Avto

(foto) BMW X5 proti razkošnemu Angležu

Leto 2013 je bilo leto športnih terencev, ti niso poznali krize pri prodaji in številu novih modelov. Izbrali smo najboljša med njimi, dinamičnega BMW X5 in razkošnega range roverja.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

09.01.2014 22:30
Čas branja: 6 min

Oba spremlja dvoličen ugled, množica občudovalcev na eni in množica aktivistov na drugi strani, ki ju zmerja s potratnežema, nastopačema, nekateri ju celo ne spustijo v mestna središča. V teoriji imata oba res precej nasprotujočo si zasnovo, zato niso nenavadna vprašanja, zakaj bi človek imel dvotonskega terenca za vožnjo po cesti, če z njim nikoli ne zavije na teren.

BMW-X5-1-mm.1389331144.JPG.c.600px.jpg

V praksi pa se tako X5 kot range rover vse bolj približujeta nadarjenosti na vseh področjih, za zelo visoko ceno seveda. BMW X5 30d xDrive stane 68 tisoč evrov, z dodatno opremo pa kar 97 tisočakov. Na ceniku range roverja je zapisana cena 133 tisočakov, z dodatno opremo pa kar 155 tisoč evrov. Še posebej pri angležu želi del ugleda prispevati tudi vrtoglava cena, v resnici pa je prepad med obema nekaj manjši, kot se zdi, saj je za range roverja mogoče dobiti večji popust kot za X5.

range-rover-1-mm.1389292868.jpg.o.600px.jpg
Range rover je dolg pet, širok pa več kot dva metra. V novi generaciji je dobil mehkejše robove, izgubil je več kot 400 kilogramov.

Lažja, a še vedno tehtata več kot dve toni

BMW X5 je predvsem trendovski luksuzni terenec, ki vse bolj izgublja terenski značaj. S prvim X5 ga povezujejo le še postavna oblika, precejšnje mere (novi je dolg že 4,9 metra), dvojnost značaja in velika teža, saj X5, čeprav je lažji od prejšnjega, opremljen s trilitrskim dizlom tehta kar 2.145 kilogramov. Range rover, daljši za deset centimetrov, je še 15 kilogramov težji, a je to za kleni range precej dober dosežek, saj je v zadnji generaciji pridobil aluminijasto karoserijo in izgubil do 420 kilogramov teže. Range je ob tem drugačen od X5, malo manj postavljaški, čeprav je še mogočnejši, precej bolj razkošen in manj športen. Nekako bolj ustreza opisu pravega luksuznega terenca, res pa je, da se ta opis skozi čas spreminja. Od teh dvoživk danes pričakujemo, da zmoreta vse - od udobne in hitre vožnje, stabilnosti in natančnosti v zavojih do terenskih lastnosti na terenu in snegu.

range-rover-2-mm.1389292869.jpg.o.600px.jpg
Razkošje, kot ga tekmeci range roverja ne ponujajo. Res pa je, da ga za 133 tisočakov pričakujemo.

BMW zmore piti po kapljicah

BMW X5 je v mestu okretnejši, bolj lahkoten, pri pospeševanju je za sekundo hitrejši (do hitrosti sto kilometrov na uro skoči v 6,9 sekunde), čeprav ima enako moč in zelo podobno težo - zahvala za to gre predvsem odzivnemu trilitrskemu turbodizlu s 190 kilovati. X5 je še za debel liter varčnejši od tekmeca, mestna vožnja zahteva deset, avtocesta okoli devet litrov, umirjeno premikanje po podeželskih cestah in vaseh pa porabo zmanjša na sedem litrov. Dizelski motor ob nežnem dodajanju plina deluje že z dobrimi tisoč vrtljaji, se vseskozi spontano in odločno odziva na dodajanje plina in oddaja precej manj slišen in grob zvok kot v prejšnjem X5. Odločen motor zbudi tudi športne želje voznika, čvrsto (doplačljivo) M-podvozje pa jih le podpre. Dvotonec se skozi zavoje pelje skoraj tako dobro in natančno kot limuzine tega razreda. Volan je natančen, potniki se bodo dobro počutili tudi v kabini, ki je beemvejevsko dobro izdelana, lično urejena in vozniško oblikovana. Na (doplačljivih) sprednjih komfortnih sedežih je ugodja veliko, tudi za športne navdušence, ki si lahko podaljšajo sedalni del in stisnejo zgornji del telesa z nastavljivimi bočnimi oporami. Dobro se bodo počutili tudi potniki na zadnji klopi, vsi skupaj pa bodo polnili večji, 650-litrski prtljažnik, ki ga odpirajo dvodelna vrata.

