Hondina paleta motorjev v avtomobilih bo kmalu bogatejša, saj so naznanili prihod treh novih turbobencinskih motorjev VTEC. V kratkem bodo tako na voljo novi 1,0-litrski bencinar, ter 1,5- in 2,0-litrski turbobencinar - ta bo s prek 206 kW (280 KM) razgrajal tudi pod motornim pokrovom prihajajoče honde civic Type-R.
Najmanjši litrski motor bo trivaljnik, 1,5-litrski in 2,0-litrski motor pa sta štirivaljnika. Vsi motorji bodo imeli neposreden vbrizg goriva in tehnologijo variabilnega gibanja ventilov (VTEC). Katere modele bosta poganjala manjša motorja pri Hondi še niso razkrili, po vsej verjetnosti pa bosta poganjala nekaj prihajajočih globalnih modelov, kot je denimo naslednja generacija modela jazz ter še neimenovani urbani križanec.
Nad civicom Type-R se že odgrinja zavesa
Zdaj je že jasno, da Honda pospešeno pripravlja nov strupeni civic Type-R, ki bo uporabljal največji 2,0-litrski VTEC turbo motor in bo tudi najprej na voljo kupcem. Premiera bo na salonu v Tokiu, ki ga tudi v živo pokrivamo. Pri Hondi sicer obljubljajo, da bo prvi turbo motor v zgodovini civica Type-R zmogel več kot 206 kW (280 KM) moči, pogon bo prek izključno ročnega šeststopenjskega menjalnika speljan na prednji kolesni par.
Honda dela tudi agregate, izvenkrmne motorje in kosilnice
Japonska Honda pa ni zgolj proizvajalka vozil, po čemer je sicer v Sloveniji najbolj znana. Napis Honda pri nas srečamo tudi na motociklih, s katerimi so si sicer še pred avtomobili zgradili svoje ime, ob obali na izvenkrmnih motorjih ter na prenosnih elektro agregatih na raznih veselicah. Vrtnarji poznajo tudi Hondine kosilnice.
Največ motociklov, šele nato avti
Družba po svetu zaposluje 187 tisoč ljudi, lani so dosegli 25 milijonov strank - največ z motocikli, ki so jih prodali v skoraj 16 milijonih primerkov. S Hondinih avtomobilskih tekočih trakov je v istem času zapeljalo 4,1 milijona vozil, kar jo med japonskimi proizvajalci uvršča na drugo mesto za Toyoto, ob tem so naredili še dobrih šest milijonov raznih motorjev in agregatov. Vrednost znamke Honda se globalno trenutno uvršča na 21. mesto, med Amazon in Pepsi, nahaja se pred znamkami, kot so Nike, Ikea, Nescafe, Zara in Volkswagen.
Zunaj domačih meja sprva proizvodnja motociklov
Honda v vseh treh divizijah premore 70 proizvodnih enot v 27 državah, prva izven Japonske pa je bila ustanovljena leta 1963 v Belgiji, kjer so začeli proizvajati motocikle. Skupaj so lani naredili 15,9 milijona dvokolesnikov, na domačih tleh so jih proizvedli zgolj 182 tisoč oziroma en odstotek. Honda je proizvodnjo vozil izven Japonske zagnala 1982, in sicer v ZDA, v Evropi pa je do tega prišlo leta 1992.
Na Otoku nastajo CR-V, jazz in civic
Od skupaj 4,1 milijona avtomobilov so pri Hondi lani na Japonskem proizvedli dober milijon vozil (25 odstotkov), preostalo pa na različnih lokacijah po svetu. V Evropi imajo tovarno vozil v britanskem Swindonu, kjer se je leta 2001 odprli dodatno linijo, kapaciteti obeh pa znašajo 250 tisoč avtov letno. Tam nastajajo CR-V, jazz in civic, tega pa v štirivratni izpeljanki delajo tudi v Turčiji, kjer so tovarno odprli leta 1997.
Poudarek na varnosti
V Španiji Honda proizvaja motocikle in dele za avtomobile, v Italiji pa motocikle, kjer letno naredijo približno 200 tisoč modelov CB600 in CB1000 ter SH125/150. V japonskem Sochigiju imajo od leta 2000 lastni oddelek za preskušanje varnosti vozil, tam stoji center za raziskovanje nesreč med avtomobili in za raziskavo nesreč s pešci. V Španiji je Evropski center za izobraževanje motoristov, kjer je v zadnjih štirih letih gostovalo 14 tisoč udeležencev.
Inženirji domujejo tudi v Frankfurtu
Nemški Frankfurt je srce Hondinega razvoja in raziskav, investicije na to področje za Japonce niso zanemarljive. Honda tako v R&R vlaga več kot pet odstotkov prihodkov, več od povprečja panoge, ki znaša med tremi do štirimi odstotki. Stroški za R&R so lani dosegli 6,5 odstotka prihodkov in so bili najvišji v zadnjih petih letih - znašali so 3,8 milijarde evrov. Hondin oddelek za razvoj se je od matične družbe ločil leta 1960, tako so inženirjem omogočili več svobode pred finančnimi in prodajnimi pritiski.
Honda razvija tudi robote
V Hondi se ukvarjajo tudi s tehnologijami za proizvodnjo energije (Honda Smart Home System), v oddelku Honda Robotics pa se usmerjajo v razvoj novih eksperimentalnih izdelkov. Na robotu Asimo tako izpopolnjujejo hojo z dvema nogama, na tokijskem avto salonu pa bodo predstavili novega mobilnega asistenta uni-cub - podobna stvar kot segway, a le za zaprte prostore. Več o tem smo pisali v članku Zakaj bi hodili, če se lahko vozite po hodnikih