Avto

Prvih 15 mostov zgolj za ogrevanje, razmajanih je še 180

Na DRSC potrebujejo 30 milijonov evrov in devet mesecev časa

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

07.01.2014 22:30
Čas branja: 2 min

Konec januarja bo DRSC omejil nosilnost na 15 mostovih po Sloveniji, kar utemeljujejo z meritvami zavoda za gradbeništvo. V državi imamo sicer 1.404 mostove, od tega naj bi jih bilo 180 potrebnih sanacije. »Na to opozarjamo že pet let,« pravi Gregor Ficko, direktor Direkcije RS za ceste (DRSC), kjer upravljajo in vzdržujejo glavne in regionalne ceste.

Ukrep omejevanja nosilnosti mostov in grožnja z moteno oskrbo tovarn sta ugodno vplivala na pogajalski položaj DRSC: ministrstvo jim je včeraj zagotovilo dva milijona evrov za najnujnejše ukrepe, do konca februarja naj bi našli tudi rešitve za 13 preostalih mostov. Skupaj potrebujejo približno 30 milijonov.

zapore.1389125600.JPG.o.600px.1389125730.jpg

Zrezan proračun

V proračunu DRSC je letos predvidenih 121,8 milijona evrov, kar je 61 milijonov manj od načrtovanega; pisali smo že, da je zato ustavljenih 709 manjših projektov. Prihodnje leto bo denarja za regionalne ceste še manj, le 105,7 milijona. V obdobju od leta 2008 do 2013 je DRSC dobil skupaj 209 milijonov evrov manj od načrtov, v najboljših letih pa je njihov proračun dosegal 250 milijonov evrov na leto. »Do leta 2008 smo sanirali v povprečju od 60 do 70 mostov na leto, lani pa le šest,« pravi Gregor Ficko iz DRSC.

Reševanje oskrbe Gorenja in Javorja Pivka

Na včerajšnjem sestanku na ministrstvu za infrastrukturo in prostor s predstavniki avtoprevoznikov in zborničnega združenja za promet so se dogovorili, da bo ministrstvo za začetek zagotovilo dva milijona evrov za sanacijo mostu čez Socko na cesti proti Velenju in za sanacijo mostu čez Pivko pri Prestranku. To sta dva odseka, kjer bi zaradi obvoza zvišali stroške oskrbe Gorenju in v podjetjih šaleške doline oziroma v Javorju Pivka in Javor Strojih. Zato so se dogovorili za ureditev delne zapore, kar bo preprečilo, da se na mostu srečata dva tovornjaka, hkrati pa bo DRSC začel prenovo. Za preostalih 13 odsekov naj bi našli rešitve do konca februarja.

Na DRSC imajo pripravljeno dokumentacijo za izvedbo razpisov za problematične odseke, obnovo bi lahko začeli takoj, trajala pa bi od šest do devet mesecev. Po naših informacijah obvozov za zdaj ne bo, DRSC bo najprej proučil možnosti, da bi povsod uvedel izmenični promet, kar pa bo povzročilo nekaj zastojev.

Kobal Transporti: Daljša pot, višji stroški

»V primeru omejitev nosilnosti mostov bi morali uporabljati obvoze, kar za nas pomeni več prevoženih kilometrov, več porabljenega časa in višje stroške. Ponekod bi morali voziti z manjšimi vozili, kar pomeni, da bi vozili večkrat. Oboje je v neskladju s prizadevanji države po zmanjševanju izpustov ogljikovega dioksida,« pravi Dušan Kobal, ki za BTC Logistiko oskrbuje trgovine Spara in Petrolove črpalke.

Omahen Transport: Prevozili bomo 13 tisoč kilometrov več

V podjetju Omahen Transport, ki ima sedež v Litiji, distribuirajo izdelke za Predilnico Litija, Steklarno Hrastnik, kovinskopredelovalno podjetje Herz iz Šmartnega pri Litiji in kovinsko podjetje Kopit, so izračunali, da bi zaradi omejitve nosilnosti mosta čez Mlinski potok na cesti Šentjakob-Ribče morali voziti proti Ljubljani čez Trojane, kar pomeni, da bodo na leto prevozili približno 13 tisoč kilometrov več, to pomeni približno 13 tisoč evrov višje stroške.

Gorenje: Infarkt

»Glavna cesta z odsekom Črnovo-Arja vas je glavna prometna žila do Gorenjeve tovarne in za celotno Šaleško dolino ter Koroško. Večina tovornjakov, ki v Gorenje vozijo material in sestavne dele ali odvažajo izdelke, presega maso 25 ton. Omejitve bi zato vodile v infarktno stanje,« pravijo v Gorenju.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Vlagatelj Maks
Predlogi za dividende, v zelenem pa le delnica Krke
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Predlogi za dividende, v zelenem pa le delnica Krke
FINANCE
Kako sem ugotovila, da mi ne dela daljinsko odčitavanje elektrike
Finance
ELEKTRIKA
Tanja Smrekar Kako sem ugotovila, da mi ne dela daljinsko odčitavanje elektrike 2

Kaos pred novim načinom obračunavanja elektrike: medtem ko na agenciji za energijo ne vidijo težav pri zaračunavanju elektrike po novem, elektrodistribucija opozarja, da je pri odčitavanju vse več motenj, ki jih ne morejo odpravljati sproti.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Ko se upokoji vodja gradnje
TOP Gradbeništvo
Maša Arko, Maja Koršič Potočnik
TOP GradbeništvoMaša Arko Ko se upokoji vodja gradnje

Kako naprej, ko velik gradbeni projekt trči ob javnonaročniški formalizem zaradi upokojitve odgovorne osebe, na trgu pa ni alternative?

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
FINANCE
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
Finance
PREMAJHNA KONKURENCA IN VELIKI STROŠKI
Petra Sovdat Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 3

Do konca obratovalnega časa odlagališča je predviden strošek skoraj 300 milijonov evrov, pravi agencija za radioaktivne odpadke.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)