Avto

BMW 420d - kupejevska poezija skrita za zmedo številk

Kupe za 44 tisočakov s sanjskimi lastnostmi, značajsko močno obliko, ki ni vsem všeč in nekoliko grobim, a učinkovitim dizlom

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

16.12.2013 04:10
Čas branja: 3 min

Prvi odziv na novi kupe. Zakaj sploh potrebuje novo oznako 4, če pa je serija 3 coupe tako dobro usidrana in zakaj je 420d skoraj za šest tisočakov dražji od limuzinskega 320d? Še posebej, ker na prvi pogled sploh ni tako drugačna od limuzine.

BMW-420d-1-mm.1387158997.JPG.o.600px.jpg
Nova oznaka za kupejevsko serijo tri.

Štiri bo na zadkih kupeja, gran coupeja in kabrioleta

Oznako štiri gre še razumeti, je del poimenovanja znanega pri drugih modelih. Serija pet je izpisana na zadku limuzine, petvratnega gran turisma in karavanskega touringa, serija šest pa na zadku kupeja, kabrioleta in limuzinskega kupeja, čeprav vsi sodiji v isti velikostni razred. Enako bo tudi s serijo tri in štiri.

IMG-8754.jpg.c.600px.jpg
BMW 4 je daljši, širši, nižji in bolj športen od serije tri. Različica 420d stane 43.600 evrov, kar je 6.400 evrov več kot 320d. Z dobro opremo pa se cena povzpne prek 60 tisoč evrov.

Skoraj šest tisočakov doplačila za kupe

Šest tisočakov doplačila za serijo 4 gre delno na račun bogatejše opreme, večino zneska boste vseeno doplačali za kupejevsko zasnovo. Tu seveda odpove matematika, kar za to znamko, tudi cenovni razred, ni presenetljivo. Serija 4 je sicer za dva centimetra daljša od serije 3, a ima na zadnji klopi manj prostora za glave potnikov, v prtljažnik pa gre 445 litrov prtljage oziroma 35 manj kot v limuzini.

BMW-420d-7-mm.1387161872.JPG.s.600px.jpg
Spredaj je štirica bolj agresivna. Medosje je ostalo enako, previsa prek obeh prem pa sta pri štirici skupaj za dva centimetra daljša.

Preoblikovan je skoraj vsak del pločevine

Pri obliki sicer ni dvoma, serija 4 je pravi BMW in pravi kupe hkrati. Oblikovno se zelo navezuje na serijo 3, a kot ponavadi ni le njena dvovratna različica. Oblikovalci so na novo oblikovali vsak del pločevine, čeprav to ni takoj opazno. Zadek in streha sta bolj kupejevska, koloteki, s tem pa tudi blatniki so razširjeni. Previsa prek obeh prem sta večja, enaka je le medosna razdalja 2,81 metra. S strani in zadaj je serija štiri elegantna, še posebej v barvi testnega avta, atletska in športna. Spredaj je značilno agresivna, značajsko močna, čeprav estetsko ne tako zelo vpadljiva kot pri predhodniku - seriji 3 coupe.

bmw-4-series-overseas-20-0615.1387207138.jpg.s.600px.jpg
Vzorno voznikovo okolje z oprijemljivim volanom, udobnimi športnimi sedeži, preglednimi merilniki,... Dobrote so večinoma s seznama doplačil, volan 213 evrov, samodejni menjalnik prek 2.500 evrov,...

Razlike so opazne tudi pri vstopanju v kabino, nižji so streha in sedeži. Težavnejši je prehod na zadnjo klop. Dolga vrata ga sicer lajšajo, hkrati pa otežujejo plezanje iz avta na ozkih parkiriščih - kupejevski davek pač. Armaturna plošča je posnetek tiste iz serije 3, s čimer sicer ni nič narobe. Je urejena, kakovostno izdelana, bogata z opremo in tipično za znamko obrnjena k vozniku. Z doplačljivim M volanom je naravnost vzorna in sestavlja okolje, ki je vozniku takoj domače.

V vožnji štirica pojasni visoko doplačilo

Na zmedo s številkami, pri poimenovanju in nerazumni ceni v primerjavi s serijo tri, pa hitro pozabite za volanom serije 4. Štirica je namreč kupe v pravem pomeni besede, BMW je namreč poskrbel za številne drobne tehnične spremembe, predvsem nastavitve in seriji štiri vcepil še precej bolj dinamičen značaj kot pri seriji 3.

