Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču Sedli smo za volan ikone, ki je sinonim za terenske zmogljivosti in prestiža, hkrati pa nima roka trajanja. Dame in gospodje, novi Mercedes-Benz razred G - tudi kot AMG!
Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Pogovor z Zdravkom Poljaševićem, predstavnikom nemške družbe BronzMobile.de GmbH in slovenskih Kreativnih najemov, ki so zaslužni za to, da številna luksuzna vozila slovenskih lastnikov vozijo pod nemško tablico SIG.
Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron Razburljiv avtomobilski teden je prinesel avto presežkov – Audijev popolnoma električni SUV e-tron, ki smo ga v živo spoznali v San Franciscu. Poglobili smo se v že znano tematiko – registracijo luksuznih avtomobilov na Slovaškem in v Nemčiji, ki prinaša precejšnje davčne prihranke, in se pogovorili še z organizatorjem najema avtov v tujini – za Finance je spregovoril uradno in brez dlake na jeziku.
Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.
Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Tako opevana dinamika v razredu poslovnih karavanov je pri volvu V60 postavljena na stranski tir. Izpostavljene pa so vrednote, ki jih dejansko najbolj potrebujemo - varnost, udobje in prostornost

Hitri in drzni, a premalo predrzni

Čas branja: 4 min
21.11.2013  22:30
RS, ST in GTI so oznake, ki avtonavdušencem dvignejo srčni utrip. Ponujajo obilo zabave, številčno konjenico in še vsakdanjo uporabnost za 20 tisoč evrov.

Kaj lahko malčki ponudijo poleg iskrivosti? So še tako trdi, neudobni, požrešni in neuporabni kot v preteklosti?

Sanje o črnih vrancih, rumenih bikih in drugih živalih, ki krasijo pokrove motorjev najslovitejših športnih avtomobilov na svetu, se ponavadi pričnejo in končajo v avtomobilskih revijah, na posterjih in stenskih koledarjih. Le kdo si danes namreč lahko privošči avto za 300 in več tisoč evrov? Kaj pa nekaj živahnega, nekaj, kar ponuja zabavo že pri majhnih hitrostih in dvigne srčni utrip že ob prvem pogledu ter ob tem ne stane celo premoženje? Odgovor so lahko športne različice običajnih malih avtomobilov, recimo clia, fieste in peugeota 208, vsi z 1,6-litrskim turbo štirivaljnikom. Čez palec in z odštetimi popusti stanejo okoli 20 tisočakov. Približno toliko kot karavan nižjega srednjega razreda, recimo golf ali astra z dizelskim motorjem in dobro opremo.

Kaj pa lahko malčki ponudijo poleg iskrivosti? So še tako trdi, neudobni, požrešni in neuporabni kot v preteklosti, recimo v času renaulta 5 turbo, clia 16V in williams, pa peugeota 205 GTI in fieste RX2? Preizkušeni novodobni športni malčki: renault clio RS, ford fiesta ST in peugeot 208 GTI dokazujejo, da znajo združiti športnost in udobje, moč in varčnost ter nastopaštvo in zadržanost. Sliši se odlično, na papirju tudi je, a sporazum vsaj pri dveh sega tako daleč, da načenja njun dirkaški ugled.

IMG-3080.1385059878.jpg.o.600px.jpg
Ford fiesta ST (v sredini) v športnosti z lahkoto premaga bolj vsestranskega peugeota 208 GTI (levo) in renaulta clia RS. Francoza sta sicer udobnejša, sodobnejša, a nikakor ne tako uživaška.

