilo zastonj, saj bi morala dati najprej stare tablice uničiti ter naročiti nove. Ni se odločila za dodaten strošek - za nov par tablic z izbranimi označbami bi plačala nekaj čez 37 evrov. Na Ministrstvu za infrastrukturo in prostor so nam sicer sporočili, da navedeno ne drži, a bolj konkretnega pojasnila kot navedbo člena iz Zakona o motornih vozilih nismo dobili. Smo pa pogledali, katero podjetje se razveseli vsake naše nove in stare tablice namenjene za uničenje.

novak-marjana19-ih.1389971912.jpg.o.600px.jpg
Direktorica podjetja KIG Marjana Novak pravi, da je proizvodnja registrskih tablic vitalnega pomena za celotno skupino KIG.

Nemci bi tablice delali za pol manj

Že vrsto let je in še naprej bo to podjetje KIG. To je namreč ob lanskem javnem naročilu MZIP, (spet) dobilo posel izdelave registrskih tablic. Prav to javno naročilo se je znašlo tudi med očitki v interpelaciji ministru Samu Omerzelu (ta sicer vse očitne iz interpelacije zavrača). Na razpis sta se namreč javila dva ponudnika, kot rečeno KIG in nemško podjetje Erich Utsch AG skupaj s svojo slovensko podružnico Utsch Adria. Podjetje KIG je ponudilo, da lahko izdela in varuje 1,7 milijonov registrskih tablic za skoraj 13 milijonov evrov brez DDV. Njegov 'nasprotnik' Utsch, pa, da bo isto delo opravilo za pol manj, in sicer 6,5 milijonov evrov brez DDV.

S pritožbo niso uspeli

Podjetje Utsch Adria se je na odločitev ministrstva pritožilo na državno revizijsko komisijo, ki pa je zavrnila zahtevek za revizijo zavrnila kot neutemeljen. Ministrstvo je nujo po sklenitvi pogodbe podprlo z argumentom, da bi se v primeru nezmožnosti zagotavljanja tablic za postopke registracije naredila velika gospodarska škoda. Tablice bo torej (vsaj) naslednja štiri leta izdelovalo podjetje KIG. Pogodba sicer še ni sklenjena, a kot pravijo na MZIP, se cene tablic za uporabnike ne bodo spreminjale. KIG je tablice izdeloval, kot rečeno, tudi že do sedaj. Leta 2007 je namreč iško podjetje podpisalo pogodbo za izdelavo tablic, pogodba je decembra 2010 potekla. A postopek oddaje javnega naročila leta 2010 ni uspel, tako smo ostali brez uradnega proizvajalca tablic. Da ne bi ostali brez teh, jih je podjetje KIG še naprej izdelovalo, in sicer na podlagi aneksov k pogodbi. Samo v letu 2013 je bilo izdanih 439.527 kosov registrskih tablic. "Program proizvodnje registrskih tablic je vitalnega pomena za celotno Skupino KIG, saj se ostali proizvodni programi soočajo s posledicami gospodarske krize," pojasnjuje Marjana Novak, direktorica podjetja KIG. "Prav tako je treba izpostaviti pomen družbe KIG za lokalno okolje, v katerem ni veliko takih podjetij, ki bi lahko zaposlovala."

omerzel-samo7-br.1389971912.jpg.o.600px.jpg
Minister Samo Omerzel je v celoti zavrnil očitke iz interpelacije, v kateri mu med drugim očitajo nepravilnosti pri izbiri ponudnika registrkih tablic.

Zakaj enkrat pol cenejša ponudba ni uspela

Ministrstvo je ponudbo podjetij Erich Utsch in Utsch Adria zavrnilo kot nepopolno. Navedli so štiri nepravilnosti, in sicer napačno registracijo podjetja, neustrezno varovanje, neustreznost laboratorija za certificiranje ter neustreznost tehničnih skic. V odvetniški pisarni Fatur, ki zastopa podjetje Utsch, pravijo, da so razlogi neutemeljeni. »Registracija dejavnosti ne more biti razlog za zavrnitev, ker se uporablja zgolj v statistične namene in ne za izbiro na razpisu. Tudi varovanje blanketov v Nemčiji ne more biti problem. V Slovenijo pridejo prazne tablice, ki se šele tu natisnejo. Varovanje smo tukaj uredili z ustrezno varnostno službo, tako da je tudi ta argument neutemeljen. Tretji razlog za zavrnitev je prav tako nemogoč, kako so lahko tehnične skice s predloženimi vzorci neustrezne, če so bile na podlagi teh skic proizvedeni vzorci, odstopanja pa so bila v mejah tolerance. Glede laboratorija se je dejansko izkazalo, da po predpisanem ISO standardu izbrani laboratorij res ni bil verificiran za to preverjanje. A izkazalo se je, da v dokumentaciji razpisan standard sploh ne meri retrospektivnosti folije, ampak nekaj drugega. Ali to pomeni, da tudi KIG ni podal pravih podatkov?« pravi odvetnik Damjan Belič iz omenjene odvetniške pisarne, ki dodaja, da so ob ogledu dokumentacije prišli tudi do indicev, da bi lahko prišlo do spreminjanja že oddane dokumentacije.

