Škoda je leta 2009 pripeljala prvega Evropejca med križanci, yetija. O tem, kako radi so bili ljudje v njegovi družbi pričajo prodajne številke - 289 tisoč vozil, prodaja na letni pa je letos zrasla za četrtino! V Evropi ima petodstotni tržni delež in spada med deset najbolje prodajanih športnih terenskih vozil v nižjem razredu. Na zunaj simpatičen in nekoliko samosvoj, v notranjosti dovolj prostoren in razkošen ter po vozniški plati hvaležen je osvojil tudi slovenske voznike - v domače garaže je zapeljalo 937 yetijev, dobra polovica (493) s štirikolesnim pogonom.
V prvi polovici novembra smo v Nemčiji naleteli na dva jetija, poslej pa v fraku in trenirki lomastita tudi po Sloveniji. Na urejene in neurejene ceste ter brezpotja po državi je namreč zapeljal prenovljeni Škodin yeti, ki je kupcem zdaj na voljo v dveh različicah - urbani in terenski. Eden ima milejši obraz, drugi pa je bolj robat in ob tem premore čudežni gumb, oba se ponašata tudi z bogato in posebno deželno opremo.
Kaj je novega? Oba yetija sta glede na predhodnika dobila drugačen, bolj svež in hišno prepoznaven obraz, na nosu je tudi novo logo, spremenjena, bolj oglata sta žarometa, posamezne različice pa krasijo LED dnevne luči in prvič tudi biksenonski žarometi. Drugačne so še meglenke, prednja maska in odbijači, kjer se pokažejo razlike med obema yetijima. Dimenzijsko je večinoma enak predhodniku, v notanjosti izstopa 1.027 milimetrov višine prostora za glavo na zadnjih sedežih, kar je največ v razredu. Kot smo pri Škodi vajeni, sta nova yetija polna praktičnih rešitev "simply clever": prenosna LED-lučka v prtljažniku, obojestranska talna obloga prtljažnika, držalo za varnostni brezrokavnik pod voznikovim sedežem in koš za smeti na notranji strani vrat.
- Škoda yeti - cenik (0 KB)
Pod motornim pokrovom je moč najti štiri dizle in tri bencinarje z razponom moči od 77 kW (1.2 TSI) do 125 kW (2.0 TDI). Na voljo je ročni pet- in šeststopenjski menjalnik ter samodejni DSG s šestimi oziroma sedmimi prestavami. Štirikolesno gnani yeti je opremljen z zmogljivim elektronsko nadzorovanim štirikolesnim pogonom in je od tal oddaljen 18 centimetrov.
Osnovni mestni yeti z 1.2 TSI motorjem (77 kW/105 KM) in Active opremo pri nas stane najmanj 16.255 evrov, enak dvokolesno gnani Outdoor pa je na voljo za 16.444 evrov. Najcenejša različica s štirikolesnim pogonom stane 20.154 evrov, a ima ob tem močnejši 1.8 TSI motor s 118 kW (160 KM). Robustnejša različica z enako motorizacijo in opremo je na voljo za 20.354 evrov. Dizelski vstopni model yetija z greenline motorjem (1.6 TDI, 77kW/105 KM) stane 18.990 evrov, Outdoor pa 19.190 evrov. Štirikolesni pogon je še za dva tisočaka dražji in je na voljo od 21.192 evrov (21.395 evrov v različici Outdoor), vendar ponuja močnejši 2.0 TDI motor z 81 kW (110 KM).
- Škoda yeti Outdoor - cenik (0 KB)
Za slovenski trg so yetiji opremljeni z bogatejšo deležno opremo, ki glede na predhodnika avto poceni za 550 (Active) oziroma 250 evrov (Ambition). V začetni stopnji opreme Active ima yeti šesti varnostnih blazin, pridobil je sredinski naslon za roko in AUX priključek, srednji paket Ambition pa prinaša avtomatsko klimatsko napravo, tempomat, aluminijasta platišča, prenosno svetilko,..., nekaj sprememb pa je doživela tudi stopnja opreme Elegance.
Več o prvih vtisih z vožnje prenovljenega Škodinega yetija ter dodatne informacije si preberite v članku Jeti ni samo eden, dva sta