"Guapa" je za Špance več kot le beseda, s katero izrazijo svoj poklon ženski lepoti. Vanjo prelijejo svoja čustva, z moško obliko tega dobesedno težko prevedljivega komplimenta pa moški spol pohvali tudi kaj drugega - denimo avtomobilsko pločevino. In seveda podobno velja tudi za Španke.
"¡O, que guapo!" na ulicah Barcelone iz ženskih ust nismo slišali samo enkrat, ker pa smo bili ob tem kdaj tudi za hrbtom prikupnih Špank je bilo jasno, da so pokloni namenjeni Njemu. Prva zvezda peščene obmorske promenade, slovite ulice La Rambla, griča Montjuïc, hriba Tibidabo, vhoda pred atraktivnim hotelom W in kopice cest v in okoli Barcelone je namreč že nekaj časa Seat leon ST. Temperamentni Španec z nemškim DNK ter po novem z velikim nahrbtnikom, za katerim se obračajo moški, ženske, pari in družine ter pred katerim se omehčajo tudi strogi policisti.
Prav čustva so tisto, na kar že vrsto let igra španska veja nemškega koncerna, ko snuje, razvija in izdeluje svoja vozila, pri tem pa stavijo predvsem na drugačnost. Pri Seatu tako na preizkušeni nemški mehaniki vdahnejo nekaj svojega vročega temperamenta, kar je lani prepričalo 321 tisoč kupcev po svetu - dve tretjini vozil namreč prodajo v 74 držav zunaj "svoje" Španije, tudi v Sloveniji.
K nam je v začetku leta pripeljala tretja generacija leona, na katerega tovarna sicer polaga veliko upanja in ki hkrati nosi težko breme obstoja Seatove znamke. Letos so globalno prodali 82 tisoč primerkov, kar je 43 odstotkov več kot v letu 2012. Glavnina kupcev v "golfovem" razredu sicer poseže po kombilimuzini (45 odstotkov), vendar pa ni zanemarljivo število tistih, ki si želijo in potrebujejo karavana (osem odstotkov). Tam seveda šteje vsak liter prtljažnega prostora, a kaj če si kupec ob tem ter tehnološki kakovosti in pestri motorni paleti želi tudi nekaj športnega pridiha, jasnih in dinamičnih linij ter predvsem drugačnosti?
Na to igra novi družinski karavan v nižjem srednjem razredu in prvi Seatov v razredu kompaktnežev - leon ST. Ta sloni na že znani Volkswagnovi koncernski prilagodljivi platformi MQB in čeprav je skorajda enak kot VW golf variant ali Škoda octavia combi, je na zunaj drugačen in zapeljiv, na znotraj morda preveč zadržan in skromen, a ob krajših merah vseeno ponuja zajeten prtljažni prostor. Seatova formula pri snovanju novega vozila je bila preprosta - za podlago so vzeli petvratnega leona in ga pri zadnjih kolesih raztegnili za 27 centimetrov. V dolžino tako meri 4,54 metra, kar je dva centimetra manj od karavanskega VW golfa in kar 12 centimetrov manj od karavanske Škode octavie combi.
Podaljšan in lično oblikovan zadek tako vase spravi 587 litrov (petvratni leon 380 litrov, golf variant 605 litrov, octavia combi 610 litrov, Toyota auris touring sports 530 litrov, Renault megane grandtour 524 litrov, Ford focus 476 litrov... ), kar je največ med konkurenco izven matičnega koncerna. Z zloženim rolojem se prostor poveča še za sto litrov, ko z enostavnim potegom ročice podremo zadnje sedeže pa se prostornina prtljažnika v leonu ST poveča na 1.470 litrov. Opcijsko sklopljen sovoznikov sedež omogoča prevoz do 2,67 metra dolgih predmetov, nakladalni prostor pa v širino meri 1,09 metra. Prtljažnega prostora v avtu je tako zares veliko, tam najdemo tudi deljeno dno, kljuke za obešanje nakupovalnih torb,... Rast v dolžino pa ni prinesla pretiranega debeljenja, tehtnica leonu ST pokaže 1.233 kg, kar je najmanj med konkurenco in 45 kg več od petvratnega.
V notranjosti glede na tri- in petvratnega leona ni sprememb, po želji si je moč omisliti panoramsko sončno streho ali žaromete z LED tehnologijo, na voljo je tudi kopica dekorativnih elementov ter možnosti oblazinjenja. Avtomobil ima tudi precej všite varnosti in pripomočkov, ki sicer niso običajni za ta razred. Med njimi izstopajo tisti na osnovi radarja (aktivni tempomat (ACC), sistem za preprečevanje naleta od zadaj (Front Assist), sistem za samodejno ustavljanje v mestu v primeru nevarnosti (City Emergency Brake), po želji pa si lahko kupite tudi dinamično uravnavanje podvozja (DCC).
Motorji so že znani iz drugih vozil koncerna VAG. Na začetku bodo tako ponudili pet turbobencinskih motorjev, ki kot 1.2-, 1.4- in 1.8 TSI zmorejo med 63-132 kW (86-180 KM), na voljo so tudi s sistemom Start/Stop, pri dveh različicah pa si je moč omisliti tudi DSG avtomatski menjalnik. Najzmogljivejši 1.8 TSI zmore do stotice pospešiti v 7,7 sekunde, doseže najvišjo hitrost 224 km/h, najšibkejši 1.2 TSI pa pospeševanje zaključi pri 178 km/h, za 0-100 km/h pa potrebuje 12,1 sekunde. Pozneje bo na voljo tudi 1.4 TSI 150 z aktivnim izklapljanjem valjev, v drugi polovici prihodnjega leta pa lahko pričakujemo tudi štirikolesno gnane različice 4-Drive.
Pri dizlih je prav tako na voljo pet motornih različic, na dnu ponudbe je 1.6 TDI s 66 kW (90 KM), sledi 77 kW (105 KM) različica, na voljo sta dva 2.0 TDI s 110 oziroma 135 kW (150/184 KM), pri različicah 1.6 TDI 105 in 2.0 TDI 150 ter 184 je na voljo samodejni DSG menjalnik. Nov v ponudbi je 1.6 TDI EcoMotive motor z 81 kW (110 KM), ki naj bi na sto prevoženih kilometrov v povprečju porabil 3,2 litra dizla in v zrak spustil 85 g škodljivih emisij. V teoriji bi s takšnim leonom ST brez postanka na črpalki lahko prevozili 1.500 km.
Z leonom ST si želijo pri Seatu odščipniti svoj kos pogače na trgu, kjer se letno proda okoli 500 tisoč vozil, z njim pa odpirajo tudi nova vrata za znamko. Avto na evropske ceste pripelje januarja, pri nas pa ga pričakujemo sredi februarja. Osnovna različica z 1.2 TSI motorjem naj bi pri nas stala 14.790 evrov, vstopni dizel 1.6 TDI pa 17.990 evrov - karavana naj bi si omislila približno polovica vseh leonovih kupcev. Na voljo bo v treh paketih opreme, Reference, Style in športnejši FR. S karavanom želijo nagovoriti bolj dinamične kupce, tudi mlajše. Povprečen kupec naj bi bil sicer družinski moški, star okoli 48 let in z najstniki.