Francoski avtomobilski proizvajalec Renault je danes s kitajsko družbo Dongfeng podpisal pogodbo za skoraj milijardo evrov vreden posel in si s tem po desetih letih znova odprl vrata na kitajski trg. Izvršni direktor Renaulta Carlos Ghosn je predvideno vzpostavitev skupnega podjetja označil za "strateško partnerstvo". Skupno podjetje bo imelo sedež v Wuhanu v provinci Hubei, proizvodnjo naj bi zagnalo leta 2016, s tekočih trakov pa bo na začetku zapeljalo 150 tisoč vozil letno.
Kitajska ima največji potencial rasti na svetu
Kot je ob podpisu pogodbe dejal Ghosn, ima Kitajska največji potencial rasti na svetu, Dongfeng pa izjemno pomembno znanje o kitajskem trgu. Po njegovih besedah je na Kitajskem ogromno priložnosti, in sicer posebej na področju razvoja električnih vozil. "Pri tem projektu gre za odkrivanje novih meja. Izziv je velik, a smo nanj dobro pripravljeni," je pojasnil. Predsednik Dongfenga Xu Ping je medtem izrazil upanje, da bo skupno podjetje uspešno. Sam verjame, da bo njihovi družbi pomagalo v globalnem smislu.
Renault je edini od desetih največjih svetovnih proizvajalec avtomobilov, ki trenutno še nima tovarne na Kitajskem. Francoski avtomobilski velikan je sicer v partnerski zvezi z japonskim Nissanom, hkrati pa tudi največji delničar v tej družbi. Dongfeng, ki je druga največja avtomobilska družba na Kitajskem, pa ima medtem že skupno podjetje z Nissanom in francoskim Peugeotom.
Zavidljiva rast prodaje na Kitajskem
Prodaja avtomobilov na Kitajskem se je lani povečala za 4,3 odstotka na 19,31 milijona vozil. V prvih 11 mesecih letos je to številko že presegla. Kitajski avtomobilski trg je največji na svetu.