Ste vsaj malo pustolovca ali športnika po duši, nikakor ne veljate za dolgočasneža, radi zavijete z asfalta, ko vidite blato zapeljete vanj, morda hodite v hribe ali gobarite, imate vikend v odročnih krajih, ko dežuje ne zavijate z očmi, snega na cesti in ob njej pa se veselite kot mali otrok? Pritrdilno kimate? A zraven so tudi družina ter služba ali posel, izleti in potovanja, ko v prvi vrsti štejejo udobje, prostornost in praktičnost. Drži, potreben bo kompromis in tega se posamezni avtomobilski proizvajalci že nekaj časa zavedajo.
V prostor, ki je v srednjem razredu rezerviran za Audija, Peugeota, Subaruja, Volkswagna in Volva, nekoč tudi za Alfa Romeo in Škodo, je z blago zunanjo prenovo vstopila Oplova insignia. Družinskemu in poslovnemu karavanu so oblikovalci z nekaj prijemi vdihnili značaj športno-terenskega vozila: nataknili so večje pnevmatike, ga nekoliko dvignili od tal, okrog in okrog nataknili zaščitne elemente, ga opremili s prilagodljivim štirikolesnim pogonom 4x4 in zmogljivimi motorji ter ustvarili country tourerja - menda za tiste, ki radi uživajo in hrepenijo po pustolovščinah.
Ko je Opel pred tedni prvič predstavil prenovljeno insignio, smo zastrigli z ušesi. Štiri- in petvratni limuzini ter karavanu se je namreč pridružila robustnejša izpeljanka v slogu allroada, alltracka, crosscountrya, crosswagona, outbacka, RXH, scouta,...skratka poslovno-družinskega karavana, ki udobno in po želji hitro premaguje te in one asfaltne kilometre in hkrati tudi vozila, ki zmore in mu pristaja tudi marsikaj drugega - bolj avanturističnega, pustolovskega, nevsakdanjega in z drugačnimi vonjavami, kot smo jih vajeni v mestu.
Takšna insignia kar hrepeni po obilnem dežju, ko lahko mirno umažete vseh njenih 492 dolžinskih centimetrov, skalite vse luže na vaši poti ali pa ji privoščite blatno kopel. Podvozje je namreč dodatno zaščiteno s plastiko, s country tourerjem pa se pomirjeni lahko zapeljete tudi na plažo ali po kamnitem brezpotju, (ne)hote pomendrate travo, splašite gozdne živali, ošvrknete veje in grmovje ter dodobra dvignete prah na makadamskih cestah. Robustnica je namreč za dodatna dva centimetra oddaljena od tal kot elegantnejša sestra sports tourer, pred poškodbami na pragovih in blatnikih jo preverjeno branijo masivne zaščitne plastične obloge, dodatno pa je pred poškodbami zaščitena tudi spredaj in zadaj, kjer športne predispozicije nakazuje ovalna izpušna cev (pri močnejših izpeljanka pa dve).
S športno avanturistko se lahko brez skrbi izgubite nekje med vinogradi in kolovozi v dolini reke Dragonje, ali pa vanjo kar na licu mesta naložite ravno obrane oljke - testna je bila še v barvi oliv. Prtljažni prostor sicer ponuja 540 litrov prostora, ob tem s podiranjem sedežev pridemo vse do 1.530 litrov, osnovna velikost v tem razredu sicer ni nič posebnega, za doplačilo pa ponuja elektronsko odpiranje in zapiranje. Z njo lahko te dni kot eden redkih ohranite nasmeh na obrazu na nespluženih prelazih Ljubelj ali Jezerski vrh, brez strahu agilneje zvozite spolzke ceste koprskega zaledja, dostavite špecerijo do planinske koče ali pa športni dan na Krvavcu začnete s Kriške planine.
