Avto

Luksuzna hibrida razvajata, le s porabo ne

Lexus GS 450h, luksuzna alfa in omega med popolnimi hibridi, ima v razkošnem BMW activehybrid 7 zelo dostojnega tehničnega posnemovalca.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

06.01.2014 22:30
Čas branja: 4 min

IMG-6423.1389034691.jpg.o.600px.jpg
Lexus GS 450h v višjem srednjem razredu tekmuje predvsem s hibridom, stane najmanj 60 tisoč evrov. BMW activehybrid7 stane skoraj sto tisočakov, je za razred večji, bolj razkošen in živahen, a tudi bolj požrešen. Foto: Miloš Milač

Lexus GS 450h in BMW activehybrid 7 ponujata tehnično dovršen hibridni sklop. Skupni so jima izjemne zmogljivosti, vozne odlike ter sozvočje elek­tro- in bencinskega motorja. Razlikujeta ju prisilno polnjenje in narava samodejnega menjalnika. Oba obljubljata majhno porabo, a v praksi zaostajata za dizelskimi različicami.

PB240062.20140106210225.jpg.s.600px.jpg

Lexus GS 450h ponuja skupno sistemsko moč 254 kilovatov (345 konjskih moči), atmosferskemu bencinskemu 3,5-litrskemu šestvaljniku med vož­njo namreč pomaga električni motor, prenos pa gre prek brezstopenjskega samodejnega menjalnika na zadnji kolesi. Lexusa lahko poganja izključno elek­trični motor, navaden motor z notranjim zgorevanjem ali oba skupaj. Pri zagonu in speljevanju ter vožnji pri majhnih hitrostih avtomobil deluje tako rekoč neslišno, vozilo takrat ne sprošča škodljivih izpustov in ne porablja goriva. Pri večjih hitrostih ali zmernem pospeševanju električnega nezaznavno zamenja motor z notranjim zgorevanjem. Kadar je nujno, denimo pri odločnejšem pospeševanju ali vožnji v klanec, se vključi še električni motor in zagotovi dodatno moč. Pretok energije med elektro-, bencinskim motorjem in kolesi lahko spremljamo na 12,3-palčnem zaslonu, hibridni sistem sicer pametno izbere najprimernejši vir moči.

DSC04317.20140106210335.jpg.s.600px.jpg

Tih in nežen ter zmerno žejen lexus

Zmogljivosti so vredne občudovanja, do stotice 1,73-tonski GS 450h pospeši v 5,9 sekunde, da se peljati športno. Kljub trši nastavitvi podvozja v športnem načinu, izboljšani odzivnosti motorja in bolj čvrstemu, a še vedno nekoliko neodzivnemu volanu pa ostaja tudi zaradi menjalnika bolj naravnan na udobje. Tudi bencinski motor je tih in nežen, ob priganjanju pa potnike razvaja s prijetnim zvokom šestvaljnika. Z nežno nogo boste zgolj na elek­triko prevozili dobra dva kilometra, daljša vožnja po avtocesti zahteva okoli osem litrov, podeželska pa manj kot sedem. Električni motor ima takrat večjo vlogo pri pogonu, bencinar je manj izkoriščen in manj žejen ter po številkah povsem primerljiv s trilitrskimi dizli v konkurenčnih nemcih. Ob hitrem pospeševanju in dinamični vožnji poraba zlahka naraste na 11, tudi 12 litrov, testna pa se je sukala pri okoli devetih litrih - to je kak liter in pol več, kot bi spil primerljivi dizel. Prodajne številke sicer kažejo, da je lexus v Evropi bolj obroben igralec, kljub bogati opremi za primerljivo ceno (testni je stal pod 80 tisoč evrov) in predvsem drugačni tehniki se kupci na evropskih tleh bolj odzivajo na vrhunske nemške dizle ter imena Audi, BMW in Mercedes-Benz.

PB240033

DSC04417.1389034692.jpg.o.600px.jpg
Luksuzni Lexus GS 450h je razkošen s prostorom in opremo tudi na zadnji klopi.

