Toyota je vodilna v proizvodnji hibridnih vozil, že dobrih deset let pa testira tudi koncepte na vodik, s katerimi so prevozili prek milijon in pol kilometrov v vseh podnebnih pogojih. Testiranja so bila kot kaže plodna, saj so na sejem CES pripeljali konceptni FCV (fuel cell vehicle), ki napoveduje serijsko proizvodnjo za prihodnje leto. Avto na gorivne celice naj bi sprva začeli prodajati v ZDA, štirivratna klasična limuzina pa za zdaj še nima imena.
Pri Toyoti obljubljajo nič izpustov ter skoraj 500-kilometrski doseg. Rezervoar naj bi se na posebnih polnilnih postajah napolnil v treh do petih minutah. Kako se FCV pelje, smo preizkusili novembra lani na toyotinem razvojnem poligonu v Nagoji. Limuzina dolga 4,87 metra do stotice pospeši v približno desetih sekundah, moč motorja je 100 kilovatov, deluje pa lahko tudi kot agregat za električno energijo gospodinjstva. Z enim polnim tankom vodika bi družino v povprečnem stanovanju lahko z elektriko oskrbovali teden dni.
Razvoj tovrstnih vozil na gorivne celice so sicer precej zavirali visoki stroški proizvodnje ter pomanjkanje polnilnih postaj. Vsaj v ameriški zvezni državi Kalifornija bi se to lahko hitro spremenilo, saj bodo za 20 novih postaj do leta 2015 namenili okoli 150 milijonov evrov, do leta 2016 naj bi se število podvojilo, do leta 2024 pa bo številka narasla na 100 polnilnih postaj.
Toyota sicer upa, da bo sprva prodala med pet in deset tisoč vozil na gorivne celice, cena (spodaj na fotografiji je prototip) pa naj bi se gibala med 37 in 75 tisoč evrov - koncept na fotografijah zgoraj je sicer stal 750 tisočakov.