Avto

Kako slovenski avtotrg iz Zagreba vidita nekdanja menedžerja Autocommercea

Švicarski trgovec Emil Frey ima šest tisoč zaposlenih, na Hrvaškem in v Srbiji je prevzel distribucijo Mercedes-Benza. Če se ACH sesuje, bodo Švicarji prišli tudi v Slovenijo?

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

13.01.2014 22:30
Čas branja: 3 min

Igor Geršak in Štefan Vörös sta iz slovenskega Autocommercea odšla v Zagreb. Geršak vodi prodajo Mercedes-Benza v podjetju švicarske družbe Emil Frey, Vörös pa distribucijo Hyundaia. Kakšne izzive imata na Hrvaškem in kako vidita položaj slovenskega trga?

voros-stefan2-xx.1389639862.jpg.o.240px.jpg
Štefan Vörös je do leta 2012 vodil Autocommerce, nato je odšel v Zavarovalnico Triglav, od lani pa vodi distribucijo Hyundaia v Zagrebu.

Nekdanja menedžerja Autocommercea - Geršak je bil direktor znamke Mercedes-Benz, Vörös pa je pred Rastom Oderlapom vodil celoten Autocommerce - sta v vetrovnih časih zapustila podjetje. Vörös je službeno pot nadaljeval v Zavarovalnici Triglav, lani pa prevzel vodenje distributerja Hyundaia v Zagrebu v lasti Slovenca Darka Zupanca. Kaj pomeni prestop obeh menedžerjev v zagrebški podjetji? Lahko Zagreb postane center avtomobilskih znamk za trge nekdanje Jugoslavije, tudi Slovenijo? Tako je denimo v primeru Volva.

Hrvaški trg ima velik potencial

»Prednost hrvaškega trga je sprivatiziran bančni sektor, v trenutku majhen trg pa ima velik potencial. Lani je bilo na Hrvaškem prodanih 30 tisoč osebnih avtomobilov, kar je dejansko skoraj toliko kot v Sloveniji, ko registracije očistimo izvoza,« pravi Vörös in dodaja, da ima Hyundai trenutno dobre rezultate na Hrvaškem in v Srbiji, kar pa še ne pomeni, da bo pri distribuciji prišlo do sprememb. V preteklosti sta se po njegovih besedah Slovenijales, nekdanji distributer Hyundaia v Sloveniji, in Hyundai Hrvaška že pogovarjala o različnih smereh sodelovanja, a pozneje je slovenske posle prevzel nizozemski trgovec Auto Binck.

Poznavalci pravijo, da je dejansko možna le širitev Auto Bincka na Hrvaško in v Srbijo, saj je ta kapitalsko precej močnejši. Darko Zupanc, lastnik hrvaškega in srbskega podjetja in Auta Celje, tega vodi direktor Proteja Branko Šibakovski, je po pisanju Dnevnika močno zadolžen.

gersak-igor9-be.1389639863.jpg.o.240px.jpg
Igor Geršak je do lani vodil znamko Mercedes-Benz v Autocomerceu, nato pa prevzel prodajo te znamke na hrvaškem trgu.

Ima švicarski trgovec apetite po Mercedesu v Sloveniji?

Kako pa je v primeru Mercedes-Benza, ki ga pri nas vodi Autocommerce v lasti ACH? Če bo šel ACH v stečaj, bo v stečajni masi tudi Autocommerce, slovenski distributer Mercedes-Benza. »Glede na potenciale trga na Hrvaškem, zaostrene gospodarske razmere v Sloveniji, navezanost trgov in vstop Hrvaške v EU je ta možnost vse bolj realna in zanimiva. Po mojih informacijah pogovori med ACH in skupino Emil Frey o morebitnem prevzemu distributerske pogodbe sicer ne potekajo,« pravi Geršak, ki od lanske jeseni vodi prodajo te znamke v podjetju Star Import na Hrvaškem. Družba je v lasti švicarske skupine Emil Frey, ki ima šest tisoč zaposlenih, lani pa je prevzela distribucijo Mercedes-Benza na Hrvaškem, letos prevzema posle še v Srbiji in Črni gori. Družba je poleg omenjenih trgov nastopa še v Švici, Nemčiji, Franciji, na Poljskem, Češkem in Madžarskem. »Podjetje je v zasebni lasti sina ustanovitelja podjetja, letos praznuje 90 let obstoja, ukvarja se izključno z avtoposlom in zaposluje šest tisoč ljudi. Le predstavljate si lahko, da je korporativno upravljanje povsem različno od tistega v skupini Autocommerce,« dodaja Geršak, zadovoljen z novim položajem. Ob tem se rad spominja na 12 let, ki jih je preživel v Autocommerceu.