DSC04416

BMW s turbohibridom

Najnovejši hibridni sklop »made by BMW« smo našli pod pločevino največje sedmice. Dobri dve toni težko vozilo v različici activehybrid poganja trilitrski turbobencinski vrstni šestvaljnik, pri bolj ekološki vožnji in hkrati tudi večjih zmogljivostih mu pomaga še elektromotor, skupna sistemska moč pa znaša 340 »konjev«. Konjenica se na zadnji kolesni par prenaša prek večkrat hvaljenega osemstopenjskega samodejnega menjalnika, ki po želji pretika zelo športno ali pa mu ukazujemo sami. Pogled v tehnične podatke pokaže, da takšna sedmica sto kilometrov na uro doseže v 5,7 sekunde, števec se ustavi pri tovarniško omejenih 250 kilometrih na uro, pri tem pa naj bi kombinirana poraba znašala le 6,8 litra na sto prevoženih kilometrov.

IMG_3745.20140106213100.jpg.s.600px.jpg

Zmogljivosti navdušijo, poraba niti ne

BMW se v praksi izkaže z usklajenim delovanjem obeh motorjev, očara sistemski navor 500 njutonmetrov. Zgolj na elektriko smo se lahko neslišno peljali tri kilometre, v praksi je bilo to uporabno zgolj v kolonah in mestnem središču, pri naglem pospeševanju in hitrostih nad 60 kilometrov na uro pa je celotno obremenitev nase prevzel bencinar. Hibridna sedmica zna tudi križariti (coa­sting), pri hitrostih do 160 kilometrov na uro se ob popuščenem plinu bencinski motor povsem izključi.

IMG_3867.20140106213135.jpg.n.600px.jpg

Pri odločnem speljevanju v hipu, ko pritisnemo na plin, sedmici precej pomaga elektromotor, prisilno polnjenje pa poskrbi za brutalnost v nižjih vrtljajih, kar manjka lexusu. Električni in bencinski stroj preklapljata nezaznavno, veliko bolj kot pri drugih hibridih pa je slišati zvok bencinarja. Ta ponuja pravo poezijo za ušesa, glas motorja je športen, dinamična je zlahka tudi vožnja, na avtocestah pa se je hibridna sedmica izkazala z udobjem. Medtem ko so zmogljivosti navdušujoče, saj je ta BMW močnejši kot 740d ali 740i, je manj navdušil s porabo. Ta je v povprečju znašala dobrih deset litrov, kar je tri litre več od obljubljene, ob tem da nismo dirkali. Ob odločnejšem pospeševanju se je dvignila na več kot 12 litrov, po tej plati hibrid ni kaj prida varčen.

IMG_0279

IMG_0359
V razred večjem BMW je udobja še nekaj več kot v lexusu GS.

Dizel se bolj splača

Če pod drobnogled vzamemo še ceno hibrida, v izhodišču in brez trenutnih popustov stane 104 tisoč evrov, se tehtnica nagne v korist 740d. Ta je ob nekaj konjih manj cenejši za skoraj pet tisočakov, ob tem v zrak spusti 149 gramov ogljikovega dioksida na prevoženi kilometer, hibrid 150 gramov, obljubljena kombinirana poraba dizla pa je za 1,2 litra manjša. Bencinski 740i je še cenejši, osnovna cena po ceniku znaša 96.300 evrov, tovarna pa obljublja 7,8 litra kombinirane porabe. S takšnim bi morali prevoziti pol milijona kilometrov, da bi uradni hibridni prihranek izničil višjo nabavno ceno, dizel pa se po tej strani splača takoj. V hibridni sedmici moramo pri tem v zakup vzeti tudi manjši prtljažnik, saj so baterije shranjene za naslonom zadnje klopi, kar odškrne skoraj tretjino prostora.

IMG_3762.20140106214756.jpg.s.600px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 2

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 1

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Transport in logistika
Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago?
Transport in logistika
Potniški promet
Transport in logistikaNataša Koražija Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago? 5

Nomago že upravlja 15 avtobusnih postaj v Sloveniji, med vsemi pa je poslovno najzanimivejša prav ljubljanska.

FINANCE
Avto
V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford
Avto
AvtoJure Šujica V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford 2

Ford tourneo courier naj bi pomenil nadomestilo za opuščene enoprostorce, kupce pa naj bi pritegnil z nekoliko bolj terenskim videzom, prostornostjo, predvsem pa ceno, ki se začne pri dobrih 24 tisoč evrih.

FINANCE
Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar
Finance
SKUPŠČINA
Tanja Smrekar Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar

Predlagana dividenda je 1,75 evra bruto na delnico

FINANCE
Prevozi
Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN

Prihodnje leto bo že polovica mestnih avtobusov MAN električnih, leta 2030 pa že 90 odstotkov vseh avtobusov MAN v Evropi.