Bavarska kraljeva limuzina, ki se ozira po Daljnem vzhodu Bavarska kraljeva limuzina, ki se ozira po Daljnem vzhodu S prenovo so se v Münchnu posvetili kozmetičnim popravkom, tehnološki nadgradnji in čistim motorjem
Električni nissan leaf za dolgoprogaše - z 218 konji in 62-kilovatno baterijo Električni nissan leaf za dolgoprogaše - z 218 konji in 62-kilovatno baterijo Prek 50 odstotkov zmogljivejša baterija, 42 odstotkov večji doseg, dodatnih 168 kilogramov mase in za 50 kilovatov močnejši električni motor
Ford in Volkswagen: Partnerstvo, ki bo prihranilo milijardo dolarjev Ford in Volkswagen: Partnerstvo, ki bo prihranilo milijardo dolarjev Znanih je nekaj podrobnosti o strateškem partnerstvu med ameriškim in nemškim avtomobilskim velikanom. S sodelovanjem bosta družbi prihranili milijardo dolarjev (880 milijonov evrov).
Razlogi, ki peugeotu 508 dvigajo samozavest Razlogi, ki peugeotu 508 dvigajo samozavest Morda je kriva oblika, morda poslovni rezultati skupine PSA ali pa kaj drugega. Peugeot že dolgo ni bil tako samozavesten v razredu, ki sicer upada, vladajo pa mu Nemci.
Ford focus z lahkoto do zmage v izboru Slovenski avto leta 2019 Ford focus z lahkoto do zmage v izboru Slovenski avto leta 2019 Focusa so na prvo mesto postavili vsi mediji v žiriji Slovenski avto leta, kar mu je prineslo nesporno zmago

Hitri in drzni, a premalo predrzni

Čas branja: 4 min
21.11.2013  22:30
RS, ST in GTI so oznake, ki avtonavdušencem dvignejo srčni utrip. Ponujajo obilo zabave, številčno konjenico in še vsakdanjo uporabnost za 20 tisoč evrov.

Kaj lahko malčki ponudijo poleg iskrivosti? So še tako trdi, neudobni, požrešni in neuporabni kot v preteklosti?

Sanje o črnih vrancih, rumenih bikih in drugih živalih, ki krasijo pokrove motorjev najslovitejših športnih avtomobilov na svetu, se ponavadi pričnejo in končajo v avtomobilskih revijah, na posterjih in stenskih koledarjih. Le kdo si danes namreč lahko privošči avto za 300 in več tisoč evrov? Kaj pa nekaj živahnega, nekaj, kar ponuja zabavo že pri majhnih hitrostih in dvigne srčni utrip že ob prvem pogledu ter ob tem ne stane celo premoženje? Odgovor so lahko športne različice običajnih malih avtomobilov, recimo clia, fieste in peugeota 208, vsi z 1,6-litrskim turbo štirivaljnikom. Čez palec in z odštetimi popusti stanejo okoli 20 tisočakov. Približno toliko kot karavan nižjega srednjega razreda, recimo golf ali astra z dizelskim motorjem in dobro opremo.

Kaj pa lahko malčki ponudijo poleg iskrivosti? So še tako trdi, neudobni, požrešni in neuporabni kot v preteklosti, recimo v času renaulta 5 turbo, clia 16V in williams, pa peugeota 205 GTI in fieste RX2? Preizkušeni novodobni športni malčki: renault clio RS, ford fiesta ST in peugeot 208 GTI dokazujejo, da znajo združiti športnost in udobje, moč in varčnost ter nastopaštvo in zadržanost. Sliši se odlično, na papirju tudi je, a sporazum vsaj pri dveh sega tako daleč, da načenja njun dirkaški ugled.

IMG-3080.1385059878.jpg.o.600px.jpg
Ford fiesta ST (v sredini) v športnosti z lahkoto premaga bolj vsestranskega peugeota 208 GTI (levo) in renaulta clia RS. Francoza sta sicer udobnejša, sodobnejša, a nikakor ne tako uživaška.

