Renault je ubral drugačno taktiko pri prenovah modelov, vsaj pri meganu in scenicu. Megane zadnje generacije je bil predstavljen konec leta 2009, prva prenova je prišla dve leti kasneje, druga pa je sledila še dve leti kasneje. Taktika bi imela smisel, če bi šel megane dobro v prodajo, a vsaj pri nas ne gre. Leta 2010 si je takratni novinec nadel prek 2.800 slovenskih registrskih tablic, takrat je v prodaji tesno sledil golfu. V bolj daljni preteklosti je megane celo sedel na prestolu razreda. Lani pa je naše tablice dobilo kar 60 odstotkov manj (1.225) meganov kot leta 2010. Francoz je zdrsnil na četrto mesto v nižjem srednjem razredu, za golfom, ceedom in octavio. Koliko meganov je zapeljalo in ostala na naših cestah, pri Renaultu ne povedo, to bo kmalu razkrila naša analiza voznega parka.
Nos v stilu clia, capturja,...
Ali bo osvežitev izboljšala številke, prav tako ni jasno. V Renault Nissanu Slovenija ne dajejo napovedi prodaje za letošnje leto. Vsekakor pa računajo na več zanimanja za megane, zanj naj bi poskrbele majhne, a kar številne spremembe francoskega golfa. Povsem nov je denimo njegov nos oblikovan v stilu drugih novih modelov te znamke. megani s tremi in petimi vrati, karavanskim zadkom in pomično kovinsko streho (francozi jim pravijo coupe, berline, grandtour in coupe-cabriolet) imajo nov prednji odbijač, novo masko in pokrov motorja ter večji logotip postavljen na črno podlago.
R-link za povezljivost, visio za varnost
Francozi so v megana vgradili (v bogatejše različice) še multimedijsko napravo Renault R-link, ki združuje navigacijsko napravo, radio, povezavo s telefonom in drugimi prenosnimi napravami. R-link zna 26 jezikov, tudi slovenskega. Nov je tudi sistem visio, ki s pomočjo kamera v ohišju vzvratnega ogledala, spremlja dogajanje in oddaja zvočno ter svetlobno opozorilo kadar voznik nepričakovano zapelje prek prekinjene ali neprekinjene črte, samodejno preklaplja med zasenčenimi in nezasenčenimi žarometi ter vozniku lajša parkiranje.
Vsi imajo šest prestav, skoraj vsi zelo nizko porabo
Tehnično je megane pridobil šesto prestavo tudi v osnovnih različicah (1.6 16V in dci 95), 1.2 litrski turbo štirivaljnik je sedaj na voljo v dveh različicah s 85 in 96 kilovati, že znani 1.5 litrski turbodizel pa ima dodatnih 20 nevtonmetrov navora in skromnejšo porabo. Motorji v meganu, razen ostarelega bencinarja 1.6 16V s porabo 6,9 litra, imajo podpovprečno motorno žejo. Bencinski motor 1,2 TCE spije le 5,3 oziroma 5,4 litra, dizelski stroji 1.5 dci in 1.6 dci z močjo od 70 do 96 kilovatov pa porabijo med 3,5 in 4,2 litra plinskega olja na sto kilometrov. Poleg širšemu številu kupcev zanimivih strojev, Renault ponuja še dvolitrski turbodizel s 121 kilovati, dvolitrski turbo bencinar v meganu grandtour in coupe GT s 161 kilovati ter seveda sloviti RS s 195 kilovati. Ta je dobil enake spremembe kot ostali, ob tem je opremljen še s sistemom R.S. monitor 2.0, ki prinaša spremljanje podatkov o motorju, meritve pospeškov in podobno na informacijskem zaslonu. Preizkus megane RS s tem sistemom, sicer še s starim nosom, na portalu v kratkem.
Za megana sedaj najmanj 12.590 evrov
Osveženi so tudi ceniki, v njih denimo ni več osnovnega megana generation s ceno okoli 11 tisoč evrov. Ta pride, zagotavljajo pri Renaultu. Najcenejši megane 1.6 16V authentique (ta ima klimatsko napravo, ESP in šest zračnih blazin) stane 12.590 evrov, najcenejši dizel 1.5 dci 95 authentique pa 13.860 evrov. Bogateje opremljeni megane expression stane vsaj 13.400 evrov, novi motor TCE 130 in oprema GT line pa 17.400 evrov. Za megane grandtour GT line z dvolitrskim dizlom s 121 kilovati boste odšteli 21.030 evrov, za megane RS pa 25.270 evrov. Renaultov distributer kupcem ponuja še podaljšano, skupaj petletno jamstvo za 700 evrov ter pogodbo o petletnem vzdrževanju, ta vključuje redne servise, ki stane med 712 in 1.018 evrov.