Avto

Temperamentni Španec z velikim nahrbtnikom

Seat leon je izbira za tiste, ki si želijo "golfa", a ga hkrati nočejo, ker so radi drugačni. Zdaj je temperamentni Španec dobil še nahrbtnik, novi leon ST je tako pravi družinski karavan za alternativce

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

27.11.2013 11:51
Čas branja: 4 min

"Guapa" je za Špance več kot le beseda, s katero izrazijo svoj poklon ženski lepoti. Vanjo prelijejo svoja čustva, z moško obliko tega dobesedno težko prevedljivega komplimenta pa moški spol pohvali tudi kaj drugega - denimo avtomobilsko pločevino. In seveda podobno velja tudi za Španke.

IMG_5274

IMG_5127

"¡O, que guapo!" na ulicah Barcelone iz ženskih ust nismo slišali samo enkrat, ker pa smo bili ob tem kdaj tudi za hrbtom prikupnih Špank je bilo jasno, da so pokloni namenjeni Njemu. Prva zvezda peščene obmorske promenade, slovite ulice La Rambla, griča Montjuïc, hriba Tibidabo, vhoda pred atraktivnim hotelom W in kopice cest v in okoli Barcelone je namreč že nekaj časa Seat leon ST. Temperamentni Španec z nemškim DNK ter po novem z velikim nahrbtnikom, za katerim se obračajo moški, ženske, pari in družine ter pred katerim se omehčajo tudi strogi policisti.

IMG_5197

SEAT LEON ST-081H

SEAT LEON ST-019H

SEAT LEON ST-018H

Prav čustva so tisto, na kar že vrsto let igra španska veja nemškega koncerna, ko snuje, razvija in izdeluje svoja vozila, pri tem pa stavijo predvsem na drugačnost. Pri Seatu tako na preizkušeni nemški mehaniki vdahnejo nekaj svojega vročega temperamenta, kar je lani prepričalo 321 tisoč kupcev po svetu - dve tretjini vozil namreč prodajo v 74 držav zunaj "svoje" Španije, tudi v Sloveniji.

K nam je v začetku leta pripeljala tretja generacija leona, na katerega tovarna sicer polaga veliko upanja in ki hkrati nosi težko breme obstoja Seatove znamke. Letos so globalno prodali 82 tisoč primerkov, kar je 43 odstotkov več kot v letu 2012. Glavnina kupcev v "golfovem" razredu sicer poseže po kombilimuzini (45 odstotkov), vendar pa ni zanemarljivo število tistih, ki si želijo in potrebujejo karavana (osem odstotkov). Tam seveda šteje vsak liter prtljažnega prostora, a kaj če si kupec ob tem ter tehnološki kakovosti in pestri motorni paleti želi tudi nekaj športnega pridiha, jasnih in dinamičnih linij ter predvsem drugačnosti?

SEAT LEON ST-107H

Na to igra novi družinski karavan v nižjem srednjem razredu in prvi Seatov v razredu kompaktnežev - leon ST. Ta sloni na že znani Volkswagnovi koncernski prilagodljivi platformi MQB in čeprav je skorajda enak kot VW golf variant ali Škoda octavia combi, je na zunaj drugačen in zapeljiv, na znotraj morda preveč zadržan in skromen, a ob krajših merah vseeno ponuja zajeten prtljažni prostor. Seatova formula pri snovanju novega vozila je bila preprosta - za podlago so vzeli petvratnega leona in ga pri zadnjih kolesih raztegnili za 27 centimetrov. V dolžino tako meri 4,54 metra, kar je dva centimetra manj od karavanskega VW golfa in kar 12 centimetrov manj od karavanske Škode octavie combi.

Podaljšan in lično oblikovan zadek tako vase spravi 587 litrov (petvratni leon 380 litrov, golf variant 605 litrov, octavia combi 610 litrov, Toyota auris touring sports 530 litrov, Renault megane grandtour 524 litrov, Ford focus 476 litrov... ), kar je največ med konkurenco izven matičnega koncerna. Z zloženim rolojem se prostor poveča še za sto litrov, ko z enostavnim potegom ročice podremo zadnje sedeže pa se prostornina prtljažnika v leonu ST poveča na 1.470 litrov. Opcijsko sklopljen sovoznikov sedež omogoča prevoz do 2,67 metra dolgih predmetov, nakladalni prostor pa v širino meri 1,09 metra. Prtljažnega prostora v avtu je tako zares veliko, tam najdemo tudi deljeno dno, kljuke za obešanje nakupovalnih torb,... Rast v dolžino pa ni prinesla pretiranega debeljenja, tehtnica leonu ST pokaže 1.233 kg, kar je najmanj med konkurenco in 45 kg več od petvratnega.

