Mini avtomobili oziroma kei-cars segajo daleč nazaj v preteklost Japonske. Po drugi svetovni vojni so njihov razvoj zbudile slabe socialne razmere - bili so pač le nekaj dražji od mopedov. Kasneje pa so se razbohotili zaradi natrpanosti mestnih središč, k razcveti so pomagale tudi davčne in druge ugodnosti.
Kaj imajo, poleg majhnosti
Na tokijskih ulicah so mali, le 3,4 metra dolgi avtomobilčki, danes sicer bolj redki kot v preteklosti. "Če želiš v Tokiu registrirati avto, moraš imeti pisno potrdilo da imaš parkirno mesto, to včasih ni veljalo za male - kei avte, danes pa ni več izjem," nam pojasni prevajalec na našem obisku v Tokiu in na ta način opiše gnečo glavnega mesta Japonske, ki skupaj z obrobjem daje dom 35 milijonom ljudem. Kljub urejenemu javnemu prometu, odlične infrastrukture podzemne in nadzemne železnice, je gneča vseeno velika. Parkirišča so polna, ob cesti pa nihče ne parkira. Mini avti so vseeno ostali v glavnem mestu, še vedno so davčno ugodnejši, cenejši za nakup in vzdrževanje ter pač bolj praktični kot avtomobili običajne velikosti. Pogosteje smo jih videvali na podeželjih.
Različne oblike, skupna je le velikost
Pojavljajo se v vseh možnih karoserijskih oblikah, kot mini športniki, kabrioleti, klasične petvratne kombilimuzine, enoprostorci in tudi kot poltovornjaki z odprtim tovornim delom. Prav zadnji so po besedah iz mest in celo iz Japonske izrinili običajne terenske poltovornjake, saj obrtnikom in dostavljalcem za precej nižje stroške ponujajo podobno praktičnost.
Koliko prostora se da potegniti iz dobrih treh metrov?
Tokijski salon pa je seveda prvo in najbrž zadnje mesto, kjer se kažejo novi modeli. Ti so res izvirni, tako oblikovno kot z vidika zasnove. Primer je daihatsu deca deca, ki na že znani dolžini ponuja pravo sestavljanko. Enoprostorec je zgrajen okoli kabine. Ta ima dve vrsti sedežev, ki jih je moč zložiti v povsem ravno dno in ustvariti dve udobni ležišči.
Hondin roadster po 50 letih
Honda S660, daihatsu kopen in retro honda sports 360 so novi roadsterji, ki zasedajo manj kot 3,4 metra v dolžino, pod pokrovom pa se vrtijo le 660 kubični motorji.