Avto

Naskok na Dolomite s francoskim levom

Vnos Ljubljane in Sochauxa v spletni načrtovalec poti pokaže, da bi nas čakalo devet ur neprekinjene vožnje mimo Salzburga, Munchna, Friedrichshafna, Freiburga in Mulhousa. Devet ur avtoceste - dolgčas! Z novim Peugeotom 308 si želimo pustolovščin in doživetij! Gremo...

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

19.12.2013 12:53
Čas branja: 5 min

...za začetek od bele Ljubljane, prek spluženih visokih gorskih prelazov in ob neskončnih smučarskih planjavah Dolomitov, mimo medkulturne Južne Tirolske do nevsakdanje govorečih Švicarjev. Končni cilj: za Peugeot zgodovinsko in industrijsko pomemben francoski Sochaux, kjer stojita tovarna in muzej.

IMG_6413

Če bi na pot krenili z avtobusom ali tovornjakom, bi bila uporaba avtocest razumljiva, a če se ponudi priložnost dodobra preizkusiti novega Peugeota 308 e-HDI 115 Allure, je treba ravnati drugače in mu pokazati razne lepote (ceste) sveta ter preizkusiti, kaj nova francoska kombilimuzina v nižjem srednjem razredu ponuja in zmore.

Tako smo v slogu rimskih osvajalcev pot začrtali kar z ravnilom, jo skozi Švico in njene gore malo korigirali z Google Maps, ter se v duhu "kar bo pa bo" napotili na dobrih dva tisoč kilometrov dolgo pot. Za udobje in razglede opremljeni z usnjem in panoramsko streho (priporočamo!), za lažjo pot še z navigacijsko napravo - v prednji predal smo za vsak slučaj in z rahlo mero nostalgije stlačili še avtokarte in Hallwagov popotniški atlas. "Zihr je zihr, a ne!"

IMG_0454

IMG_0450

IMG_6474

Rana ura - zlata ura, na pot proti Franciji smo krenili še pred sobotnim svitom, v Dovjah pa smo lahko že opazovali s sončnim vzhodom obarvani Triglav. Slovenski očak in varuh je z 2.864 najvišji vrh Slovenije in tja nas popeljejo le lastna volja in telo. Že nekaj sto kilometrov zahodneje se za nas spoštljive številke pokažejo v drugačni luči. Tam so doma tri- in štiritisočaki. Še več. V Italiji in Švici je namreč kar nekaj cestnih prelazov, ki jim meter v višino nameri nekaj sto več kot našemu Vršiču ali cesti na Mangrt, prelazov, ki so višje kot denimo Stol ali Špik in tudi takšnih, ki domala gledajo Triglav iz oči v oči.

IMG_6512

IMG_6461

IMG_6552

IMG_6504

IMG_6524

Rdeča barva (zaprto) pred Passo dello Stelvio na AMZS seznamu prelazov je sicer povzročila manjše obžalovanje, vendar pa kaj bi to. Za začetek sta bila pred nami polna dva dneva dogodivščin, skozi pretežno nove kraje in neznane ceste, mimo in z množico ljudi, ter s povsem novim vozilom. Z njim smo se pobliže že spoznali, a to je pač nekaj drugega.

Našega z najbogatejšo opremo Allure z začetno ceno 21.360 evrov brez popustov smo v Kranjski gori do vrha napolnili z gorivom in zavili proti italijanskemu Trbižu. Mimo Tolmezza in Ampezza smo po dobrih 200 kilometrih prečkali okoli 1.300 metrov visok prelaz Passo della Mauria, kjer je že bilo nekaj snega za pokušino, temperature so se spustile pod ledišče, v ozadju pa so se že dobro videli Dolomiti. Sledil je postanek v mondeni Cortini d'Ampezzo, števec je pokazal 280 kilometrov.

IMG_6437

IMG_6487

IMG_6495

Glavno ulico smučarske vasice, tu so leta 1956 potekale zimske olimpijske igre zdaj pa je vsakoletno prizorišče tekem svetovnega pokala v alpskem smučanju, bi lahko mirno zamenjali za modno brv. Staro in mlado tam je namreč oblečeno v smučarsko opravo po zadnjih modnih zapovedih, kraj je znan kot zbirališče jet seta in kronanih glav, pogled na cene v izložbe pa je zato več kot zgovoren - cene so takšne kot pri nas, le da so jim na koncu dodali še eno ničlo. Tako smo kar malce s strahom zavili na kavo, a je bil ta odveč - cena za kapučino ob šanku je bila na ravni cen v Ljubljani. Italijanska posebnost je v veljavi tudi tukaj: naročeno pri šanku je cenejše kot naročeno pri mizi. Razlika tukaj sicer ni znašala nekaj deset centov kot drugod, ampak skoraj dva evra. Draga postrežba bi to bila, ni kaj. Cortina se občasno znajde tudi na filmskem platnu, tam so posneli kar nekaj kadrov klasike Pink Panther, po njenih pobočjih pa se je na smučkah podil tudi Roger Moore v enem izmed filmov Jamesa Bonda.

cortina dampezzo

cortina dampezzo night

Po Cortini sledi prvi večji vzpon na 2.105 metrov visoki Passo di Falzarego, od tu dalje pa se začne prava meka za smučarje. Z eno samo smučarsko vozovnico lahko vstopijo v sistem 460 žičnic in 1.220 kilometrov urejenih prog. Ti lahko smučajo z Marmolade, s 3.343 metri najvišje gore v Dolomitih in s katere je moč videti do Jadranskega morja in Benetk. Žičničarjem v Bohinju in na Voglu se lahko o čem takšnem - širitvi smučišča in postavljanju žičnic na vrhove gora - zgolj sanja, saj je tamkajšnjo območje zaščiteno. Tu je tudi Arabba, najvišje ležeči kraj v sistemu Sella Ronda, pa Canazei, ki velja za največjega in najbolj živahnega v dolini Fassa tik pod Marmolado. Smučarski sistemi in proge okoli Sella Ronde (Gardena, Alta Badia) se zdijo skoraj neskončni in omogočajo smuko vsak dan na drugi lokaciji, zaradi česar je celotna dolina ena izmed prestolnic mednarodnega smučanja.

