Avto

Kaj avtom dviguje ceno do neba

Najdražji avto na svetu je ferrari 250 GTO letnik 1963, neznani kupec je letos zanj odštel 37,6 milijona evrov. Rdeči ferrari je v zadnjem letu pridobil 49 odstotkov vrednosti.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

02.01.2014 22:30
Čas branja: 4 min

Ekskluzivnost, majhne serije in znamka z bogato dediščino so recept za visoko, tudi vrtoglavo vrednost klasičnih avtomobilov. Te lastnosti imajo, kot kaže, predvsem evropske znamke, ki so skozi leta ustvarile avtomobile epskih razsežnosti, saj prav vsak izmed njih piše edinstveno zgodbo. Vozili so jih zvezdniki, predsedniki, kralji in kraljice. Izdelani so bili v majhnih serijah, večinoma ročno ter z izjemnim občutkom za podrobnosti in tehniko. V obliki posterjev, koledarjev, plastičnih in kovinskih maket so krasili stene in police avtomobilskih navdušencev od mladih nog do pozne starosti ter zmagovali na najbolj slovitih dirkah po svetu. Vse to so značilnosti avtomobilov, ki na dražbah in v povsem zasebnih zbirkah dosegajo milijonske vrednosti. Za vse, razen zelo redkih izjem, so značilne tudi spoštljive letnice izdelave, večinoma med zgodnjimi tridesetimi in poznimi šestdesetimi leti minulega stoletja, in seveda brezhibna ohranjenost ter v celoti originalni sestavni deli.

Mercedes-benz-540K-von-krieger-special-roadster-1.1388691374.jpg.o.600px.jpg
Mercedes-benz 540K von krieger special roadster je najdražji mercedes-benz in obenem najdražji avto v obdobju pred drugo svetovno vojno. Dosegel je ceno 8,9 milijona evrov.

Visoko cenjene predvsem evropske znamke

Lestvico najdražjih avtomobilov, prodanih prek dražb, sestavljajo predvsem evropske znamke avtomobilov, največ je ferrarijev, mercedes-benzov in bugattijev. Med prvo petnajsterico najdražjih avtov, prodanih na dražbah, sta se uvrstila še dva američana. Ford GT40 letnik 1968 v lasti hollywoodskega zvezdnika Steva Mcqueena je dosegel ceno 7,9 milijona evrov, shelby daytona cobra coupe letnik 1965 pa s pomočjo omejene serije le šestih vozil in zmage na dirki 24 ur Daytone ceno 5,5 milijona evrov. Japonske znamke dosegajo nižje vrednosti, največ slab milijon evrov, za kolikor je bila letos prodana toyota 2000GT letnik 1967.

Zbirajo jih poznavalci, investitorji

Klasične avtomobile visokih vrednosti imajo v lasti poznavalci, zbiralci z globokim žepom zaradi ljubezni do svojih pločevinastih igrač ali/in zaradi povsem naložbenih razlogov. Klasični, predvsem športni avtomobili so v zadnjem letu pridobili do 50 odstotkov vrednosti, na podlagi poročil z dražb in zasebnih prodaj ugotavlja Wall Street Journal. Tako je rdeči ferrari 250 GTO letnik 1963 lani dosegel rekordno vrednost 37,6 milijona evrov, ob rojstvu leta 1963 pa je bila njegova cena sedem tisoč evrov. Neznanemu kupcu ga je prodal zbiratelj Paul Pappalardo iz ameriškega Connecticuta. Enak avto je imel še lani za tretjino nižjo vrednost. Zeleni 250 GTO je nekdanji dirkač formule ena Stirling Moss prodal za 23,4 milijona evrov, nepremičninski agent Jon Hunt pa je za rdeči 250 GTO lani iztržil 24 milijonov evrov.

Mercedes-benz-540K-von-krieger-special-roadster-2.1388691362.jpg.o.600px.jpg

Ekskluzivnost, majhne serije, zvezdniški kupci

In kaj je tako posebnega na ferrariju, ki dosega tako vrtoglave vrednosti? Poleg znamke, ki sodi med najbolj občudovane na svetu, je to brez dvoma ekskluzivnost modela, ki je bil med letoma 1962 in 1964 izdelan le v 36 primerkih. Vsakega od njih je kupcu osebno izročil ustanovitelj in takratni prvi mož Ferrarija - Enzo Ferrari. Model 250 GTO je zmagoval na dirkah v šestdesetih letih, za tiste čase je dosegal vrtoglave zmogljivosti - 300 konjev iz trilitrskega motorja V12 je dvosedežni kupe gnalo do 280 kilometrov na uro ter do stotice v 6,1 sekunde. Njegovo vrednost so dvigovali tudi zvezdniški lastniki - denimo Nick Mason iz skupine Pink Floyd ter didžej Chris Evans.

Najdražje avtomobile na svetu so ustvarile imenitne zgodbe. Vozili so jih zvezdniki, predsedniki, kralji in kraljice. Izdelani so bili v majhnih serijah, blesteli so v tehniki in obliki ter zmagovali na dirkah.

