Avto

Ognjevit značaj v mini teleščkih

Iz majhnih, špartanskih mestnih avtomobilčkov so v zadnjih letih nastale "igrače", ki razvnamejo še tako zahtevno moško ali žensko dušo

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

04.12.2013 11:13
Čas branja: 4 min

Na enem mestu smo zbrali malčke z najmanj centimetri od sprednjega do zadnjega odbijača in hkrati z najbolj vihravo in barvito dušo. Na ugodne cene kar pozabite, pri peterici razmerje med ceno in dolžino sodi med najslabše na trgu. V vsakem primeru bo deset tisočakov premalo, pripravite raje 15, 20 ali dvakrat toliko tisočakov. Ja, toliko stane mini razkošje!

Začnimo z najbolj kultnim fiatom 500, ki je v novi generaciji uspešno obudil spomin na slovitega in nekdaj zelo dostopnega malčka. Novi fiat 500 je vse prej kot dostopen. Če si ga privoščimo v najmočnejši različici abarth (gre za športno blagovno znamko, ki fiate nabrije v višave), si privoščimo še streho, ki se kot včasih konzerve sardel odpira nad našimi glavami, bomo za takšnega malčka v tujini odšteli okoli 24 tisoč evrov. Dolg bo le 3,66 metra, zaradi agresivnih karoserijskih zaključkov in dvobarvne pločevine bo opazen, celo nastopaški.

Preberite tudi:
  1. Moč za malega fiata 500

Tehnika, dodelana v italijanski delavnici Abarth, pa bo poskrbela za obilo užitkov v tem malčku, ki bo kot za stavo švigal okoli mestnih vogalov. Če si boste privoščili vse, se bo pod motornim pokrovom vrtel 1,4-litrski turbo bencinar s paketom esseesse, ki mu prinaša moč 118 kilovatov (160 konjskih moči), pospešek do stotice v 7,6 sekunde in največjo hitrost 209 kilometrov na uro.

abarth-500-C-esseesse.1386149396.jpg.o.600px.jpg
Ko fiat 500 c zapelje v abarthovo delavnico, v njej nastane zverina abarth 500 C esseesse s 160 konjiči.

Mini za mega užitke

Premalo dirkaškega naboja? Potem je pravi odgovor mini john cooper works GP, najbolj nabrit mini, ki v zgolj 3,77 metra dolgem teleščku skriva 218 konjičev in pravo dirkaško dušo. Resda boste zanj odšteli več kot 38 tisočakov in za ta denar dobili le dva sedeža. Tam, kjer so ponavadi zadnji sedeži, je v miniju GP le jeklena palica, ki skrbi za boljšo čvrstost karoserije in manjšo težo. Mini GP je izgubil še kakšen odvečen kos opreme, težke materiale so zamenjali lažji, zato tehta le 1.160 kilogramov, energičnih 218 konjičev pa ga zato do stotice izstreli v le 6,3 sekunde. Tale mini je pravi dirkač z nastavljivim podvozjem, ki je do 20 milimetrov nižje kot pri klasičnem miniju john cooper works. Zavore imajo šestbatne čeljusti, ki še učinkoviteje grizejo v orjaške diske. Razigrane konje pa na slabših podlagah in v zavojih kroti elektronska zapora diferenciala, ta deluje tudi pri izklopljeni elektroniki.

Mini-JCW-GP.1386149397.jpg.o.600px.jpg
Mini, dolg le 3,66 metra, pa kljub temu drag: 38 tisočakov. Razlog je v dirkaški vsebini, odličnem podvozju, kar 218 konjičih in užitkih, ki jih prinaša.

Tudi opel zna izzvati čustva

Preveč agresivno za vas? Potem zgoraj opisana avtomobilčka nista prava izbira, rešitev pa poznajo pri oplu in toyoti. Opel ima najbolj svežega predstavnika, majhnega in barvitega adama, ki bi se rad postavil po robu miniju in fiatu 500. Zgodovina ne govori v njegov prid, ker je preprosto nima. Izdelek pa je korekten, predvsem je drugačen opel - mladosten, barvit in nikakor ne cenen. Zasuk na streho torej, ki ga Opel izvaja tudi pri drugih novih modelih. Pri adamu je svežino opaziti na vsakem koraku, denimo pri lični in simpatični obliki, prijaznem obrazu in potlačenem zadku. Še več svežine je v lični kabini, oblečeni v dobre materiale in predvsem živahne barve, enako velja za karoserijo. Pri adamu si lahko kupci izmislijo skorajda kar hočejo, zunaj je mogočih kar 61 tisoč različnih kombinacij, v kabini pa 82 tisoč! Streho lahko krasijo zvezde ali sončno nebo z nekaj belimi oblaki (poslikava), po želji lahko spreminjajo barvo vložkov v kabini in barve posameznih zunanjih delov. Adam je skromen le pri motorni plati, ima tri antične bencinarje z močjo do sto konjev, a tudi to se bo spremenilo. Cene so butične, a vseeno ne segajo v višave. Osnovni stane dobrih 11, dobro opremljen pa 16 tisočakov.