Njen štirikolesni pogon z elektronskim nadzorom, ki združuje sklopko haldex in elektronsko zaporo diferenciala, vam bo pri tem zelo v pomoč. Sistem se sicer stalno prilagaja razmeram na cesti, tako lahko razporeja navor od nič do sto odstotkov na sprednji in zadnji kolesni par ter sočasno med zadnjima kolesoma. Nadzorovano uživaško drsenje na sveže pobeljenih površinah tako ni vprašljivo.
Tehnični podatki
Moč motorja: 120 kW (163 KM) @ 4000 vrt/min
Pospešek (0-100 km/h): 10,2 s
Največja hitrost: 215 km/h
Poraba goriva (kombinirana): 5,6 l/100 km
Emisije CO2: 139 g/km
Največji navor: 350 Nm @ 1750-2500 vrt/min
Testna poraba: 8,1 l/100 km
Cena osnovnega modela: 34.700 evrov
Cena testnega modela s popustom: 32.000 evrov
Svojega country tourerja pa lahko po vsem skupaj tudi brez slabega občutka parkirate na VIP prostoru pred Postojnsko jamo ali pred dramo in opero, tudi do potankosti urejena in uglajena dama vas ne bo začudeno ošvrknila, s kako umazanim avtom ste jo prišli iskat na Brnik. Mokre in blatne srage ob strani, plemenita rdečkasta zemlja na kolesih, trava na podvozju,... vse to se takšni insigniji namreč poda enako kot liter šampona, hektoliter vode, pol ure drgnjenja s krtačo in pazljivo brisanje vodnih kapljic.
K vzdrževanju reda in čistoče pa te skorajda sili notranjost, pa ne zato, ker bi bila pretirano občutljiva, ampak ker je kakovostna, prijetna na otip, pregledna in dovršena ter se tam hitro počutite domače. Doma pa imamo radi red in čistočo, mar ne? S prenovo so oblikovalci temeljito prevetrili sredinsko konzolo, ki je izgubila cel kup stikal - bilo jih je prek 40. Zdaj omogoča intuitivno upravljanje klimatske naprave in informacijsko-zabavnega sistema nove generacije - intellilink, ki je na voljo za doplačilo 1.180 oziroma 1.980 evrov z navigacijo.
Upravljamo ga lahko na štiri načine: prek osempalčnega na dotik občutljivega zaslona, glasovno (slovenščina še ni podprta), s stikali na volanu, in kar je novost, s sledilno ploščico touchpad pri menjalniku. Ta omogoča vnos besedil, na primer za brskanje po telefonskem imeniku, glasbeni zbirki ali navigacijo, podobno, kot smo vajeni v dražjih Audijih. Za sledilno ploščico lahko napišemo, da tudi če je ne bi bilo, saj se je izkazala za malo okorno in nepraktično, sploh ker smo si večino želja hitro izpolnili prek zaslona, nekaj pa prek volanskih stikal.
Poleg zvočnih, navigacijskih in telefonskih funkcij so vozniku in potnikom na voljo tudi aplikacije, njihovo urejanje in umeščanje pa poteka podobno kot na pametnem telefonu ali tablici. Del sistema, ki pozna tudi slovenski jezik, je zasnoval Microsoft in če smo malo zlobni, lahko rečemo, da se to tudi pozna. Občasno je sistem namreč javljal napake, kakšna aplikacija se ni naložila, ko je ugasnila kamera za pomoč pri vzvratni vožnji (ta se hitro zamaže), je na zaslonu namesto zemljevida ali radijske postaje zavladala tema - ko smo avto ugasnili in prižgali, je vse znova delovalo.