Formula ena dviguje ugled, ne prodaje

Pomembna elementa za vrednost znamke Ferrari sta tudi formula ena, kjer si je nišna italijanska znamka superšportnih avtomobilov s številnimi zmagami zgradila izjemen ugled, ter proizvodnja, ki je omejena na dobrih šest tisoč vozil na leto. Ferrari si namreč povečuje zaželenost tudi z dolgimi čakalnimi vrstami, omejenimi serijami avtomobilov, kot so enzo ferrari, F40, F50 in laferrari, ki bi jih lahko prodali nekajkrat več, kot jih izdelajo. Ob tem je zanimiva izjava prvega moža Ferrarija, Luce di Montezemola, ki je pred leti za tuje medije dejal, da formula ena neposredno ne vpliva na prodajo. To je podkrepil z dejstvom, da je najpomembnejši trg za Ferrari Severna Amerika, kjer je cirkus formule ena precej manj priljubljen kot v Evropi in na drugih celinah.Seznam najdražjih avtomobilov, prodanih na dražbah in prek zasebnih poslov poleg ferrarijev 250 GTO, 250 testa rossa letnik 1957 in 250 GT SWB california spyder letnik 1961 sestavljajo še nekatera druga znana, predvsem evropska avtomobilska imena z bogato dediščino. Na drugem mestu je avto italijanske delavnice, bugatti model type 57C atlantic letnik 1963 je leta 2010 dosegel vrednost 31,6 milijona evrov. Italijanska tovarna je izdelala le tri razkošne kupeje z dvema sedežema, štirikolesnim pogonom in močjo 200 konjev, dva se še danes vozita po svetu. Bugatti odličen ugled neguje naprej, saj je to še danes izjemno ekskluzivna znamka avtomobilov. Zadnjih 15 let zanjo skrbi nemški Volkswagen, izdeluje le en model veyron v nekaj različicah, najcenejši stane več kot milijon evrov in drvi s hitrostjo prek 400 kilometrov na uro.

Bugatti-type-57C-atlantic-1936-2.1388691235.jpg.o.600px.jpg
Bugatti type 57C letnika 1963 je drugi najdražji avto na svetu, leta 2010 je bil prodan za 31,6 milijona evrov.

Zgodbo najdražjega mercedes-benza piše baronesa Von Krieger

Najvrednejši mercedes-benzi izhajajo iz obdobja med obema vojnama, najdražji med njimi 540 K von krieger special roadster pa je sredi avgusta lani dosegel vrednost 8,7 milijona evrov. Elegantni roadster iz leta 1936 ima tako ceno tudi zaradi svoje zgodbe. Skupaj je bilo izdelanih 26 modelov 540 K, najdražji primerek pa je bil leta 1936 narejen za prusko aristokratsko družino von Krieger, uporabljala ga je baronesa Gisela von Krieger, ki je tiste dni veljala za eno izmed najbolj elegantnih dam v visokih krogih. Baronesa je bila razvpita ženska, cenila je modo, lomila moška srca, eden izmed neuslišanih snubcev je od žalosti iz letala skočil v smrt. Njeno srce je pripadalo mercedes-benzu 540 K, z njim je prepotovala vso Evropo v iskanju zatočišča pred plameni vojne. Po drugi svetovni vojni se je skupaj s svojim mercedes-benzom preselila v Severno Ameriko. Avto je skoraj 40 let počival v garaži, po baronesini smrti leta 1989 pa ga je novi lastnik temeljito restavriral in ga na avgustovski dražbi Gooding & Company prodal za 8,7 milijona evrov.

Ferrari-250-GTO-1963-1.1388691299.jpg.o.600px.jpg
Za ekskluzivnega ferrarija 250 GTO letnik 1963 je ameriški zbiratelj Paul Pappalardo iztržil rekordnih 37,6 milijona evrov. Neznani kupec si je z njim kupil del bogate zgodovine znamke Ferrari.

Foto: Darin Schnabel/ RM Auctions

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Kako sem ugotovila, da mi ne dela daljinsko odčitavanje elektrike
Finance
ELEKTRIKA
Tanja Smrekar Kako sem ugotovila, da mi ne dela daljinsko odčitavanje elektrike 1

Kaos pred novim načinom obračunavanja elektrike: medtem ko na agenciji za energijo ne vidijo težav pri zaračunavanju elektrike po novem, elektrodistribucija opozarja, da je pri odčitavanju vse več motenj, ki jih ne morejo odpravljati sproti.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Ko se upokoji vodja gradnje
TOP Gradbeništvo
Maša Arko, Maja Koršič Potočnik
TOP GradbeništvoMaša Arko Ko se upokoji vodja gradnje

Kako naprej, ko velik gradbeni projekt trči ob javnonaročniški formalizem zaradi upokojitve odgovorne osebe, na trgu pa ni alternative?

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
FINANCE
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
Finance
PREMAJHNA KONKURENCA IN VELIKI STROŠKI
Petra Sovdat Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2

Do konca obratovalnega časa odlagališča je predviden strošek skoraj 300 milijonov evrov, pravi agencija za radioaktivne odpadke.

FINANCE
ESG
Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
ESG
Najboljši dobavitelji Skaze
ESGPartner ali podpornik projekta Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.