Opel-adam.1386149396.jpg.o.600px.jpg
Opel adam je avto nove dobe, barvit, mladosten in sodoben. Prilagodite si ga lahko povsem po svoje, barvni dodatki namreč omogočajo kar 61 tisoč kombinacij zunanjosti.

Najmanjši, a ne po vsebini

Vam je prevelik in res nikoli ne potrebujete štirih sedežev? Potem bo pravi naslov smart fortwo, ki na 2,7 metra dolžine ponuja prostor le za dva potnika in še kar obilnih 220 litrov prtljage v prostoru za njima. Smart je vselej majhen, izjemno okreten in tudi živahen. Je tudi mercedes-benz, zato je varen, dobro izdelan in v vožnji zanesljiv. Če pa mu na zadku piše Brabus, je s 102 konjema moči na zadnjih kolesih tudi športno razigran, saj do stotice pospeši v 8,9 sekunde. V ponudbi je še model z električnim motorjem in prav tako živahnimi 80 kilovati. Razigran je tudi barvno, v vsakem primeru pa je napolnjen z opremo in dodatki, izbirate lahko med ročnim ali samodejnim menjalnikom in trdo ali pomično platneno streho. Cene brabus smartov pri nas segajo od 17.400 do 23.580 evrov.

Smart-fortwo-brabus-2.1386149394.jpg.o.600px.jpg
Najmanjši serijski avto na trgu, smart fortwo, je dolg le 2,7 metra, s paketom brabus pa brez težav preganja tudi še enkrat večje avte.

Pamet pred zabavo

Manj barvit, a brez dvoma najbolj inteligentno zasnovan malček toyota IQ pa je zaradi slabotne prodaje že zapustil naš trg. Toyota je v IQ udejanjila vrsto odličnih inženirskih rešitev. Na le 2,98 metra so oblikovali lično karoserijo, vanjo pa stlačili štiri sedeže. V praksi je IQ trisedežnik (desno zadaj se zaradi večjega pomika sprednjega desnega sedeža sedi precej bolje kot na levem sedežu) z dovolj velikim prtljažnikom, odlično varnostjo (ima pet zvezdic za varnost in deset zračnih blazin) in izjemno okretnostjo. Čez mejo ga boste našli za dobrih 12 tisoč do 17.550 evrov.

Toyota-IQ.1386149395.jpg.o.600px.jpg
Toyota iQ je manj goreč, a brez dvoma najbolj inteligentno zasnovan mali avto. Na le 2,98 metra dolžine ponuja štiri sedeže, varnost in kup dobrih idej.

Članek je bil objavljen v novembrski reviji Finance TRENDI

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
International
Why the EU's New Migration Pact Matters
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
ESG
Zakaj je ESG tako visoko na agendi vodilnih
ESG
Kje smo pri ESG
ESGAna Ivančič Zakaj je ESG tako visoko na agendi vodilnih

Analiza: ESG prinaša večje dohodke, prihranke pri stroških, večji je delež motiviranih zaposlenih in večja je verodostojnost blagovne znamke.

FINANCE
Manager
Balon trga električnih vozil resno pušča
Manager
VZPONI IN PADCI
ManagerTilen Humar Balon trga električnih vozil resno pušča

Prodaja e-avtov se je po večletni rasti prvič znašla v rdečem. Delnice največjih proizvajalcev (še) ne gredo ravno za drobiž, so pa vredne že tudi dve tretjini manj kot še pred nekaj leti. Kako (ne)srečen epilog zgodbe elektrifikacije vozil se trenutno kaže? Čeprav revolucionarna vizija prvega človeka pešajoče Tesle napoveduje drugače, bo za vlagatelje bolj verjetno slabši kot za same uporabnike e-vozil, vrednotenja namreč kažejo, da prostora za nadaljevanje upadanja tečajev še ni zmanjkalo.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Grem v bitko proti debelosti: kupil sem delnico Novo Nordiska
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Grem v bitko proti debelosti: kupil sem delnico Novo Nordiska 2

Cilj ni kupovati poceni delnice, ampak dobre delnice, tudi ko se zdijo drage.

FINANCE
Podjetnik
NASVET Kako brati bilance
Podjetnik
Vse na enem mestu
PodjetnikŠpela Mikuš NASVET Kako brati bilance

Na kaj morate biti letos posebej pozorni, ko se poglabljate v številke poslovnih partnerjev, konkurence, strank ...