Autocommerce ima dobre rezultate, a sodi pod slaboten ACH

Direktor Autocommercea Rasto Oderlap morebitnih sprememb ne more komentirati. Poudarja pa, da je družba lani povečala prodajo s 102 na 106 milijonov evrov, zadovoljen je tudi s prodajo osebnih vozil mercedes-benz fizičnim osebam, kjer si je v prestiž­nem razredu odrezal vodilni, 36-odstotni tržni delež, v tovornem programu pa je njihov tržni delež zrasel z 22,7 na 26 odstotkov.

Meje so odprte, prav tako trgovina z avti

Hrvaški trg Geršak opisuje kot razmeroma majhen, a tudi obetaven. »Razlike so predvsem v višjih davkih in v tem, da je trg pravnih oseb na Hrvaškem precej večji kot v Sloveniji. To pomeni drugačne trženjske strategije. Verjamem, da si bo trg po umiritvi gospodarskih razmer opomogel, dolgoročno pa bo prehitel slovenskega. Vsekakor je zdaj pravi čas za naložbe in vzpostavljanje novih povezav,« verjame Geršak in dodaja, da se bo zaradi vstopa Hrvaške v EU povečal pretok vozil med Hrvaško in Slovenijo. Posledica visokih davkov na Hrvaškem so po Geršakovih besedah tudi nekaj nižje nabavne cene mercedes-benzov na Hrvaškem, kar lahko prodajo prek meja le spodbudi.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

28.01.2014
09.11.2015
12.11.2015
FINANCE
Marčni podatek: Inflacija v Sloveniji se ne znižuje, nasprotno
Finance
inflacija
Albina Kenda Marčni podatek: Inflacija v Sloveniji se ne znižuje, nasprotno 3

Če gledamo nacionalno specifično košarico, se je inflacija v Sloveniji marca celo povišala - s februarskih 3,4 odstotka na marčnih 3,6 odstotka. Tudi če gledamo vseevropsko primerljivo košarico dobrin, slovenska inflacija ne popušča. Dodajamo hiter pogled na inflacijo v Italiji

FINANCE
Triglav: kaj je udarilo po njihovem dobičku v letih 2022 in 2023
Finance
ZAVAROVALNICA
Tanja Smrekar Triglav: kaj je udarilo po njihovem dobičku v letih 2022 in 2023 1

Iz letnega poročila: zakaj je predlanski rezultat po novem izguba namesto stomilijonski dobiček? Tudi zaradi davkov.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Kamniški podjetnik: Javni uslužbenci bi morali tekmovati v spodbujanju gospodarstva
Finance
KAMNIŠKI RAZVOJNI FORUM
Jana Petkovšek Štakul Kamniški podjetnik: Javni uslužbenci bi morali tekmovati v spodbujanju gospodarstva 1

Na Kamniškem razvojnem forumu bomo govorili o nujni podpori gospodarstvu ter iskanju razlikovalnih prednosti, ki jih ima kamniška občina veliko.

FINANCE
IKT
Poslovanje v segmentu B2B je vse bolj digitalno - kako daleč smo v Sloveniji?
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTKlemen Koncilja Poslovanje v segmentu B2B je vse bolj digitalno - kako daleč smo v Sloveniji?

Slovenija je ob pospešku digitalizacije posla ostala zadaj, vsaj kar zadeva spletno poslovanje B2B. Še vedno se namreč ukvarjamo predvsem s CRM.

FINANCE
Transport in logistika
Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki?
Transport in logistika
Infrastruktura
Transport in logistikaNataša Koražija Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki? 3

Bi lahko prenovo železnic načrtovali bolj racionalno? Cene gradbenih del vrtoglavo naraščajo, projekti se vlečejo več let in se dražijo, učinki na potovalne hitrosti pa so skromni. Zakaj?