Avto

Pravi magnet za poglede

Športni kupe Peugeot RCZ je po lepotnem posegu še bolj zapeljiv in atraktiven, najbolj trmaste pa prepriča tudi z močnim 200 THP motorjem in voznimi lastnostmi

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

13.01.2014 09:32
Čas branja: 5 min

IMG_8273

Zagotovo ste že slišali koga, ki prepeva kot Sting, „žaga" kot Slash, razteza meh kot Avsenik pa se vam je vseeno zdelo, da to pač ni to. Morda vas je o precejšnji razliki med kopijo in originalom podučila ženska, ki si želi prave torbice Louis Vuitton ali čevlje Prada, ali pa ste le nemo zavijali z očmi ob kopijah Robbovega vodnjaka ali Miloške Venere. Tudi Mona Lisa je zgolj ena in edina!

IMG_8451

Tako bi na vprašanje "Kopija ali original?" bržkone dobili hiter in jasen odgovor: „Seveda original! Tudi najboljša kopija ostane le kopija!" Pa je res vedno tako? Če pustimo ob strani umetnine, ki jim zob časa lahko jemlje lesk, se kdaj pa kdaj le zgodi, da je kopija zares odlična. Tak je denimo prenovljeni Peugeot RCZ, sploh če ga poganja zmogljiv motor z 200 "konji", s katerim še bolj suvereno zarjove ob originalu, Audiju TT.

IMG_8569

Dolgo časa je bilo moč ta mali športni kupe posebne oblike, ki je še najbolj spominjala na mešanico hrošča in Porscheja 911, zlahka prepoznati v množici. Oblika je izžarevala športnost in dinamičnost, ob tem je premogel nekaj luksuza ter pametno mero agresije. Audi TT je bil kralj, eden in edini. Dokler ni na sceno pred nekaj leti zapeljal RCZ, Peugeotov 2+2 športni kupe in posebnež po svojem imenu, saj ga edinega niso sestavljale tri številke z ničlo v sredini. Kaj pa zdaj?

IMG_8445

Privlačen, atraktiven in cenovno dostopni RCZ je vse skupaj močno močno zakompliciral, sploh po prenovi in s trenutno še najmočnejšim motorjem. Če to slišiš iz ust nekoga, ki že dlje časa prisega na močnega Audija TT, potem bo že res. Z našim levom smo namreč ujeli levinjo, ki na koncu kar ni mogla prehvaliti nove grive, gromkega rjovenja in seveda agilnosti.

IMG_8307

Drugačen in dramatičen RCZ za mlade in mlade po srcu je torej lani dobil nekaj kozmetičnih popravkov ter postal sodobnejši in bolj podoben drugim levčkom. Nova je prednja maska, kjer je zdaj deljena odprtina za zrak, na njenih robovih so dnevne LED luči, drugačne so še luči, večji zračniki in spojlerji. Zadaj je bil deležen rahlih lepotnih posegov - tam se seveda še naprej nahaja samodejno ali s pritiskom na gumb dvižni spojler, ki ustvarja nekaj dodatnega podtlaka in pripomore k boljši aerodinamiki in večji stabilnosti ob višjih hitrostih. Koristno in zelo všečno! Levinja je sicer pohvalila lepo obliko, ki izžareva nekaj premijskega in boljšega.

IMG_8298

IMG_8429

IMG_8367

IMG_8388

Znotraj ji pozornost najprej pritegnejo naluknjane aluminijaste stopalke za plin. Oči se nato ustavijo na preprostih, športnih in stilskih merilnikih za hitrost, motorne vrtljaje, nivo goriva in temperature hladilne tekočine. Pohvale sta deležna ravno prav majhna ročica menjalnika - ta bi lahko bila manj fina in hitrejša - ter sredinski greben, ki vliva občutek kreposti. Volanski obroč je prevelik za avto s športnimi geni, a je dobro oprijemljiv, zaslon na vrhu armaturke, ki se dviga in spušča v ležišče pa je dobil etiketo "zanimiv".