Clio RS - nastopač, a premehak za ugled imena RS

Začnimo z najobetavnejšim cliom vrste renault sport, na kratko RS. Kratica prinaša slavo delavnice športnih avtomobilov iz francoskega Dieppa, kjer so na osnovi povsem ljudskih renaultov vselej nastajali pravi športniki. Megane RS je še danes pojem odličnega trdnega športnika, prejšnji clio RS je ponujal svojevrstne užitke z visokovrtečim dvolitrskim štirivaljnikom, čvrstim podvozjem, školjkastimi sedeži, tudi z Akrapovičevim izpuhom v zadnji izdaji. Sedaj je tu novi clio RS s še izzivalnejšo obliko, po želji s kričečo rumeno barvo, seksi napihnjenimi boki in visokimi cilji. Po videzu sodeč, je clio še bolj športen kot njegov predhodnik, a kmalu se ta trditev postavi na glavo. Recimo, 1,6-litrski turbo motor s 147 kilovati (200 konjskimi močmi) do stotice ob vklopljenem programu za hiter start pospeši v 6,7 sekunde. Vleče že iz globin merilnika vrtljajev, se športno oglaša in zna tudi, čeprav komajda slišno, med menjavami prestav pokati iz izpuha.

Opremljen je še s samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama in lopaticami za volanom. Pri običajni vožnji je odličen, prožen in udoben. Udobni so tudi sedeži, prija velik informacijski zaslon, bogata oprema... Clio RS je tudi precej bolj lahkoten v rokah kot prejšnji. Ko pa ga zapodiš med zavoje, pogrešaš veselje do vrtenja v višjih vrtljajih in bliskovitejše odzivanje menjalnika. Tudi na voznikove ročne ukaze se odziva prav po polžje. Res je sicer, da bo bolj všeč širši množici kot prejšnji, a za takšen avto bi lahko uporabili kakšno drugo oznako, recimo GT, ki obljublja manj. Poraba ima velik razpon, mali turbo pije od sedem do osem litrov, če ga božate, in tudi prek 13 litrov, če ga priganjate.

IMG-6141.1385059879.jpg.o.600px.jpg
Živahne barve, udobni, a ne dirkaški sedeži ter serijski samodejni menjalnik v cliu RS.

Peugeot 208 - nežna duša z glasnim nastopom

Zelo civilen vtis je pustil tudi peugeot 208, čeprav je že na daleč z napisi razglašal »GTI se vrača!« Sicer ni kaj, tale peugeot je resnično lep izdelek. Samosvoj je po zasnovi armaturne plošče, na merilnike gledaš prek in ne skozi majhen volan. Materiali so odlični za ta razred, vtis najimenitnejši med vsemi tremi. Hvalimo še ergonomijo za volanom, udobne sedeže, pripraven informacijski zaslon, ki kar pade pod prste, in prostornost, ki je zasluga sodobne zasnove 208. GTI prinaša vse prednosti modela 208, zaman pa smo pričakovali tudi športno ostrino. Motor, enako velik in močan kot v cliu, je odličen za kakšno limuzino. V malem GTI pa deluje preveč zvezno, se preleno odziva na dodajanje plina in deluje nežno in tiho.

Nežen je tudi pri porabi, v povprečju se zadovolji z manj kot osmimi litri, tudi priganjanje porabe ne spravi veliko prek 11 litrov. Motorju moči sicer nikoli ne manjka, do stotice skoči v 6,8 sekunde. Z drugima dvema z lahkoto drži tempo, a vse skupaj počne komaj opazno. GTI pušča vtis, da je le nekoliko nadgrajen 208 XY in ne športna različica z vrha ponudbe. Zanimivo je tudi, da je enak motor v kupeju RCZ pokazal več športnega značaja.

IMG-2860.1385059879.jpg.o.600px.jpg
Preprosta in skromna fiesta ST z najbolj športnimi sedeži in značajem.

Fiesta iz ozadja prehiteva francoska šminkerja

Za konec še avto, ki je obetal najmanj, a je dejansko ponudil največ užitkov - fiesta ST. Nemka je že v letih, kar se vidi predvsem po preprosti kabini z majhnim informacijskim zaslonom, trdo plastiko in tudi utesnjenostjo na zadnji klopi. Dejansko izstopa le po kričeči barvi in orjaški maski, ki jo je dobila ob prenovi. Ko dodamo še najšibkejši stroj s 135 kilovati in za desetinko slabši pospešek kot pri peugeotu, bi jo v teoriji že potisnili na rep te primerjave. Že po nekaj minutah vožnje pa se fiesta pokaže v drugačni luči.

