Porschejevi inženirji so se pri novem športnem terencu macan, premiero je doživel v torek v Los Angelesu in v Tokiu, izkazali pri zmanjševanju izpustov ogljikovega dioksida. Dizelski ima porabo le 6,1 litra, a si kljub temu prisluži visoke slovenske davke.
Nemci 19, mi pa 22 + 19 odstotni davek
Prek 4,7 metra dolg in najmanj 1,65 tone težak avto poganjajo trije motorji. Najvarčnejši je trilitrski turbodizel s 190 kilovati, ki porabi 6,1 litra nafte na sto kilometrov in v ozračje izpusti 159 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. To je dovolj, da ga naša vlada obdavči z 22 odstotnim DDV in še 19 odstotnim DMV (davek na motorna vozila). Pribitek na nabavno ceno v višini 11 odstotnega DMV si je macan prislužil z izpusti med 150 in 170 gramov, dodatnih osem odstotkov pa s prostornino med 2.500 in tri tisoč kubiki. Nemci bodo za macana plačali le domači DDV.
Davki dvignejo ceno od 12 do 22 tisoč evrov
Slovenska cena za osnovni - dizelski macan S diesel je torej nekaj manj kot 70 tisoč evrov, Nemci pa bodo zanj plačali slabih 58 tisoč evrov. Pri najmočnejšem macanu turbo je razlika še večja - 22 tisoč evrov. Slovenski distributer zatrjuje, da so cene brez dajatev enake kot v Nemčiji.