»Ko proizvajalec zapusti trg, so vselej oškodovani kupci in trgovci. Tako je bilo pri Roverju, tako je lahko tudi pri Chevroletu,« pravi Igor Golob iz Chevroletovega trgovca Avto Aktiva.
Ameriški General Motors (GM) se je včeraj ponoči odločil, da konec leta 2015 z evropskega trga umakne znamko Chevrolet. V GM trdijo, da so s Chevroletom v Evropi dosegli le enoodstotni tržni delež v prodaji (v Sloveniji je znamka letos dosegla dvoodstotni delež), z njenim umikom pa se bodo lahko bolj posvetili znamki Opel in lažje prišli do pozitivnih številk - GM v Evropi že zadnjih 11 let posluje z izgubo. Znamka Chevrolet bo ostala na trgih nekdanje Sovjetske zveze, kjer dosega boljše rezultate. »Njen odhod pa ni povezan s partnerstvom GM in francoskim PSA,« je za Autonews povedal podpredsednik GM Steve Girsky. Kaj pa umik iz Evrope pomeni za naše trgovce in kaj za kupce?
Umik znamke je udarec za trgovce in kupce
Igor Golob, ki je v času, ko je ugasnila znamka Rover, vodil slovenskega distributerja BMW in Roverja Tehnounion Avto, zdaj pa dela pri trgovcu Chevroleta Avto Aktivu pravi, da nič dobrega. »Umik ali bankrot proizvajalca s trga je krut za trgovce in za kupce. Ko je sredi prejšnjega desetletja ugasnila znamka Rover v lasti BMW, so trgovci ostali sami z naložbami v salone, cene novih avtov so se čez noč znižale tudi za 50 odstotkov, upadla je tudi vrednost rabljenih roverjev. »Pri BMW so nam takrat rekli le: 'Zapeljali smo na prehitevalni pas, na Rover pa pozabite,'« je komentiral Golob, ki podobno zgodbo pričakuje tudi pri Chevroletu.
Vlaganja v znamko se ne vrnejo nikoli več
Avto Aktiv je znamka Chevrolet neposredno stala 70 tisoč evrov, dodaten denar pa so zapravili za oglaševanje, šolanje ljudi in zaposlovanje. Koliko, nam včeraj ni vedel povedati, saj je za novico izvedel sočasno kot mi. Golob je sicer opažal, da znamka na našem trgu počasi veni. »Prodaja je letos upadla za 31 odstotkov, na dobrih tisoč vozil v prvih 11 mesecih, še lani pa je bil načrt prodaje za Slovenijo 2.500 vozil,« pojasnjuje Golob, ki je ob umiku znamke s trga vseeno zaskrbljen. »Veliko težavo bodo imeli trgovci, ki so izpolnjevali načrte distributerja.« Ti so predvidevali zalogo v 20-odstotnem deležu letne prodaje, pri nas bi to pomenilo 40 vozil. Če vsakemu od teh avtov cena zaradi odhoda znamke s trga upade za tisoč evrov, glede na skromne zaslužke to pomeni, da bodo z njimi naredili veliko izgubo,« se boji Golob. Prepričan je, da je odhod znamke slab tudi za lastnike chevroletov, saj se bo poslabšala oskrba z rezervnimi deli (to bo Chevrolet sicer zagotavljal do leta 2025), vrednosti avtov bodo upadle.
Chevrolet se bo sestal s trgovci, iskal bo rešitve
Chevrolet bo umik z evropskega trga stal med 500 in 750 milijoni evrov, je za Autonews povedal Steve Girsky. Ali je v ta znesek všteta tudi pomoč trgovcev, ki so vložili v salone, servise in zaposlene pri programu Chevrolet, pa nam včeraj ni uspelo izvedeti.
Zoltan Kaszaz iz oddelka za stike z javnostmi Chevroleta pa nam je povedal, da se bo vodstvo sestalo s slovenskimi trgovci in bo poskušalo omiliti posledice umika znamke s trga. Do konca leta 2015 jih bo še oskrbovalo z novimi avtomobili, še deset let potem pa z rezervnimi deli.