IMG_7300

IMG_8288
Tudi znotraj RCZ (zgoraj) deloma posnema TT

Kakovost materialov in izdelave v 429 cm dolgem in 131 cm visokem športniku je odlična in pohvaljena, k dodatnemu občutku prestiža pa pripomorejo retro analogna ura na sredini, zmerna mera kroma ter z usnjem prevlečena vrata. Pravi val navdušenja požanjeta prednja usnjena in električno nastavljiva sedeža, ki sta postavljena praktično na sredini vozila. Na pogled sta namreč izjemna, oblikovana zgolj iz enega dela ter vsaj na videz ponujata dovolj bočne opore. V praksi se nato pokaže, da imata sedežna lepotca ob močnem priganjanju le premalo sedežne in ledvene opore.

IMG_7353

Kakršnekoli misli o prevozu odraslih ljudi zadaj izginejo ob pogledu na - oblikovno sicer izjemno - kupolasto dvojno usločeno streho in zadnje steklo, poudarjeno z aluminijastim lokom. Otroci bi se tja morda šestisnili, vendar pa bi jim kaj hitro zmanjkalo prostora za noge. Lepo in na otip prijetno odlagališče za kakšno torbico, športno torbo ali nakupovalne vrečke torej. Če je prtljage več, je na voljo za tak tip avta dovolj velik prtljažnik, v osnovi ponuja 321 litrov, s podrtima zadnjima sedežema pa se prostor podvoji. Le rezervno kolo je pri tem treba pustiti doma in s seboj raje vzeti komplet za krpanje gum.

IMG_7331



Tehnični podatki



Moč motorja: 147 kW (200 KM) @ 5500 vrt/min



Pospešek (0-100 km/h): 7,4 s



Največja hitrost: 235 km/h



Poraba goriva (kombinirana): 6,9 l/100 km



Emisije CO2: 159 g/km



Največji navor: 275 Nm @ 1700 vrt/min



Testna poraba: 9,1 l/100 km



Cena osnovnega modela: 27.550 evrov



Cena testnega modela brez popusta: 34.560 evrov

Ko obrnemo ključ, kaj hitro postane jasno, da gre kljub enakemu motorju 1.6 THP 200 za neko povsem drugačno "žival", kakršna je Peugeot 208 GTI. Že ko zgolj pobožamo stopalko za plin, že je RCZ pripravljen za igro. Čeprav je prisilno polnjen, zamika v odzivnosti skorajda ni - po tej plati močno prekaša športno dvestoosmico. Njegov ognjevit značaj dodatno podkrepi par zaključkov izpušne cevi izpod levega dela zadka. Med vožnjo se na trenutke sicer zdi, da malo posiljeno športno rjove, k čemur pripomore posebna membrana Sound System, a med 3500 in 5000 vrtljaji zares pristno hrope in grgra. Motor se izkaže s prožnostjo, saj se ga po mestu zlahka vozi pri kakršnikoli hitrosti v skorajda katerikoli prestavi, brez kakšnega oklevanja pa se zavrti vse do omejevalnika pri dobrih šest tisoč vrtljajih - precej visoka številka za turbo motor.

IMG_8231

Svoje atletske vrline je nekaj več kot 1.400 kg težak lev nato pokazal na ovinkasti cesti, kjer je s pomočjo 275 Nm navora pri 1700-4500 vrtljajih v minuti brez težav sledil enako močnemu TT. Ta na papirju sicer ponuja boljše zmogljivosti, saj stotico doseže po 6,4 sekunde, RCZ sekundo pozneje, najvišja hitrost pri TT znaša 240 km/h, pri RCZ pa 235 km/h. Zaradi nizkega težišča in dobro uglašenim podvozjem na cesti deluje čvrsto in zelo suvereno. K temu pripomoreta tudi dovolj trd volan in stopalka sklopke ter precej natančna prestavna ročica, le bolj nežen je treba biti z njo. Čeprav podvozje sloni na stari platformi modela 308, je za športne užitke dodobra dodelano in nastavljeno, za „udobje" slovenskih cest pa morda celo preveč čvrsto in vam zna poskakovanje in tresenje po napornem delovnem dnevu še kako presedati.