BMW-X5-2-mm.1389292867.jpg.o.600px.jpg
V BMW X5 se dobro sedi, prostora je veliko, opreme in urejenosti tudi. Dovolj je tudi razkošja, dokler se ne usedeš v range roverja.

Range razvaja z limuzinskim udobjem in terenskimi zmogljivostmi

Tako tih kot range roverjev trilitrski turbodizel vseeno ni. Ko je ogret, je ta zaradi boljše izolacije res neslišen, nekaj dizelskega ropota v kabino spusti le ob priganjanju. Ob tem je za liter bolj požrešen, za odtenek manj odziven, a povsem dovolj zmogljiv. Potrebe po osemvaljnih bencinarjih ne v enem ne v drugem ni, oba dizla izpolnjujeta tudi visoke zahteve kupcev. V vožnji je range malo bolj okoren, zaradi dodatnih centimetrov v dolžino in širino je tudi bolj mogočen in se zdi manj dinamičen kot X5. Temeljit štirikolesni pogon z elektroniko, ki nadzira zdrse, stabilnost in razporeja moč med vsemi štirimi kolesi, dela range roverja sicer zanesljivega tudi v hitro voženih zavojih, a voznika nikakor ne vabi vanje tako kot BMW X5.

Podvozje range roverja je tudi tokrat vsestransko, spet je učinkovito tudi na terenu. Vzmetenje je zračno in bogato nastavljivo, saj omogoča trebuh avta spustiti na 7,5 centimetra od tal in dvigniti na 30 centimetrov, hod vzmeti je kar 59,7-centimetrski. Kar 420 tipal pa vseskozi prilagaja delovanje vzmetenja, menjalnika in elektronike, zato je novi range bolj prijazen od prejšnjega, za plezanje prek skal, po strmih klancih in premagovanje snega je večinoma dovolj program auto, vse drugo naredi elektronika. Ali bodo lastniki range roverja res pognali med pasti terena, je drugo vprašanje. »Naši kupci se sicer zelo redko ali pa nikoli ne vozijo po takšnem terenu. Pomembno pa je, da vedo, da njihov avto zmore takšne podvige,« nam je predlanskim na predstavitvi v Maroku pojasnil David Lloyd iz družbe. Poleg terenskih vrlin je range z zračnim podvozjem navdušil še z mehkim pobiranjem cestnih lukenj in neravnin, že omenjeno izvrstno izolacijo in razkošno potniško kabino - prostorsko in opremsko. Range zmore še malo bolje kot X5 pričarati resnično razkošje v potniški kabini. Imenitni so materiali, mehko usnje, ki oblači sedeže in armaturno ploščo, les, ki prekriva skoraj celo sredinsko konzolo. Na zadnji klopi je več udobja kot v X5, v prtljažniku pa je prostora manj za sto litrov.

BMW-X5-1-mm.1389292866.jpg.o.600px.jpg
Sprednji del ima kot pri seriji 3 in 4 povezane žaromete in masko.