IMG_6527

IMG_6534

sella ronda1

IMG_6555

sella ronda skimap

IMG_6536

IMG_6566

Medkulturni Bolzano št.1 po kvaliteti življenja

Prek Passa Pordoi na 2.239 metrih smo se spustili v Canazei, prek prelaza Costalunga (1.753 metrov) pa smo zavili proti Bolzanu, kjer so nas pričakale prijetne temperature okoli desetih stopinj in vinske trte na pobočjih. Prvo naselbino tukaj so postavili že Rimljani, po letu 679 pa so se sem začeli naseljevati Germani. V srednjem veku je mesto postalo pomembna trgovska točka, štirikrat letno je gostilo sejem in takrat so trgovci prišli s severa in juga. Trgovski magistrat je bil ustanovljen leta 1695. Bolzano je bil kulturno križišče tistega časa. Živahno je tudi zdaj, tako so nas vase takoj posrkali prednovoletni utrip in stojnice tega medkulturnega južnotirolskega mesta, saj je uradni jezik tudi nemščina. Leta 2010 je bil Bolzano rangiran kot mesto številka ena glede kvalitete življenja v Italiji, tudi sicer pa regija velja za eno najbogatejših v Evropi. Pred prvo svetovno vojno je bilo del Avstroogrske, po koncu vojne pa so ga zasedli Italijani. Zdaj večinoma govorijo italijansko, približno četrtina nemško, zanemarljiv odstotek pa ladinščino, ki izvira iz latinščine in je pomešana s prajezikom iz Dolomitov.

bolzano4

bolzano

bolzano1

Po odhodu iz Bolzana proti Glorenzi so se na zemljevidu navigacijske naprave začele risate dodatne ikone. Tam proti Zurichu in Bernu je bilo moč opaziti trikotnike z opozorilom pred gnečo, na meji z Italijo in Francijo pa so se zarisovali znaki, ki prepovedujejo vožnjo v eno smer. Hm?! Končno Švica, seveda brez mej ali kontrole, tam pa nas je čakal še en prelaz, 2.149 metrov visoki Passo del Forno. Mraz je že dodobra pritiskal, takrat smo le zaprli pregrado panoramske strehe, saj je steklo slab izolator in topel zrak iz ventilatorjev se hitro porazgubi, sploh na zadnji klopi. Splošno udobje po dobrih 500 kilometrih ni trpelo, za kar je skrbela tudi masažna funkcija prednjih sedežev in njihovo ogrevanje.

IMG_6571

IMG_6551

IMG_6501

Kaj nas čaka po prelazu? Kaj vse smo še videli in doživeli z novo 308? Nadaljevanje na avto.finance.si in v redni prilogi Finance Weekend

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

14.10.2013
27.09.2013
06.11.2013
19.12.2013
19.12.2013
11.08.2014
09.04.2015
FINANCE
IKT
ESG-poročanje bo velik izziv tudi za informacijsko tehnologijo
IKT
Orodja za ESG-poročanje
IKTBarbara Pavlin ESG-poročanje bo velik izziv tudi za informacijsko tehnologijo

Trg IT-orodij za podporo trajnostnemu poročanju raste, glavni izziv je, kako poiskati vire potrebnih podatkov in kako jih čim bolje strukturirati.

FINANCE
Manager
Znanilci pomladi tudi v Nemčiji
Manager
Bojan Ivanc
ManagerBojan Ivanc, CFA, CAIA Znanilci pomladi tudi v Nemčiji

Verjetnost gospodarske rasti za Nemčijo se je marca povečala na 80 odstotkov.

FINANCE
Topjob
Kateri poklici v javnem sektorju zaslužijo več kot v zasebnem
Topjob
PLAČE
TopjobLana Dakić Kateri poklici v javnem sektorju zaslužijo več kot v zasebnem

V gospodarstvu slabi dve tretjini zaposlenih prejemata plačo, nižjo od povprečne plače tega sektorja, medtem ko je v javnem sektorju takšnih dobra polovica.

FINANCE
Manager
Anatomija vnovičnega spopada med Bidnom in Trumpom
Manager
Michael J. Boskin
ManagerMichael J. Boskin Anatomija vnovičnega spopada med Bidnom in Trumpom

Pri bližajočem se spopadu med nekdanjim predsednikom Donaldom Trumpom in trenutnim predsednikom Joejem Bidnom bo za volivce najpomembnejša tema gospodarstvo, pred nezakonitim priseljevanjem in splavom.

FINANCE
Avto
Zakaj je superb (lahko) boljši od passata
Avto
AVTOPORTRET
AvtoJure Šujica Zakaj je superb (lahko) boljši od passata

Vozili smo škodo superb, četrto generacijo največjega Škodinega modela. Je tehnično enak Volkswagnovemu passatu, a ohranja pravi Škodin karakter.

FINANCE
Manager
Evganejski griči – vulkanska pokrajina sredi Padske nižine
Manager
Reportaža
ManagerIgor Fabjan Evganejski griči – vulkanska pokrajina sredi Padske nižine

O vulkanski preteklosti te gričevnate pokrajine, prepredene z vinogradi in sadovnjaki, pričajo številni termalni vrelci, ob katerih so že stari Rimljani uredili kopališča.