Clio RS - nastopač, a premehak za ugled imena RS

Začnimo z najobetavnejšim cliom vrste renault sport, na kratko RS. Kratica prinaša slavo delavnice športnih avtomobilov iz francoskega Dieppa, kjer so na osnovi povsem ljudskih renaultov vselej nastajali pravi športniki. Megane RS je še danes pojem odličnega trdnega športnika, prejšnji clio RS je ponujal svojevrstne užitke z visokovrtečim dvolitrskim štirivaljnikom, čvrstim podvozjem, školjkastimi sedeži, tudi z Akrapovičevim izpuhom v zadnji izdaji. Sedaj je tu novi clio RS s še izzivalnejšo obliko, po želji s kričečo rumeno barvo, seksi napihnjenimi boki in visokimi cilji. Po videzu sodeč, je clio še bolj športen kot njegov predhodnik, a kmalu se ta trditev postavi na glavo. Recimo, 1,6-litrski turbo motor s 147 kilovati (200 konjskimi močmi) do stotice ob vklopljenem programu za hiter start pospeši v 6,7 sekunde. Vleče že iz globin merilnika vrtljajev, se športno oglaša in zna tudi, čeprav komajda slišno, med menjavami prestav pokati iz izpuha.

Opremljen je še s samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama in lopaticami za volanom. Pri običajni vožnji je odličen, prožen in udoben. Udobni so tudi sedeži, prija velik informacijski zaslon, bogata oprema... Clio RS je tudi precej bolj lahkoten v rokah kot prejšnji. Ko pa ga zapodiš med zavoje, pogrešaš veselje do vrtenja v višjih vrtljajih in bliskovitejše odzivanje menjalnika. Tudi na voznikove ročne ukaze se odziva prav po polžje. Res je sicer, da bo bolj všeč širši množici kot prejšnji, a za takšen avto bi lahko uporabili kakšno drugo oznako, recimo GT, ki obljublja manj. Poraba ima velik razpon, mali turbo pije od sedem do osem litrov, če ga božate, in tudi prek 13 litrov, če ga priganjate.

IMG-6141.1385059879.jpg.o.600px.jpg
Živahne barve, udobni, a ne dirkaški sedeži ter serijski samodejni menjalnik v cliu RS.

Peugeot 208 - nežna duša z glasnim nastopom

Zelo civilen vtis je pustil tudi peugeot 208, čeprav je že na daleč z napisi razglašal »GTI se vrača!« Sicer ni kaj, tale peugeot je resnično lep izdelek. Samosvoj je po zasnovi armaturne plošče, na merilnike gledaš prek in ne skozi majhen volan. Materiali so odlični za ta razred, vtis najimenitnejši med vsemi tremi. Hvalimo še ergonomijo za volanom, udobne sedeže, pripraven informacijski zaslon, ki kar pade pod prste, in prostornost, ki je zasluga sodobne zasnove 208. GTI prinaša vse prednosti modela 208, zaman pa smo pričakovali tudi športno ostrino. Motor, enako velik in močan kot v cliu, je odličen za kakšno limuzino. V malem GTI pa deluje preveč zvezno, se preleno odziva na dodajanje plina in deluje nežno in tiho.

Nežen je tudi pri porabi, v povprečju se zadovolji z manj kot osmimi litri, tudi priganjanje porabe ne spravi veliko prek 11 litrov. Motorju moči sicer nikoli ne manjka, do stotice skoči v 6,8 sekunde. Z drugima dvema z lahkoto drži tempo, a vse skupaj počne komaj opazno. GTI pušča vtis, da je le nekoliko nadgrajen 208 XY in ne športna različica z vrha ponudbe. Zanimivo je tudi, da je enak motor v kupeju RCZ pokazal več športnega značaja.

IMG-2860.1385059879.jpg.o.600px.jpg
Preprosta in skromna fiesta ST z najbolj športnimi sedeži in značajem.

Fiesta iz ozadja prehiteva francoska šminkerja

Za konec še avto, ki je obetal najmanj, a je dejansko ponudil največ užitkov - fiesta ST. Nemka je že v letih, kar se vidi predvsem po preprosti kabini z majhnim informacijskim zaslonom, trdo plastiko in tudi utesnjenostjo na zadnji klopi. Dejansko izstopa le po kričeči barvi in orjaški maski, ki jo je dobila ob prenovi. Ko dodamo še najšibkejši stroj s 135 kilovati in za desetinko slabši pospešek kot pri peugeotu, bi jo v teoriji že potisnili na rep te primerjave. Že po nekaj minutah vožnje pa se fiesta pokaže v drugačni luči.

