Igor Geršak in Štefan Vörös sta iz slovenskega Autocommercea odšla v Zagreb. Geršak vodi prodajo Mercedes-Benza v podjetju švicarske družbe Emil Frey, Vörös pa distribucijo Hyundaia. Kakšne izzive imata na Hrvaškem in kako vidita položaj slovenskega trga?
Nekdanja menedžerja Autocommercea - Geršak je bil direktor znamke Mercedes-Benz, Vörös pa je pred Rastom Oderlapom vodil celoten Autocommerce - sta v vetrovnih časih zapustila podjetje. Vörös je službeno pot nadaljeval v Zavarovalnici Triglav, lani pa prevzel vodenje distributerja Hyundaia v Zagrebu v lasti Slovenca Darka Zupanca. Kaj pomeni prestop obeh menedžerjev v zagrebški podjetji? Lahko Zagreb postane center avtomobilskih znamk za trge nekdanje Jugoslavije, tudi Slovenijo? Tako je denimo v primeru Volva.
Hrvaški trg ima velik potencial
»Prednost hrvaškega trga je sprivatiziran bančni sektor, v trenutku majhen trg pa ima velik potencial. Lani je bilo na Hrvaškem prodanih 30 tisoč osebnih avtomobilov, kar je dejansko skoraj toliko kot v Sloveniji, ko registracije očistimo izvoza,« pravi Vörös in dodaja, da ima Hyundai trenutno dobre rezultate na Hrvaškem in v Srbiji, kar pa še ne pomeni, da bo pri distribuciji prišlo do sprememb. V preteklosti sta se po njegovih besedah Slovenijales, nekdanji distributer Hyundaia v Sloveniji, in Hyundai Hrvaška že pogovarjala o različnih smereh sodelovanja, a pozneje je slovenske posle prevzel nizozemski trgovec Auto Binck.
Poznavalci pravijo, da je dejansko možna le širitev Auto Bincka na Hrvaško in v Srbijo, saj je ta kapitalsko precej močnejši. Darko Zupanc, lastnik hrvaškega in srbskega podjetja in Auta Celje, tega vodi direktor Proteja Branko Šibakovski, je po pisanju Dnevnika močno zadolžen.
Ima švicarski trgovec apetite po Mercedesu v Sloveniji?
Kako pa je v primeru Mercedes-Benza, ki ga pri nas vodi Autocommerce v lasti ACH? Če bo šel ACH v stečaj, bo v stečajni masi tudi Autocommerce, slovenski distributer Mercedes-Benza. »Glede na potenciale trga na Hrvaškem, zaostrene gospodarske razmere v Sloveniji, navezanost trgov in vstop Hrvaške v EU je ta možnost vse bolj realna in zanimiva. Po mojih informacijah pogovori med ACH in skupino Emil Frey o morebitnem prevzemu distributerske pogodbe sicer ne potekajo,« pravi Geršak, ki od lanske jeseni vodi prodajo te znamke v podjetju Star Import na Hrvaškem. Družba je v lasti švicarske skupine Emil Frey, ki ima šest tisoč zaposlenih, lani pa je prevzela distribucijo Mercedes-Benza na Hrvaškem, letos prevzema posle še v Srbiji in Črni gori. Družba je poleg omenjenih trgov nastopa še v Švici, Nemčiji, Franciji, na Poljskem, Češkem in Madžarskem. »Podjetje je v zasebni lasti sina ustanovitelja podjetja, letos praznuje 90 let obstoja, ukvarja se izključno z avtoposlom in zaposluje šest tisoč ljudi. Le predstavljate si lahko, da je korporativno upravljanje povsem različno od tistega v skupini Autocommerce,« dodaja Geršak, zadovoljen z novim položajem. Ob tem se rad spominja na 12 let, ki jih je preživel v Autocommerceu.
Autocommerce ima dobre rezultate, a sodi pod slaboten ACH
Direktor Autocommercea Rasto Oderlap morebitnih sprememb ne more komentirati. Poudarja pa, da je družba lani povečala prodajo s 102 na 106 milijonov evrov, zadovoljen je tudi s prodajo osebnih vozil mercedes-benz fizičnim osebam, kjer si je v prestižnem razredu odrezal vodilni, 36-odstotni tržni delež, v tovornem programu pa je njihov tržni delež zrasel z 22,7 na 26 odstotkov.
Meje so odprte, prav tako trgovina z avti
Hrvaški trg Geršak opisuje kot razmeroma majhen, a tudi obetaven. »Razlike so predvsem v višjih davkih in v tem, da je trg pravnih oseb na Hrvaškem precej večji kot v Sloveniji. To pomeni drugačne trženjske strategije. Verjamem, da si bo trg po umiritvi gospodarskih razmer opomogel, dolgoročno pa bo prehitel slovenskega. Vsekakor je zdaj pravi čas za naložbe in vzpostavljanje novih povezav,« verjame Geršak in dodaja, da se bo zaradi vstopa Hrvaške v EU povečal pretok vozil med Hrvaško in Slovenijo. Posledica visokih davkov na Hrvaškem so po Geršakovih besedah tudi nekaj nižje nabavne cene mercedes-benzov na Hrvaškem, kar lahko prodajo prek meja le spodbudi.