Nemški Daimler, lastnik znamk Mercedes-benz in Smart, si je Slovenijo dobro zapomnil po lanski svetovni predstavitvi novega razreda A. Vtisi kot kaže niso bili slabi, saj v tem tednu pri nas premierno predstavlja še novi športni terenec GLA. Skorajda neposredno izpod salonskih luči je novinec zapeljal v Koper, Maribor, Celje in v Ljubljano.
Namesto lupine je prišel pravi GLA
V salonih v omenjenih mestih, danes se je pripeljal v Ljubljano kjer bo ostal do sobote, je novinec sicer le na ogled. "Skorajda bi se zgodilo, da bi v Slovenijo dobili le lupino, na zunaj pravi GLA z neizdelano, predvsem pa zaklenjeno kabino. A smo v Stuttgartu vseeno uspeli dobiti serijski avto, ki ga stranke lahko otipajo, se vanj vsedejo," pripoveduje Metka Kejžar iz Autocommerca, skrbnica edinega GLA, ki je dobila precej stroga navodila. "Predstavniki ne dovolijo preizkusnih voženj, še pralnica je morala priti do GLA in ne obratno," se pošali Kejžarjeva. Razlog za togost je predvsem v tem, da novi GLA še ni doživel novinarskega krsta in da bo kupcem na voljo šele marca prihodnje leto.
Kljub še precej odmaknjenem prihodu pa imajo v Autocommercu že natančne cene za GLA. Ob prihodu na trg bo osnovni GLA 200 z 1,6 litrskim bencinskim turbo motorjem, 115 kilovati in pogonom na prednja kolesa. Z vključenim promocijskim popustom v višini dveh tisoč evrov bo stal 27.280 evrov, najcenejši dizelski GLA 200 CDI pa 29.200 evrov, kar je primerljivo z neposrednima tekmecema audijem Q3 in BMW X1. Enak stroj s štirikolesnim pogonom 4Matic bo dražji stal 33.690 evrov. Razlog za kar 4.490 evrov višjo ceno pa je v serijskem samodejnem menjalniku 7G-tronic. Najcenejša različica bo GLA 180 z 1,6 litrskim bencinarjem s 90 kilovati, na trgu bo šele jeseni s ceno 26.500 evrov. Ali bo tej ceni mogoče odšteti dva tisoč evrov popusta, ki velja sedaj, v tem trenutku še ni znano.
Mercedes.benz GLA sicer sodi v novo družino bolj mladostnih kompaktnih mercedes-benzov, ki nastajajo v nemški in madžarski tovarni. Zasnovo, motorje, menjalnike in tudi ureditev potniške kabine, predvsem armaturne plošče, si deli z razredi A, B in CLA. Dolg je 4,42 metra, prtljažnik pogoltne 421 litrov, pogon pa je speljan k prednjim ali vsem štirim kolesom. GLA se hvali z najboljšo aerodinamiko v tem razredu, količnik je 0,29, kar je za deset odstotkov manj kot pri BMW X1 in audiju Q3. Najvarčnejši motor je 2,1 litrski dizel v GLA 200 CDI s sto kilovati in povprečno porabo 4,3 litre.