IMG_5204

IMG_5239

SEAT LEON ST-101H

V notranjosti glede na tri- in petvratnega leona ni sprememb, po želji si je moč omisliti panoramsko sončno streho ali žaromete z LED tehnologijo, na voljo je tudi kopica dekorativnih elementov ter možnosti oblazinjenja. Avtomobil ima tudi precej všite varnosti in pripomočkov, ki sicer niso običajni za ta razred. Med njimi izstopajo tisti na osnovi radarja (aktivni tempomat (ACC), sistem za preprečevanje naleta od zadaj (Front Assist), sistem za samodejno ustavljanje v mestu v primeru nevarnosti (City Emergency Brake), po želji pa si lahko kupite tudi dinamično uravnavanje podvozja (DCC).

Motorji so že znani iz drugih vozil koncerna VAG. Na začetku bodo tako ponudili pet turbobencinskih motorjev, ki kot 1.2-, 1.4- in 1.8 TSI zmorejo med 63-132 kW (86-180 KM), na voljo so tudi s sistemom Start/Stop, pri dveh različicah pa si je moč omisliti tudi DSG avtomatski menjalnik. Najzmogljivejši 1.8 TSI zmore do stotice pospešiti v 7,7 sekunde, doseže najvišjo hitrost 224 km/h, najšibkejši 1.2 TSI pa pospeševanje zaključi pri 178 km/h, za 0-100 km/h pa potrebuje 12,1 sekunde. Pozneje bo na voljo tudi 1.4 TSI 150 z aktivnim izklapljanjem valjev, v drugi polovici prihodnjega leta pa lahko pričakujemo tudi štirikolesno gnane različice 4-Drive.

SEAT_LEON_ST-024H.20131127112039.jpg.c.600px.jpg

SEAT LEON ST-025H

SEAT LEON ST-044H

SEAT LEON ST-097H

Pri dizlih je prav tako na voljo pet motornih različic, na dnu ponudbe je 1.6 TDI s 66 kW (90 KM), sledi 77 kW (105 KM) različica, na voljo sta dva 2.0 TDI s 110 oziroma 135 kW (150/184 KM), pri različicah 1.6 TDI 105 in 2.0 TDI 150 ter 184 je na voljo samodejni DSG menjalnik. Nov v ponudbi je 1.6 TDI EcoMotive motor z 81 kW (110 KM), ki naj bi na sto prevoženih kilometrov v povprečju porabil 3,2 litra dizla in v zrak spustil 85 g škodljivih emisij. V teoriji bi s takšnim leonom ST brez postanka na črpalki lahko prevozili 1.500 km.

Z leonom ST si želijo pri Seatu odščipniti svoj kos pogače na trgu, kjer se letno proda okoli 500 tisoč vozil, z njim pa odpirajo tudi nova vrata za znamko. Avto na evropske ceste pripelje januarja, pri nas pa ga pričakujemo sredi februarja. Osnovna različica z 1.2 TSI motorjem naj bi pri nas stala 14.790 evrov, vstopni dizel 1.6 TDI pa 17.990 evrov - karavana naj bi si omislila približno polovica vseh leonovih kupcev. Na voljo bo v treh paketih opreme, Reference, Style in športnejši FR. S karavanom želijo nagovoriti bolj dinamične kupce, tudi mlajše. Povprečen kupec naj bi bil sicer družinski moški, star okoli 48 let in z najstniki.

SEAT LEON ST-083H

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

10.07.2014
30.03.2015
FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Transport in logistika
Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago?
Transport in logistika
Potniški promet
Transport in logistikaNataša Koražija Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago? 3

Nomago že upravlja 15 avtobusnih postaj v Sloveniji, med vsemi pa je poslovno najzanimivejša prav ljubljanska.

FINANCE
Avto
V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford
Avto
AvtoJure Šujica V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford 1

Ford tourneo courier naj bi pomenil nadomestilo za opuščene enoprostorce, kupce pa naj bi pritegnil z nekoliko bolj terenskim videzom, prostornostjo, predvsem pa ceno, ki se začne pri dobrih 24 tisoč evrih.

FINANCE
Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar
Finance
SKUPŠČINA
Tanja Smrekar Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar

Predlagana dividenda je 1,75 evra bruto na delnico

FINANCE
Prevozi
Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN

Prihodnje leto bo že polovica mestnih avtobusov MAN električnih, leta 2030 pa že 90 odstotkov vseh avtobusov MAN v Evropi.