Stabilnost daje nizko težišče in manjša teža

To opaziš, ko se potopiš v udoben in dobro oprijemljiv sedež in avto poženeš skozi zavoje. Štirica se tudi ob polnem plinu obnaša hladnokrvno, kot da je nič ne more spraviti iz smeri. Tudi ob visokih hitrostih se skorajda ne nagiba, brezhibno drži smer in kljub čvrsti nastavitvi blažilnikov še vedno vljudno blaži cestne luknje. V programu sport doplačljivega nastavljivega podvozja (to stane dobrih 1.100 evrov), pa je vzoren (ponovno doplačljiv) trikrati volan še bolj natančen, osemstopenjski menjalnik še hitrejši, ne da bi izgubil vljudnost pri menjavanju prestav. Za izjemno varen občutek je krivo nizko težišče, ki je le 50 centimetrov nad tlemi, kar je manj kot pri seriji tri in drugih BMW modelih. Štirica je tudi 50 kilogramov lažja od serije tri, s samodejnim menjalnikom tehta razumnih 1.465 kilogramov. Seveda je štirica lahko tudi zabavna, ob v celoti ali le delno izklopljeni elektroniki zdrsa in nadzora stabilnosti zna predvidljivo drseti z zadkom. Tudi brez igranja z elektroniko pa jo je užitek gnati skozi zavoje, premagovati dolge avtocestne razdalje ali pa zgolj križariti po podeželskih cestah.

Slabo voljo pa grob dvolitrski dizel

V teoriji in delno tudi praksi je odličen tudi dvolitrski dizelski motor, ki v štirici brez dodatkov stane 43.600 evrov. Moč 135 kilovatov (184 konjskih moči) ter 380 nevtonmetrov navora ga poženeta do stotice v le 7,3 sekunde, povprečna tovarniška poraba je le 4,6 litra. V praksi je prožnosti dovolj že pod 1.500 vrtljaji, zato ga za hitra pospeševanja ni potrebno priganjati, zato se je moč dokaj hitro voziti tudi z manj kot šestimi litri na sto kilometrov. Le zoprn ropot ob vsakičnem vžigu in pospeševanju vselej znova pusti grenek občutek, da ta motor pač ne sodi v kupeja.

Bencinarja bi bolje sodila v kožo kupeja

V podobnem cenovnem razredu kot je 420d, kot precej bolj primeren stroj vidimo uglajen, varčen, prožen in eksploziven bencinar v 428i s 180 kilovati in 4.600 evrov višjo ceno. V seriji tri je porabil le osem litrov bencina, kar je odličen rezultat glede na zmogljivosti. Dobra alternativa se zdi še osnovni bencinski 420i s 135 kilovati in ceno 40.500 evrov.

BMW-420d-6-mm.1387161659.JPG.s.600px.jpg

BMW-420d-8-mm.1387161908.JPG.s.600px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

Preberite tudi:

02.02.2014
FINANCE
Kakšne so brezžične tehnologije v industrijskem okolju in kako se zaščititi pred napadi
PRO
Finance
Mladen Miković Kakšne so brezžične tehnologije v industrijskem okolju in kako se zaščititi pred napadi (PRO)

Na konferenci Pametna industrija bomo med drugim izvedeli, kakšne brezžične tehnologije v industrijskem okolju ima Cisco Systems in kako Smart Com povečuje odpornost organizacij pred kibernetskimi tveganji

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
International
Why the EU's New Migration Pact Matters
FINANCE
ESG
Zakaj je ESG tako visoko na agendi vodilnih
ESG
Kje smo pri ESG
ESGAna Ivančič Zakaj je ESG tako visoko na agendi vodilnih

Analiza: ESG prinaša večje dohodke, prihranke pri stroških, večji je delež motiviranih zaposlenih in večja je verodostojnost blagovne znamke.

FINANCE
Manager
Balon trga električnih vozil resno pušča
Manager
VZPONI IN PADCI
ManagerTilen Humar Balon trga električnih vozil resno pušča

Prodaja e-avtov se je po večletni rasti prvič znašla v rdečem. Delnice največjih proizvajalcev (še) ne gredo ravno za drobiž, so pa vredne že tudi dve tretjini manj kot še pred nekaj leti. Kako (ne)srečen epilog zgodbe elektrifikacije vozil se trenutno kaže? Čeprav revolucionarna vizija prvega človeka pešajoče Tesle napoveduje drugače, bo za vlagatelje bolj verjetno slabši kot za same uporabnike e-vozil, vrednotenja namreč kažejo, da prostora za nadaljevanje upadanja tečajev še ni zmanjkalo.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Grem v bitko proti debelosti: kupil sem delnico Novo Nordiska
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Grem v bitko proti debelosti: kupil sem delnico Novo Nordiska 3

Cilj ni kupovati poceni delnice, ampak dobre delnice, tudi ko se zdijo drage.