KIG zavrača očitke

Novakova na očitke podjetja Utsch odgovarja, da ponudbi med seboj niti nista primerljivi ter da je imelo ministrstvo na izbiro le eno popolno ponudbo. "Tudi primerjava cen z drugimi državami EU pokaže, da so registrske tablice cenejše od cene, ki jo je ponudil KIG, le v Litvi in na Hrvaškem, " pojasnjuje Novakova, ki zavrača tudi vse očitke konkurence o domnevnih nepravilnostih. "Očitke zavračamo in jih ocenjujemo kot podlo in načrtno škodljivo propagando konkurence." In dodaja, da ponudba nikakor ni bila spremenjena in KIG ni imel dostopa do nje. "Cene med popolno in nepopolno ponudbo sploh ni mogoče primerjati," poudarja Novakova. "Izdelava registrskih tablic, ki so kompleksen in integriran produkt, je naš najpomembnejši proizvodni program, v katerega je bilo v zadnjih desetih letih investirano veliko lastnega znanja in sredstev."

Kdo vodi KIG

Novakova je sicer direktorica podjetja KIG od septembra 2012. Pisali smo že, da je kot članica upravnega odbora Primorja podpisala pogodbo za prodajo trboveljskega Rudisa po ceni devet milijonov evrov. To naj bi bila prenizka cena glede na obseg poslov, ki jih je imelo takrat podjetje, čeprav je bila višja od cenitve. Rudis je kupilo podjetje MSIN Naložbe Marka Moharja in Matjaža Satlerja, ki sta tudi lastnika podjetja KIG, ga nato preprodalo švicarskemu podjetju Cottagon. Novakova je pred odhodom v Primorje vodila Rimske terme, ki so danes v stečaju.

gneca-promet-tivolska-cesta7-ih.1389971913.jpg.o.600px.jpg
Proizvajalec registrskih tablic ostaja še naslednja štiri leta podjetje KIG, na Ministrstvu za infrastrukturo in prostor pravijo, da se cena za uporabnike ne bo spremenila.

Dober gospodar?

Ne glede na to, kdo je dobil posel in kdo ga ni in tudi če drži, da je bilo v postopku vse izpeljano brez napak in nepravilnosti, pa se kot končni kupci registrskih tablic lahko vprašamo, ali je ministrstvo za promet delovalo kot dober gospodar in nam priskrbelo tablice po najugodnejši ceni. Velika razlika v ceni dveh ponudb še vedno bode v oči in zbuja vprašanje, ali ne bi bilo mogoče dobiti tablic za kakšen evro manj.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Manager
Manager Zakaj upravljati trajnostno mobilnost v podjetjih?

Trije največji zaposlovalci v škofjeloški industrijski coni Trata (Knauf Insulation d. o. o., LTH Castings d. o. o. in SIBO G. d. o. o)...

FINANCE
Mala šola diplomacije za kmete
Finance
Jana Petkovšek Štakul Mala šola diplomacije za kmete

Tvorno sodelovanje bo še kako potrebno, saj so odprte še nekatere glavne zahteve, kot so zmanjšanje administrativnih bremen, redna izplačila neposrednih plačil, ukrepi skupne kmetijske politike in ureditev povsem napačno določenih bonitetnih točk.

FINANCE
Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov
Finance
EUROBAROMETER
Simona Toplak Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov 1

Kako se Slovenci razlikujemo od Evrope po tem, koliko vemo, kaj je za nas pomembno in kako ocenjujemo sebe in druge

FINANCE
Nova avkcija zakladnih menic 7. maja
Finance
VARČEVANJE
Petra Sovdat Nova avkcija zakladnih menic 7. maja
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely
Avto
Intervju
AvtoJure Šujica Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely 6

Skupina Geely velja za največjega avtomobilskega proizvajalca v zasebni lasti na Kitajskem, ki si pot v Evropo utira tudi prek Slovenije. Zasluga za to gre skupini SEAG, ki skrbi za znamko v 12 državah na Balkanu. Kakšni so njihovi načrti v regiji in kdaj lahko pričakujemo prihod novih znamk, ki so v lasti Geelyja?

FINANCE
Subvencije
Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami
Subvencije
EVROPSKA SREDSTVA
SubvencijeTeja Grapulin Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami

Največji delež denarja za okrevanje je do zdaj počrpala Danska. Irska, Nizozemska in Švedska pa niso še niti evra.

FINANCE
Razmah kitajskega čajnega napitka ustvarja nove milijarderje
FINANCE
Prevozi
Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben
Prevozi
PrevoziJure Šujica Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben

S 25 odstotkov povečanim tovornim prostorom je prevozu tovora namenjena enaka količina prostora kot v prejšnji generaciji v številko večjem transit connectu. Dizel ostaja v ponudbi.