Italijanski Fiat je z ameriškim skladom VEBA, ki upravlja zdravstveno in pokojninsko zavarovanje delavcev, sklenil dogovor o odkupu preostalih 41,5 odstotka delnic Chryslerja. Za delež, ki bo Fiatu prinesel stoodstotno lastništvo ameriškega proizvajalca avtomobilov Chrysler, bo italijansko podjetje plačalo 2,65 milijarde dolarjev. Chrysler bo skladu v naslednjih štirih letih izplačal še 507 milijonov evrov. Fiat za preostalega deleža v ameriškem proizvajalcu ne bo potreboval dokapitalizacije, posel pa naj bi bil zaključen pred 20. januarjem letos, so sporočili iz Fiata.
Drzne misli šefa Fiata,...
Z odkupom delnic bo Fiat zaključil petletni projekt, ki ga je fiatov šef Sergio Marchionne, danes vodi Fiat in Chrysler, označil kot ključnega za preživetje. Leta 2008 je Marchionne ob prvih znakih recesije izjavil, da je prvi pogoj za preživetje množičnega proizvajalca avtomobilov proizvodnja vsaj pet milijonov vozil na leto, to pa bo mogoče doseči le s povezovanjem.
...postajajo resničnost
Čas je pokazal, da je Marchionne, znan po vizionarskih, drznih in v tistih letih tudi pretiranih izjavah, sprejel dobro odločitev. Danes je bolj ali manj tesno povezovanje med proizvajalci nekaj običajnega, že kar nujna praksa. Izvajajo jo celo prestižne avtomobilske znamke, ki si pred recesijo niso niti predstavljale, da bo njihovo ime izgovorjeno v istem stavku z drugo, precej manj ugledno znamko. Denimo BMW in Peugeot, Mercedes-benz in Renault in podobno.
Ameriška zgodba se je pričela leta 2008
Prvi tesnejši koraki k povezovanju italijanskega in ameriškega proizvajalca segajo v marec leta 2008, ko je Fiat kupil chryslejevo tovarno v Braziliji. Prve medijske špekulacije o tesnejšem povezovanju obeh proizvajalcev je potrdil sredi januarja leta 2009, maja je Chrysler pričel postopek prisilne poravnave, junija pa je ameriška vlada Fiatu odobrila postopen prevzem Chryslerja. Marchionnejeva odločitev se je kmalu izkazala za pravilno, da je Chrysler le dve leti po skorajšnjem zlomu pričel poslovati z dobičkom. V tretjem četrtletju leta 2011 je ustvaril 152 milijonov evrov dobička, istega leta je Chrysler ameriški vladi vrnil 3,6 milijarde evrov državne pomoči. Fiatove bilance so pričele cveteti predvsem zaradi uspehov Chryslerja. Leto 2011 je italijanski proizvajalec zaključil 765 milijoni evrov dobička pred obdavčitvijo, več kot polovico zaslužka je v Fiatovo bilanco prinesel Chrysler.
S Chryslerjem je oživela Lancia
Vse tesnejše sodelovanje proizvajalcev je prineslo tehnične in organizacijske spremembe. Oživela je znamka Lancia, na osnovi chryslerjevih modelov 300C in sebring sta nastala nova thema in fulvia. Enoprostorec voyager je ostal voyager, dobil pa je lanciino značko. To potezo navdušenci znamke Lanica Fiatu še danes zamerijo. Evropski Chryslerji so dobili fiatove dizelske motorje. Fiat pa je prek chryslerjeve mreže v Severni Ameriki pričel s prodajo modela 500, kasneje so sledili drugi.
Sočasno z ameriško je tekla tudi Fiatova srbska zgodba, ki jo je Fiat dolgo skrival. Leta 2005 smo Marchionneja sredi reševanja težav s tovarnami v Italiji, pogajanji s sindikati povprašali, kaj namerava v Srbiji. »Ničesar,« je takrat odgovoril Marchionne. Le leto dni kasneje je na srbski trg pričel dobavljati stare modele fiata punta - zastave 10, leta 2008 je kupil takratno Zastavo in jo preimenoval v Fiat Automobili Srbija - v podjetju ima 70 odstotni delež, preostalih 30 odstotkov ima v lasti srbska vlada. Marca 2012 sta Sergio Marchionne in srbski predsednik Boris Tadič posel sklenila z objemom na tiskovni konferenci v Ženevi, mesec kasneje pa so s tekočih trakov sodobne tovarne v Kragujevcu pričeli voziti novi fiati 500L. Danes tovarna izdeluje že tri modele 500L, špekulacije namigujejo da bo v prihodnje izdelovala tudi mali jeep.
Napišite svoj komentar
Opozorilo: po Kazenskem zakoniku KZ-1 je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti ter za grožnjo, da bo napadel življenje ali telo druge osebe. Finance bodo pomagale pri ugotavljanju identitete avtorjev sporočil, če bodo k temu pozvane s strani pristojnih organov.
Finance: Prijava
Prijavite se. Če še nimate podatkov za prijavo, namesto tega uporabite zavihek Registracija.
Pomoč pri prijavi: admin@finance.si
Finance: Registracija
Če podatke za prijavo že imate, namesto tega uporabite obrazec Prijava.
Z registracijo boste avtomatično prejemali bilten Novosti, ponudbe, ugodnosti in akcije Časnika Finance v vaš e-poštni nabiralnik.
Za dodatno pomoč nam pišite na admin@finance.si. Splošni pogoji so objavljeni na www.finance.si/pogoji.
Spoštujemo vašo pravico do zasebnosti!
Obvezujemo se, da bomo z vašimi podatki ravnali skrbno in odgovorno. Vaše podatke bomo uporabljali in hranili, dokler ne prejmemo vaše zahteve za izbris. Zahtevo za izbris podatkov lahko pošljete na e-naslov zasebnost@finance.si. Podrobnejše informacije o varovanju vaše zasebnosti in vaših pravicah si lahko preberete v naši politiki zasebnosti na www.finance.si/zasebnost.