BMW pleza tudi v strme klance

BMW X5 pa je BMW, kar je hkrati prednost in breme. Preizkusni je bil opremljen s prilagodljivim M-podvozjem, ki tudi v programu comfort ni znal prav elegantno pobirati cestnih lukenj, v bolj športnih programih pa je že vabil med zavoje, kjer se X5 počuti precej bolje, kot bi pripisali 2,2-tonskemu kolosu. Pri reševanju udobja je morda rešitev doplačljivo zračno vzmetenje. Vseeno smo ga pognali na teren in še po snegu do sedežnice na Krvavcu. Elektronika je v vsakem hipu poskrbela za dober oprijem koles, poleg tega pa je uravnavala še zdrse in stabilnost. Obut v dobre pnevmatike je X5 plezal tudi v strme klance, na poti nazaj pa je elektronika spet nadzirala spust, voznik je le nastavljal hitrost spusta in se zabaval s prikazom delovanja pogona in prečnih ter bočnih nagibov na 10,25-palčnem zaslonu, ki tokrat štrli iz armaturne plošče. Odsotnost reduktorja, skromnejša oddaljenost od tal in manj terenskih nastavitev podvozja pa X5 vseeno dajejo minus v primerjavi z range roverjem.

Športni terenci lani do 11 odstotkov trga

Športni terenci oziroma SUV so zmagovalci minulega leta v Sloveniji, saj so si odrezali kar 11 odstotkov avtomobilskega trga, 0,7 odstotne točke več kot leta 2012. V prvih 11 mesecih lani smo Slovenci pokupili 5.302 SUV, v celem letu 2012 pa 5.032. Nekdaj nišni SUV so se prodajali bolje kot mestni avti, res pa je, da so naselili skoraj vse avtomobilske razrede - od malih (nissan juke, renault captur), kompaktnih (volkswagen tiguan), srednjerazrednih (audi Q5), višjih (mercedes-benz ML) in še luksuznih, kamor dejansko sodi le veliki range rover. V prihodnosti mu bo družbo delal še Bentleyjev SUV. Najbolje prodajani so bili kia sportage, dacia duster in nissan juke.

Z range roverjem po maroški puščavi

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Vrtno pohištvo za teraso in vrt: poiščite navdih v najnovejših trendih

Pomlad je čas, ko se ponovno povežemo z naravo, napolnimo z energijo ter uživamo v vseh lepotah, ki nam jih ponuja preživljanje časa...

Preberite tudi:

29.10.2013
13.06.2013
21.11.2012
25.08.2014
22.04.2015
FINANCE
IKT
Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi
IKT
TRETJI RAVNATELJEV ZAJTRK
IKTRedakcija IKT Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi

Na tretjem ravnateljevem zajtrku, ki ga je organiziralo podjetje eŠola, je bil izpostavljen pomen zagotavljanja varnega digitalnega okolja za šole.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Maksov piknik vlagateljev: resna vlagateljska vprašanja ob sproščenem ozračju
FINANCE
ESG
Atlantic Droga Kolinska je ESG-prvak Slovenije 2024
ESG
Izbor prvaka
ESGAna Ivančič Atlantic Droga Kolinska je ESG-prvak Slovenije 2024

Atlantic Droga Kolinska uravnoteženo uresničuje ESG-zaveze na vseh treh področjih – okolje, družba in upravljanje.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Vlagatelj Maks
Ne potrebujem še ene delnice iz velike sedmerice
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Ne potrebujem še ene delnice iz velike sedmerice

Amazon si je opomogel kot zadnji med velikimi.

FINANCE
Manager
En mora voziti trolejbus
Manager
Rodoljub Petrović
ManagerRodoljub Petrović En mora voziti trolejbus 9

Kako sem sinu razložil socialno državo.

FINANCE
Kaj tehta strateški svet za davke glede nagrajevanja zaposlenih?
Finance
DAVKI
Tanja Smrekar Kaj tehta strateški svet za davke glede nagrajevanja zaposlenih?

Ena varianta je zadružno lastništvo, druga več opcijskega nagrajevanja, tretja posebne olajšave za inovativce; kakšna so nasprotovanja?

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)