Prodaja avtomobilov v svetu je lani dosegla rekordnih 82,8 milijona, kar 85 odstotkov rasti pa je prinesla rast na Kitajskem. Svetovna prodaja avtov bo še rasla - letos do 85 milijonov, so prepričani pri IHS Automotivu.
Avtomobilski proizvajalci so lani prvič presegli 80 milijonov prodanih vozil - osebnih avtov, dostavnikov in terenskih poltovornjakov, ki so priljubljeni predvsem v Združenih državah. Prodajni rezultati, ki so jih objavili pri analitski hiši IHS Automotive, kažejo 4,2-odstotno rast v primerjavi z letom 2012. Za letos družba napoveduje nadaljnjo rast prodaje, na 85 milijonov vozil. Zanjo bosta tako kot v prejšnjih nekaj letih poskrbela predvsem kitajski in ameriški trg.
Kitajska s 14-, Amerika s 13,6-odstotno rastjo
Kitajska in ZDA sta bila že lani najmočnejša svetovna trga za avtomobilsko industrijo. Kitajska je kljub nekaterim oviram - v večjih mestih so zavirali dodatno zgoščevanje prometa z omejitvami pri registracijah novih avtov, rdečo luč so prižgali ekologi, saj je onesnaženost v velikih mestih presegla vse dovoljene vrednosti - tudi lani močno rasla. Prodaja osebnih avtomobilov in dostavnikov se je povečala za 14 odstotkov, največ v zadnjih treh letih, na 22 milijonov vozil. Ob tem so se osebni avtomobili množili hitreje kot dostavniki.
Volkswagen na Kitajskem ugnal GM
Povsem na vrhu sta se za krono spopadla Volkswagen in General Motors. Na cilj je prvi prispel nemški koncern s skupno prodajo 3,3 milijona vozil znamk Volkswagen, Audi, Škoda, Bentley in Lamborghini. K dosegi cilja je največ pripomogel model, ki ga v Evropi ne poznamo, dostopna gran lavida. General Motors je blestel predvsem pri prodaji znamk Cadillac in Buick, k rekordni prodaji 3,16 milijona vozil je veliko pripomogla tudi znamka majhnih in poceni potniških kombijev Wuling, lastita si jo General Motorsov kitajski partner SAIC in General Motors, ki je lani le na Kitajskem našla 1,2 milijona kupcev. Na tretjem mestu je pristal ameriški Ford s prodajo 936 tisoč vozil. Po besedah analitikov pa je prav Ford največji zmagovalec, saj je prodajo v primerjavi z letom 2012 povečal za 49 odstotkov.
Med proizvajalci na vrhu General Motors, na cestah pa poltovornjaki
Drugo bojišče je bilo v Združenih državah, kjer je dolgoletno krono zadržal General Motors s prodajo 2,8 milijona vozil. Največji delež si je v prodaji GM odrezala znamka Chevrolet, ki je lani v svetu prodala skupaj pet milijonov vozil. Hkrati je napovedala umik iz Evrope (razen Rusije), kjer je dosegla prodajo, manjšo od 200 tisoč vozil. Najbolj priljubljen Chevroletov model v Ameriki je bil lani terenski poltovornjak silverado. Ameriški trg je kljub vse ostrejšim okoljskim zahtevam še vedno zelo naklonjen terenskim poltovornjakom, ki tudi s sodobnejšimi in manjšimi motorji še vedno porabijo precej več goriva kot navadni osebni avtomobili. Na vrhu lestvice najbolje prodajanih vozil sta tako ford F-150 in chevrolet silverado, najbolje prodajan osebni avto pa je šele tretji - toyota camry. Združene države so lani sicer pogoltnile 15,6 milijona vozil, kar je 13,6 odstotka več kot predlanskim.
Na domačem trgu GM daleč pred Volkswagnom
Na drugem mestu med proizvajalci je v Ameriki pristal Ford, na tretjem pa Toyota. Volkswagen, ki je daleč najmočnejši avtomobilist v Evropi, lani je General Motors ugnal na Kitajskem, pa je v Ameriki daleč zadaj. Nemci so prodali 833 tisoč vozil, šest odstotkov več kot predlanskim, k rasti pa je največ pripomogla koncernska prestižna znamka Audi s 13,5-odstotno rastjo v tem obdobju.
Evropa bo letos rasla, a pesimizem ostaja
Evropski trg je bil še pred desetletjem večji od kitajskega in ameriškega, lani pa je s prodajo 13 milijonov vozil močno zaostal za obema velesilama. Prodaja je upadala šest let zapored, tudi lani. Letošnja napoved pa obljublja triodstotno rast, ki bo delno tudi posledica ostarelega voznega parka na evropskih avtocestah in počasnega okrevanja nekaterih večjih evropskih trgov. A tovarne na evropski trg vseeno gledajo zmerno pesimistično, pričakujejo, da se bodo cenovne vojne nadaljevale in bodo dobičke, če jih sploh bodo, kovale predvsem s prodajo na druge trge zunaj EU, tudi na Kitajsko in v Ameriko.