Avto

Honda z novimi motorji in civicom Type-R

Honda pripravlja tri nove turbobencinske motorje VTEC, najmočnejši bo poganjal tudi strupeni civic Type-R. Japonci pa ne proizvajajo zgolj avtov, največ proizvedejo motociklov, precej vlagajo v raziskave in razvoj

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

20.11.2013 11:20
Čas branja: 3 min

Hondina paleta motorjev v avtomobilih bo kmalu bogatejša, saj so naznanili prihod treh novih turbobencinskih motorjev VTEC. V kratkem bodo tako na voljo novi 1,0-litrski bencinar, ter 1,5- in 2,0-litrski turbobencinar - ta bo s prek 206 kW (280 KM) razgrajal tudi pod motornim pokrovom prihajajoče honde civic Type-R.

honda 2

Najmanjši litrski motor bo trivaljnik, 1,5-litrski in 2,0-litrski motor pa sta štirivaljnika. Vsi motorji bodo imeli neposreden vbrizg goriva in tehnologijo variabilnega gibanja ventilov (VTEC). Katere modele bosta poganjala manjša motorja pri Hondi še niso razkrili, po vsej verjetnosti pa bosta poganjala nekaj prihajajočih globalnih modelov, kot je denimo naslednja generacija modela jazz ter še neimenovani urbani križanec.

Nad civicom Type-R se že odgrinja zavesa

Zdaj je že jasno, da Honda pospešeno pripravlja nov strupeni civic Type-R, ki bo uporabljal največji 2,0-litrski VTEC turbo motor in bo tudi najprej na voljo kupcem. Premiera bo na salonu v Tokiu, ki ga tudi v živo pokrivamo. Pri Hondi sicer obljubljajo, da bo prvi turbo motor v zgodovini civica Type-R zmogel več kot 206 kW (280 KM) moči, pogon bo prek izključno ročnega šeststopenjskega menjalnika speljan na prednji kolesni par.

honda_civic_type-r.20131120111417.jpg.s.600px.jpg

honda_civic_type-r_1.20131120111435.jpg.s.600px.jpg

Honda dela tudi agregate, izvenkrmne motorje in kosilnice

Japonska Honda pa ni zgolj proizvajalka vozil, po čemer je sicer v Sloveniji najbolj znana. Napis Honda pri nas srečamo tudi na motociklih, s katerimi so si sicer še pred avtomobili zgradili svoje ime, ob obali na izvenkrmnih motorjih ter na prenosnih elektro agregatih na raznih veselicah. Vrtnarji poznajo tudi Hondine kosilnice.

honda kosilnica

Največ motociklov, šele nato avti

Družba po svetu zaposluje 187 tisoč ljudi, lani so dosegli 25 milijonov strank - največ z motocikli, ki so jih prodali v skoraj 16 milijonih primerkov. S Hondinih avtomobilskih tekočih trakov je v istem času zapeljalo 4,1 milijona vozil, kar jo med japonskimi proizvajalci uvršča na drugo mesto za Toyoto, ob tem so naredili še dobrih šest milijonov raznih motorjev in agregatov. Vrednost znamke Honda se globalno trenutno uvršča na 21. mesto, med Amazon in Pepsi, nahaja se pred znamkami, kot so Nike, Ikea, Nescafe, Zara in Volkswagen.

Zunaj domačih meja sprva proizvodnja motociklov

Honda v vseh treh divizijah premore 70 proizvodnih enot v 27 državah, prva izven Japonske pa je bila ustanovljena leta 1963 v Belgiji, kjer so začeli proizvajati motocikle. Skupaj so lani naredili 15,9 milijona dvokolesnikov, na domačih tleh so jih proizvedli zgolj 182 tisoč oziroma en odstotek. Honda je proizvodnjo vozil izven Japonske zagnala 1982, in sicer v ZDA, v Evropi pa je do tega prišlo leta 1992.

honda cb1000

Na Otoku nastajo CR-V, jazz in civic

Od skupaj 4,1 milijona avtomobilov so pri Hondi lani na Japonskem proizvedli dober milijon vozil (25 odstotkov), preostalo pa na različnih lokacijah po svetu. V Evropi imajo tovarno vozil v britanskem Swindonu, kjer se je leta 2001 odprli dodatno linijo, kapaciteti obeh pa znašajo 250 tisoč avtov letno. Tam nastajajo CR-V, jazz in civic, tega pa v štirivratni izpeljanki delajo tudi v Turčiji, kjer so tovarno odprli leta 1997.

