Na enem mestu smo zbrali malčke z najmanj centimetri od sprednjega do zadnjega odbijača in hkrati z najbolj vihravo in barvito dušo. Na ugodne cene kar pozabite, pri peterici razmerje med ceno in dolžino sodi med najslabše na trgu. V vsakem primeru bo deset tisočakov premalo, pripravite raje 15, 20 ali dvakrat toliko tisočakov. Ja, toliko stane mini razkošje!
Začnimo z najbolj kultnim fiatom 500, ki je v novi generaciji uspešno obudil spomin na slovitega in nekdaj zelo dostopnega malčka. Novi fiat 500 je vse prej kot dostopen. Če si ga privoščimo v najmočnejši različici abarth (gre za športno blagovno znamko, ki fiate nabrije v višave), si privoščimo še streho, ki se kot včasih konzerve sardel odpira nad našimi glavami, bomo za takšnega malčka v tujini odšteli okoli 24 tisoč evrov. Dolg bo le 3,66 metra, zaradi agresivnih karoserijskih zaključkov in dvobarvne pločevine bo opazen, celo nastopaški.
Tehnika, dodelana v italijanski delavnici Abarth, pa bo poskrbela za obilo užitkov v tem malčku, ki bo kot za stavo švigal okoli mestnih vogalov. Če si boste privoščili vse, se bo pod motornim pokrovom vrtel 1,4-litrski turbo bencinar s paketom esseesse, ki mu prinaša moč 118 kilovatov (160 konjskih moči), pospešek do stotice v 7,6 sekunde in največjo hitrost 209 kilometrov na uro.
Mini za mega užitke
Premalo dirkaškega naboja? Potem je pravi odgovor mini john cooper works GP, najbolj nabrit mini, ki v zgolj 3,77 metra dolgem teleščku skriva 218 konjičev in pravo dirkaško dušo. Resda boste zanj odšteli več kot 38 tisočakov in za ta denar dobili le dva sedeža. Tam, kjer so ponavadi zadnji sedeži, je v miniju GP le jeklena palica, ki skrbi za boljšo čvrstost karoserije in manjšo težo. Mini GP je izgubil še kakšen odvečen kos opreme, težke materiale so zamenjali lažji, zato tehta le 1.160 kilogramov, energičnih 218 konjičev pa ga zato do stotice izstreli v le 6,3 sekunde. Tale mini je pravi dirkač z nastavljivim podvozjem, ki je do 20 milimetrov nižje kot pri klasičnem miniju john cooper works. Zavore imajo šestbatne čeljusti, ki še učinkoviteje grizejo v orjaške diske. Razigrane konje pa na slabših podlagah in v zavojih kroti elektronska zapora diferenciala, ta deluje tudi pri izklopljeni elektroniki.
Tudi opel zna izzvati čustva
Preveč agresivno za vas? Potem zgoraj opisana avtomobilčka nista prava izbira, rešitev pa poznajo pri oplu in toyoti. Opel ima najbolj svežega predstavnika, majhnega in barvitega adama, ki bi se rad postavil po robu miniju in fiatu 500. Zgodovina ne govori v njegov prid, ker je preprosto nima. Izdelek pa je korekten, predvsem je drugačen opel - mladosten, barvit in nikakor ne cenen. Zasuk na streho torej, ki ga Opel izvaja tudi pri drugih novih modelih. Pri adamu je svežino opaziti na vsakem koraku, denimo pri lični in simpatični obliki, prijaznem obrazu in potlačenem zadku. Še več svežine je v lični kabini, oblečeni v dobre materiale in predvsem živahne barve, enako velja za karoserijo. Pri adamu si lahko kupci izmislijo skorajda kar hočejo, zunaj je mogočih kar 61 tisoč različnih kombinacij, v kabini pa 82 tisoč! Streho lahko krasijo zvezde ali sončno nebo z nekaj belimi oblaki (poslikava), po želji lahko spreminjajo barvo vložkov v kabini in barve posameznih zunanjih delov. Adam je skromen le pri motorni plati, ima tri antične bencinarje z močjo do sto konjev, a tudi to se bo spremenilo. Cene so butične, a vseeno ne segajo v višave. Osnovni stane dobrih 11, dobro opremljen pa 16 tisočakov.
Najmanjši, a ne po vsebini
Vam je prevelik in res nikoli ne potrebujete štirih sedežev? Potem bo pravi naslov smart fortwo, ki na 2,7 metra dolžine ponuja prostor le za dva potnika in še kar obilnih 220 litrov prtljage v prostoru za njima. Smart je vselej majhen, izjemno okreten in tudi živahen. Je tudi mercedes-benz, zato je varen, dobro izdelan in v vožnji zanesljiv. Če pa mu na zadku piše Brabus, je s 102 konjema moči na zadnjih kolesih tudi športno razigran, saj do stotice pospeši v 8,9 sekunde. V ponudbi je še model z električnim motorjem in prav tako živahnimi 80 kilovati. Razigran je tudi barvno, v vsakem primeru pa je napolnjen z opremo in dodatki, izbirate lahko med ročnim ali samodejnim menjalnikom in trdo ali pomično platneno streho. Cene brabus smartov pri nas segajo od 17.400 do 23.580 evrov.
Pamet pred zabavo
Manj barvit, a brez dvoma najbolj inteligentno zasnovan malček toyota IQ pa je zaradi slabotne prodaje že zapustil naš trg. Toyota je v IQ udejanjila vrsto odličnih inženirskih rešitev. Na le 2,98 metra so oblikovali lično karoserijo, vanjo pa stlačili štiri sedeže. V praksi je IQ trisedežnik (desno zadaj se zaradi večjega pomika sprednjega desnega sedeža sedi precej bolje kot na levem sedežu) z dovolj velikim prtljažnikom, odlično varnostjo (ima pet zvezdic za varnost in deset zračnih blazin) in izjemno okretnostjo. Čez mejo ga boste našli za dobrih 12 tisoč do 17.550 evrov.
Članek je bil objavljen v novembrski reviji Finance TRENDI