Motor je kljub manj številčnim konjem bolj odziven in po občutku tudi zmogljivejši kot v francozih, zvok je bolj rezek in športen, poraba je podobna peugeotovi, menjalnik teče bolj gladko, podvozje je čvrstejše, volan bolj težaški, a tudi natančnejši, sedeži pa imajo le v fiesti res čvrsto bočno oporo. Fiesta je zaradi naštetega edini avto v trojici, ki dejansko spominja na nekdanje manj kompromisne male športnike. Celostno gledano ponuja manj popoln paket kot francoza, ki sta dobra na vseh področjih, a je edini avto te primerjave, ki smo ga res stežka vrnili distributerju.

IMG-2946.1385059880.jpg.o.600px.jpg
Peugeot 208 GTI je imeniten, dobro opremljen in poseben zaradi zasnove armaturne plošče in majhnega volana.

Foto: Miloš Milač

Preberite tudi:

14.03.2014
17.04.2014
08.12.2014

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novice
Novice Bavarska kraljeva limuzina, ki se ozira po Daljnem vzhodu 1

S prenovo so se v Münchnu posvetili kozmetičnim popravkom, tehnološki nadgradnji in čistim motorjem

AVTO
Novosti
Novosti Električni nissan leaf za dolgoprogaše - z 218 konji in 62-kilovatno baterijo 4

Prek 50 odstotkov zmogljivejša baterija, 42 odstotkov večji doseg, dodatnih 168 kilogramov mase in za 50 kilovatov močnejši električni...

AVTO
Posel
Posel Ford in Volkswagen: Partnerstvo, ki bo prihranilo milijardo dolarjev

Znanih je nekaj podrobnosti o strateškem partnerstvu med ameriškim in nemškim avtomobilskim velikanom. S sodelovanjem bosta družbi...

AVTO
Novosti
Novosti Razlogi, ki peugeotu 508 dvigajo samozavest 4

Morda je kriva oblika, morda poslovni rezultati skupine PSA ali pa kaj drugega. Peugeot že dolgo ni bil tako samozavesten v razredu, ki...

AVTO
Novice
Novice Ford focus z lahkoto do zmage v izboru Slovenski avto leta 2019 4

Focusa so na prvo mesto postavili vsi mediji v žiriji Slovenski avto leta, kar mu je prineslo nesporno zmago

AVTO
Novosti
Novosti Ameriška ofenziva na domače ceste in brezpotja

Jeep je v novo leto k nam zapeljal tako, kot se za takšno renomirano ameriško znamko pričakuje: številčno, z veliko pompa in krepko...

AVTO
Novice
Novice Leta 2018 so bile slovenske ceste najvarnejše v 64 letni zgodovini merjenj

Javna agencija Republike Slovenije za varnost prometa je na tiskovni konferenci predstavila podatke o prometni varnosti v preteklem letu,...

AVTO
Novice
Novice (Reportaža) Urejena avtomobilska predstava naših severnih sosedov

Včeraj smo obiskali avtomobilski salon na Dunaju, ki je danes odprl vrata tudi za širšo javnost. Le štiri dni trajajoča, a urejena in...

AVTO
Novice
Novice (foto) Cvet avstrijskih salonskih deklet 22

Na Dunaju nimajo nič proti dekletom, ki krasijo avtomobilske lepotce. Pripravili smo vam galerijo dam, ki so tokrat delale družbo...

AVTO
Novice
Novice Dunaj kot vzor lokalnih avtosalonov, porazi in zmage avtomobilistov

Prvi polni teden v letu 2019 začenjamo z reportažo z avtomobilskega salona na Dunaju, obiskal sem ga prvič. Pišemo o slavju pri...

AVTO
Novice
Novice Jaguar Land Rover bo odpustil 4.500 zaposlenih

Med razlogi navajajo brexit, upad prodaje dizlov in upočasnitev prodaje na Kitajskem

AVTO
Novice
Novice Zlati časi za Rolls Royce, padel je nov rekord

Angleški Rolls Royce, v lasti BMW, je zaključil najboljše leto v 115-letni zgodovini. V 50 državah sveta je prodal 4.017 avtomobilov,...

AVTO
Novosti
Novosti Kaj ponuja najcenejša vstopnica v svet Audijev 2

Audi A1 v drugi generaciji ponuja drzen videz, športno ukrojeno kabino, že serijsko digitalne merilnike in varnost iz večjih modelov,...

AVTO
Novosti
Novosti Mercedes CLA: stvaritev, ki bo šibila kolena

CLA v novi generaciji ohranja zapeljive linije ter postaja pametnejši, varnejši in večji.