Poudarek na varnosti

V Španiji Honda proizvaja motocikle in dele za avtomobile, v Italiji pa motocikle, kjer letno naredijo približno 200 tisoč modelov CB600 in CB1000 ter SH125/150. V japonskem Sochigiju imajo od leta 2000 lastni oddelek za preskušanje varnosti vozil, tam stoji center za raziskovanje nesreč med avtomobili in za raziskavo nesreč s pešci. V Španiji je Evropski center za izobraževanje motoristov, kjer je v zadnjih štirih letih gostovalo 14 tisoč udeležencev.

Inženirji domujejo tudi v Frankfurtu

Nemški Frankfurt je srce Hondinega razvoja in raziskav, investicije na to področje za Japonce niso zanemarljive. Honda tako v R&R vlaga več kot pet odstotkov prihodkov, več od povprečja panoge, ki znaša med tremi do štirimi odstotki. Stroški za R&R so lani dosegli 6,5 odstotka prihodkov in so bili najvišji v zadnjih petih letih - znašali so 3,8 milijarde evrov. Hondin oddelek za razvoj se je od matične družbe ločil leta 1960, tako so inženirjem omogočili več svobode pred finančnimi in prodajnimi pritiski.

honda_asimo.20131120111904.jpg.s.600px.jpg

Honda razvija tudi robote

V Hondi se ukvarjajo tudi s tehnologijami za proizvodnjo energije (Honda Smart Home System), v oddelku Honda Robotics pa se usmerjajo v razvoj novih eksperimentalnih izdelkov. Na robotu Asimo tako izpopolnjujejo hojo z dvema nogama, na tokijskem avto salonu pa bodo predstavili novega mobilnega asistenta uni-cub - podobna stvar kot segway, a le za zaprte prostore. Več o tem smo pisali v članku Zakaj bi hodili, če se lahko vozite po hodnikih

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

17.01.2014
FINANCE
Bitenc ni več šef Geoplina. Kaj ima s tem Nada Drobne Popović?
Finance
politična preigravanja
Petra Sovdat Bitenc ni več šef Geoplina. Kaj ima s tem Nada Drobne Popović?

V Petrolu niso pojasnili, zakaj so iz prodajalca plina odslovili svojega nekdanjega člana uprave za finance.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Kakšno rast gradbenih aktivnosti napoveduje GZS za letos in prihodnje leto
TOP Gradbeništvo
Napovedi gradbenih aktivnosti
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Kakšno rast gradbenih aktivnosti napoveduje GZS za letos in prihodnje leto

Po lanski veliki, 24-odstotni rasti gradbenih aktivnosti se bodo te v Sloveniji letos zelo upočasnile, v EU se bodo zmanjšale. Lani so bile investicije v zgradbe vredne 7,1, letos bodo 7,6, prihodnje leto pa 7,9 milijarde evrov.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Marčni podatek: Inflacija v Sloveniji se ne znižuje, nasprotno
Finance
inflacija
Albina Kenda Marčni podatek: Inflacija v Sloveniji se ne znižuje, nasprotno 3

Če gledamo nacionalno specifično košarico, se je inflacija v Sloveniji marca celo povišala - s februarskih 3,4 odstotka na marčnih 3,6 odstotka. Tudi če gledamo vseevropsko primerljivo košarico dobrin, slovenska inflacija ne popušča. Dodajamo hiter pogled na inflacijo v Italiji

FINANCE
Triglav: kaj je udarilo po njihovem dobičku v letih 2022 in 2023
Finance
ZAVAROVALNICA
Tanja Smrekar Triglav: kaj je udarilo po njihovem dobičku v letih 2022 in 2023 2

Iz letnega poročila: zakaj je predlanski rezultat po novem izguba namesto stomilijonski dobiček? Tudi zaradi davkov.

FINANCE
Kamniški podjetnik: Javni uslužbenci bi morali tekmovati v spodbujanju gospodarstva
Finance
KAMNIŠKI RAZVOJNI FORUM
Jana Petkovšek Štakul Kamniški podjetnik: Javni uslužbenci bi morali tekmovati v spodbujanju gospodarstva 1

Na Kamniškem razvojnem forumu bomo govorili o nujni podpori gospodarstvu ter iskanju razlikovalnih prednosti, ki jih ima kamniška občina veliko.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)