IMG_8212

Ovinkov, kilometrov in s tem povezane zabave pa nam v RCZ kljub vsemu kar ni in ni bilo dovolj. Ko smo se počasi že želeli umiriti, je bil zgolj nekoliko močnejši pritisk na pedal za plin dovolj, da je sledila nova „runda". Čeprav motor poganja prednji kolesni par, se moč zelo dobro prenaša na cesto, ob morebitnem pretiravanju hitro vskoči elektronika s stabilizacijskimi sistemi ESP, DSC in EBFD ter umiri besnenje, na mokri in spolzki cesti pa vseeno velja dodatna previdnost. Povprečna poraba se je gibala pri devetih litrih na sto prevoženih kilometrov, ob umirjeni vožnji je padla na dobrih sedem, ob priganjanju pa je poskočila na 11 litrov.

IMG_7376

Porabljeno energijo smo si nabirali skozi naselja in mesta, kjer je bilo kaj hitro jasno, da je RCZ pravi pozer in nastopač, ki še kako pritegne poglede mimoidočih. Z njim je tako skorajda nemogoče kilometre nabirati neopažen, kar je vsekakor eden izmed njegovih adutov. Podobno opažen je seveda tudi Audi TT, ki nas je na drugi strani razvajal z bolj pristnim zvokom motorja v celotnem območju vrtljajev. Izpod motornega pokrova se je v kabino slišalo prijetno renčanje, volan je odličen, prav tako menjalnik in prestavna ročica - tukaj se bodo morali pri Peugeotu še kaj naučiti. A imidž in dolga leta izkušenj imajo tudi svojo ceno - ta je skoraj enkrat višja in za ceno rabljenega TT dobiš novega RCZ.

IMG_8133

Peugeot RCZ 200 THP za svojo ceno okoli 30 tisoč evrov ponuja veliko, če mu česa ne primanjkuje, sta to lepota in konji, tudi kvaliteta. Po dizajnu je v tem cenovnem razredu skorajda brez konkurence, dvojčka Toyota GT86 in Subaru BRZ pa sta veliko bolj vozniško naravnana. Morda Peugeotu RCZ manjka nekaj imidža. Tisti, ki jim je avto statusni simbol, bodo zato najbrž posegli po bolj zvenečih imenih, ki imajo bodisi pod pokrovom manj konjev bodisi bodo nabavili rabljenega. A ne gre pozabiti, da z nakupom RCZ dobite posebnost, ekskluzivnost in vsakodnevno prepoznavnost. Kdor si želi še več moči, spomladi prihaja 270-konjski RCZ R; prihaja pa tudi novi TT.

IMG_8409

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
3 stvari, po katerih presojam Ursulo von der Leyen
Finance
SIMONA TOPLAK
Simona Toplak 3 stvari, po katerih presojam Ursulo von der Leyen 2

Kako je evropska komisija zašla od politike koristi za ljudi v ustvarjanje politike anksioznosti pri ljudeh.

FINANCE
Spomladanska napoved MDS: nekoliko slabša napoved rasti za Slovenijo in za Nemčijo
Finance
GOSPODARSKE NAPOVEDI
Teja Grapulin Spomladanska napoved MDS: nekoliko slabša napoved rasti za Slovenijo in za Nemčijo

Kljub slabim napovedim se je svetovno gospodarstvo izognilo recesiji, znižanje inflacije na ciljne ravni je še vedno prioriteta.

FINANCE
IKT
Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi
IKT
TRETJI RAVNATELJEV ZAJTRK
IKTRedakcija IKT Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi

Na tretjem ravnateljevem zajtrku, ki ga je organiziralo podjetje eŠola, je bil izpostavljen pomen zagotavljanja varnega digitalnega okolja za šole.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Vlagatelj Maks
Maksov piknik vlagateljev: resna vlagateljska vprašanja ob sproščenem ozračju
FINANCE
ESG
Atlantic Droga Kolinska je ESG-prvak Slovenije 2024
ESG
Izbor prvaka
ESGAna Ivančič Atlantic Droga Kolinska je ESG-prvak Slovenije 2024

Atlantic Droga Kolinska uravnoteženo uresničuje ESG-zaveze na vseh treh področjih – okolje, družba in upravljanje.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Ne potrebujem še ene delnice iz velike sedmerice
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Ne potrebujem še ene delnice iz velike sedmerice

Amazon si je opomogel kot zadnji med velikimi.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)