Trg dostavnih vozil s pregrajenim tovornim delom se je leta 2009 pri nas zrušil; iz 8.374 vozil je upadel za 40 odstotkov na dobrih pet tisočakov. "Zadnji dve leti podjetja ponovno obnavljajo vozne parke, kupujejo predvsem nove dostavnike in so nekoliko bolj racionalna kot pred krizo," pravijo trgovci.
Letos 12-odstotna rast glede na 2009
Številke za prvo desetmesečje letos pravijo, da smo v Sloveniji registrirali 5.637 dostavnih vozil, kar je 12 odstotkov bolje kot v celem letu 2009. Prodaja zadnjih nekaj let raste po nekaj odstotkov na leto. Nekaj je tudi izvoza, različno glede na znamko, pravijo trgovci, a rast je realna. Volkswagnov trgovec, želel je ostati neimonovan, je zadovoljen s poslom, da je znamka pred dvema letoma znižala cene. "Volkswagni so le od deset do 15 odstotkov dražji od tekmecev, pred leti je bila razlika 30 odstotna, to je bilo preveč," pravi. Prodaja predvsem nove dostavnike, caddy furgon za dobrih 15 in transporter za okoli 23 tisočakov, po rabljenih kupci ne povprašujejo. Zanimivi so le rabljeni z nekaj ali nič kilometri, ki so zaradi izpolnjevanja planov trgovcev dobila tablice. "To so sicer novi avti, ki so nekaj cenejši," dodaja.
Mlada podjetja težko do posojil
Podobno opažata Darko Horvat iz Avtomerkurja, trgovec Citroëna in Rok Pirc iz Summit Motorsa, predstavnik znamke Ford. Horvat dobro prodaja predvsem dostavnike s cenami med 15 in 17 tisoč evrov, gre za modela jumpy in jumper. Opaža pa, da mlada podjetja težko ali sploh ne morejo priti do posojil, zato se obrnejo na trg starejših rabljenih vozil. Pirc opaža, da podjetja danes kupijo dostavnik, ko ga potrebujejo. le redko so nakupi skoncentrirani pred novim letom, pred zaključkom bilanc. "Kupci so racionalni, a se še vedno radi odločijo za večji avto kot ga potrebujejo," kot posebnost navaja Pirc.