Konec januarja bo DRSC omejil nosilnost na 15 mostovih po Sloveniji, kar utemeljujejo z meritvami zavoda za gradbeništvo. V državi imamo sicer 1.404 mostove, od tega naj bi jih bilo 180 potrebnih sanacije. »Na to opozarjamo že pet let,« pravi Gregor Ficko, direktor Direkcije RS za ceste (DRSC), kjer upravljajo in vzdržujejo glavne in regionalne ceste.
Ukrep omejevanja nosilnosti mostov in grožnja z moteno oskrbo tovarn sta ugodno vplivala na pogajalski položaj DRSC: ministrstvo jim je včeraj zagotovilo dva milijona evrov za najnujnejše ukrepe, do konca februarja naj bi našli tudi rešitve za 13 preostalih mostov. Skupaj potrebujejo približno 30 milijonov.
Zrezan proračun
V proračunu DRSC je letos predvidenih 121,8 milijona evrov, kar je 61 milijonov manj od načrtovanega; pisali smo že, da je zato ustavljenih 709 manjših projektov. Prihodnje leto bo denarja za regionalne ceste še manj, le 105,7 milijona. V obdobju od leta 2008 do 2013 je DRSC dobil skupaj 209 milijonov evrov manj od načrtov, v najboljših letih pa je njihov proračun dosegal 250 milijonov evrov na leto. »Do leta 2008 smo sanirali v povprečju od 60 do 70 mostov na leto, lani pa le šest,« pravi Gregor Ficko iz DRSC.
Reševanje oskrbe Gorenja in Javorja Pivka
Na včerajšnjem sestanku na ministrstvu za infrastrukturo in prostor s predstavniki avtoprevoznikov in zborničnega združenja za promet so se dogovorili, da bo ministrstvo za začetek zagotovilo dva milijona evrov za sanacijo mostu čez Socko na cesti proti Velenju in za sanacijo mostu čez Pivko pri Prestranku. To sta dva odseka, kjer bi zaradi obvoza zvišali stroške oskrbe Gorenju in v podjetjih šaleške doline oziroma v Javorju Pivka in Javor Strojih. Zato so se dogovorili za ureditev delne zapore, kar bo preprečilo, da se na mostu srečata dva tovornjaka, hkrati pa bo DRSC začel prenovo. Za preostalih 13 odsekov naj bi našli rešitve do konca februarja.
Na DRSC imajo pripravljeno dokumentacijo za izvedbo razpisov za problematične odseke, obnovo bi lahko začeli takoj, trajala pa bi od šest do devet mesecev. Po naših informacijah obvozov za zdaj ne bo, DRSC bo najprej proučil možnosti, da bi povsod uvedel izmenični promet, kar pa bo povzročilo nekaj zastojev.
Kobal Transporti: Daljša pot, višji stroški
»V primeru omejitev nosilnosti mostov bi morali uporabljati obvoze, kar za nas pomeni več prevoženih kilometrov, več porabljenega časa in višje stroške. Ponekod bi morali voziti z manjšimi vozili, kar pomeni, da bi vozili večkrat. Oboje je v neskladju s prizadevanji države po zmanjševanju izpustov ogljikovega dioksida,« pravi Dušan Kobal, ki za BTC Logistiko oskrbuje trgovine Spara in Petrolove črpalke.
Omahen Transport: Prevozili bomo 13 tisoč kilometrov več
V podjetju Omahen Transport, ki ima sedež v Litiji, distribuirajo izdelke za Predilnico Litija, Steklarno Hrastnik, kovinskopredelovalno podjetje Herz iz Šmartnega pri Litiji in kovinsko podjetje Kopit, so izračunali, da bi zaradi omejitve nosilnosti mosta čez Mlinski potok na cesti Šentjakob-Ribče morali voziti proti Ljubljani čez Trojane, kar pomeni, da bodo na leto prevozili približno 13 tisoč kilometrov več, to pomeni približno 13 tisoč evrov višje stroške.
Gorenje: Infarkt
»Glavna cesta z odsekom Črnovo-Arja vas je glavna prometna žila do Gorenjeve tovarne in za celotno Šaleško dolino ter Koroško. Večina tovornjakov, ki v Gorenje vozijo material in sestavne dele ali odvažajo izdelke, presega maso 25 ton. Omejitve bi zato vodile v infarktno stanje,« pravijo v Gorenju.