Motor je kljub manj številčnim konjem bolj odziven in po občutku tudi zmogljivejši kot v francozih, zvok je bolj rezek in športen, poraba je podobna peugeotovi, menjalnik teče bolj gladko, podvozje je čvrstejše, volan bolj težaški, a tudi natančnejši, sedeži pa imajo le v fiesti res čvrsto bočno oporo. Fiesta je zaradi naštetega edini avto v trojici, ki dejansko spominja na nekdanje manj kompromisne male športnike. Celostno gledano ponuja manj popoln paket kot francoza, ki sta dobra na vseh področjih, a je edini avto te primerjave, ki smo ga res stežka vrnili distributerju.

IMG-2946.1385059880.jpg.o.600px.jpg
Peugeot 208 GTI je imeniten, dobro opremljen in poseben zaradi zasnove armaturne plošče in majhnega volana.

Foto: Miloš Milač

Preberite tudi:

14.03.2014
17.04.2014
08.12.2014

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču 4

Sedli smo za volan ikone, ki je sinonim za terenske zmogljivosti in prestiža, hkrati pa nima roka trajanja. Dame in gospodje, novi...

AVTO
Nasveti
Nasveti Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka 9

Pogovor z Zdravkom Poljaševićem, predstavnikom nemške družbe BronzMobile.de GmbH in slovenskih Kreativnih najemov, ki so zaslužni za...

AVTO
Novice
Novice Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron 2

Razburljiv avtomobilski teden je prinesel avto presežkov – Audijev popolnoma električni SUV e-tron, ki smo ga v živo spoznali v San...

AVTO
Novosti
Novosti Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije 24

Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo,...

AVTO
Novosti
Novosti Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost

Tako opevana dinamika v razredu poslovnih karavanov je pri volvu V60 postavljena na stranski tir. Izpostavljene pa so vrednote, ki jih...

AVTO
Nasveti
Nasveti Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? 12

Z nakupom in registracijo močnejših vozil v drugih državah se nekateri ognejo davku na motorna vozila, najbolj iznajdljivi tudi DDV

AVTO
Novosti
Novosti Nastopač za mestni vrvež s francoskim naglasom 5

DS3 crossback na ceste prinaša francoski šik, visokotehnološke rešitve in ob konvencionalnih še električni pogon

AVTO
Novosti
Novosti Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo 5

Nova kia proceed ob presenetljivih linijah navdušuje še s prostornostjo. Na voljo bo s štirimi motorji, trg pa bo napadla v začetku...

AVTO
Testi
Testi Vozniška poslastica za uspešne očete 6

Bmw 4 gran coupe umetelno združuje videz dvovratne različice z uporabnostjo štirivratne limuzine, oplemeniten z M športnim paketom,...

AVTO
Posel
Posel Kako se prvič v zgodovini povezujeta klasična energetika in transport 3

Kako se je Petrol spremenil iz naftne v energetsko družbo, zdaj pa odkriva nove možnosti povezovanja električne infrastrukture in prevoza

AVTO
Testi
Testi Največji volkswagen si je brez slabe vesti nadel premijsko obleko. In nosi jo dobro! 4

Touareg nove generacije noče biti več zgolj velik športni terenec (SUV), temveč k svojemu značaju dodaja tudi veliko tehnološke in...

AVTO
Novosti
Novosti Novo poglavje za najbolj priljubljen Mercedesov SUV 1

GLE bo v novi generaciji na voljo s sedmimi sedeži, paleto novih motorjev ter novimi varnostnimi sistemi

AVTO
Novosti
Novosti Novi berlingo je pripeljal (skoraj) staro ceno 4

Novi citroën berlingo se je uprl trendom in ohranil ključne prednosti – prostor, prilagodljivost in ugodno ceno. Ta je sicer malce...

AVTO
Novice
Novice Dostavni spački, acadiane in C15 skrbnih Slovencev, ki razorožijo tudi sodobne dostavnike 1

Znašli smo se v družbi lepo ohranjenih Citroënovih dostavnih klasikov in njihovih skrbnih lastnikov - vsi po vrsti so tlakovali pot...