Za nemški Mercedes je letošnje leto sila plodno. Po tem, ko so predstavili kupejevski model CLA, prenovili razred E, ukrojili malega športnega terenca GLA, ovacije poželi z novim razredom S, so na ogled postavili še novo generacijo razreda C. K njegovi zunanji obliki je svoj delež prispeval tudi slovenski oblikovalec Robert Lešnik, ki vodi oblikovanje osebnih vozil mercedes-benza. Avto bo nastajal v ZDA, v Nemčiji pa bo sprva naprodaj za dobrih 33 tisoč evrov, kolikor bo stal C180 z bencinskim motorjem.
Peta generacija razreda C pomeni velik korak naprej za Mercedes, v tovarni pa obljubljajo, da bo to najbolj učinkovit, prečiščen in dinamičen model v razredu. Glede na aktualno generacijo je v dolžino zrasel za 9,5 centimetra ter meri 4,69 metra, medosno razdaljo pa so povečali za osem centimetrov na 2,84 metra, kar omogoča več prostora za noge potnikov. Vozilo se je okrepilo tudi v širino, in sicer za štiri centimetre, prtljažni prostor je povečan na 480 litrov, avto pa je izgubil do sto kilogramov teže. Kar polovica karoserije je namreč iz aluminija.
Vidno je shujšal, tudi s triki
Za prihranke so inženirji uporabili tudi majhen trik, prostornino posode za gorivo so zmanjšali na 41 litrov. To seveda zmanjšuje suho maso avta, ki vključuje 90 odstotno napolnjenost posode za gorivo. Kupci bodo lahko doplačali za 66 litrsko posodo. Konkretno prihranki pri masi pomenijo, da osnovni C 180 tehta 1.395 kilogramov oziroma 75 manj kot prej, C 200 na tehtnici pokaže 1.445 kilogramov, kar je 55 manj kot prej. Dizelski C 220 CDI pa je s 1.550 kilogrami za 50 kilogramov lažji od svojega predhodnika in za pet kilogramov od audija A4 2.0 TDI 177, a je še vedno za 55 kilogramov težji od BMW 320d.
Novi rekordi v porabi
Kupcem bo na voljo pestra in preverjena motorna paleta, ki bo obogatena s tremi novimi motorji. V ponudbi bo tudi C220 ECO BlueTEC, ki po besedah inženirjev porabi 20 odstotkov manj goriva kot predhodnik. Tako bo 170-konjska limuzina od 0-100 km/h pospešila v 8,1 sekunde, v povprečju bo porabil natanko štiri litre ozirma devet odstotkov manj kot prej in v zrak spustila le 103 grame ogljukovega dioksida na kilometer. Rezultat je boljši kot pri dosedanjem prvaku, BMW 320d EfficientDynamics s 109 g CO2/km. Model C300 hybrid z 2,2 litrskim turbodizlom, elektro motorjem in skupno močjo 170 kilovatov (231 konjskih moči) bo še za deciliter varčnejši od C220 CDI. Na dnu ponudbe bosta modela C160 in C180 s 85 oziroma sto kilovati iz 1,6 litrskega turbodizla, ki prihaja iz renaultove hiše. Bencinska C180 in C200 bosta ponujala 115 oziroma 135 kilovatov, poraba pa se bo zmanjšala iz 6,6 na 5,3 (C200)oziroma iz 5,8 na natanko pet litrov pri C180. Kasnej bodo na voljo še C250 CDI s 150 kilovati, C400 s trilitrskim biturbom in močjo 245 kilovatov in še kakšen stroj.
Motorjem bo ukazoval šeststopenjski ročni menjalnik ali pa samodejni menjalnik 7G-Tronic Plus, ki se mu bo pozneje pridružil še devetstopenjski avtomatski menjalnik. Za dodatne evre si bo kupec lahko omislil štirikolesni pogon 4Matic. Tisti, ki jim globina denarnica omogoča najboljše in najmočnejše, si bodo konec leta 2014 najbrž omislili AMG različico, ki jo bo poganjal štirilitrski V8 biturbo motor. Nemški mediji za sedaj le namigujejo, da naj bi zmogel več od neposrednih tekmecev - med 460 in 500 konjičev.
Novi C bo tudi opremljen s številnimi varnostnimi pripomočki, za večje udobje pa bo lahko skrbelo zračno vzmetenje Airmatic, ki smo ga spoznali v novem razredu S. Voznik bo tako izbiral med Comfort, ECO, Sport in Sport Plus nastavitvami, kopico sistemov pa bo lahko upravljal prek sredinskega sedempalčnega zaslona. za doplačilo bosta na boljo tudi večji, 8,4-palčni zaslon ter Head-Up prikazovalnik. Vozilo bo predstavljeno marca na salonu v ameriškem Detroitu, čez lužo pa ga bodo tudi proizvajali.