Voznika v oči najbolj zbodejo digitalni in povsem prilagodljivi merilniki. Ti imajo lahko v načinu Tour in Sport drugačno grafiko, po želji se vam na osempalčnem voznikovem informacijskem centru prikazuje zemljevid, trenutna radijska postaja, tekoči podatki o porabi in prevoženih kilometrih ali pa denimo zaznani prometni znaki. Pri prebiranju slednjih pripomore kamera oziroma Opel eye, sistem je dobrodošel, saj nas je spodbujal k upoštevanju prometnih pravil. Znak za omejitev hitrosti je denimo nenehno gorel, dokler nismo zmanjšali hitrosti na dovoljeno. Izkušnja z novimi merilniki je bila vsekakor pozitivna, tudi grafika v obeh načinih je lepo berljiva in očem prijetna.
S prenovo je insignia dobila tudi številne asistenčne sisteme, v našem country tourerju nas je tako "ujčkal" aktivni tempomat, a v kombinaciji z ročnim menjalnikom njegova stopnja udobja ni tako visoka, kot je pri avtomatskem. To denimo povzroči, da se pri hitrosti nižjih od 30 km/h izklopi, kar smo pri običajnem "cijazenju" skozi mesto še kako pogrešali. Odlično je v mestu deloval sistem za preprečevanje naleta pri nizkih hitrostih (priporočamo!), čeprav nikoli ne bo znano, ali smo ponoči sredi ulice skoraj poljubili volan zaradi kakšnega črnega mačkona ali pa je morebiti prišlo do napake. Kar nekajkrat se nam je namreč izpisalo obvestilo, da radar ne deluje, kar deloma lahko pripišemo dežju in umazaniji, a vseeno. Kratek pisk nas je opozoril na ohranjanje voznega pasu, pri ritenskem vključevanju v promet je bil dobrodošel opozorilnik, ki s pomočjo radarja zaznava vozila, ki jih sicer ne vidimo. Za manj spretne je lahko na voljo tudi pomočnik pri parkiranju.
Z odlaganjem reči nismo imeli težav, natančen sopotnik pa je nekoliko pokritiziral oporo za roko - ta je namreč oblikovana tako, da nudi primerno oporo voznikovi desni roki, pri sopotniku pa je tam prostor za odlaganje plastenke. Zato pa so bili toliko bolj pohvaljeni odlični sedeži, voznikovega smo si lahko "v piko" nastavili s pomočjo elektrike, za dodatno udobje pa so poskrbele napihljive blazine.
Testna potepinka je pod motornim pokrovom skrivala 2.0 CDTI motor 120 kW (163 KM), kar je sicer najšibkejša možnost. Motor se je izkazal z uglajenostjo, ob tem je v območju največjega navora 350 Nm (kratkotrajno povečanje do 380 Nm) med 1750 in 2500 vrtljaji v minuti tudi (presenetljivo) tih, v območju največje moči pri 4000 vrtljajih postane bolj robat, precej len pa se nam je zdel v spodnjem območju vrtljajev, torej preden začne krivulja navora strmo naraščati. Takrat je treba hitro prestaviti navzdol, sicer lahko motor kaj hitro povsem zadušimo.
Pohvalimo lahko elektronski nadzor podvozja FlexRide, ki se sproti prilagaja spremembam pogojev med vožnjo. Poleg običajne nastavitve smo lahko Izbirali med načinoma Tour in Sport, pri slednjem smo lahko vnesli svoje prednostne nastavitve - tudi izklop 4x4 pogona. Razlika med različnimi nastavitvami je med vožnjo še kako opazna, pri športnejšem načinu je manj nagibanja karoserije, a bolj čutimo cestne neravnine, pri načinu Tour pa se potnikom lahko hitro zdi, da je cesta skoraj kot ena sama ravna mehka preproga.
Za konec še beseda o lučeh - za doplačilo okoli 1.200 evrov so na voljo prilagodljivi biksenonski žarometi AFL, ki nastajajo v Sloveniji. Premični elementi v Hellinih žarometih se samodejno prilagajajo različnim pogojem na cesti ter zagotavljajo kar najboljšo osvetlitev v vseh voznih razmerah. Sistem poveča vidljivost v ovinkih in ostrih zavojih, zato smo ponoči vozili bolj varno in sproščeno.