Tokijski salon je bil vselej - v kongresnem centru Big sight v središču Tokia se odvija bienalno - prizorišče razkritja številnih drznih konceptov, ki so dvignili pritisk s tehničnimi inovacijami in oblikovno drugačnostjo. Takšen je tudi letos. Tokio prinaša moč in drugačen pogled japonske avtomobilske industrije ter opozarja na velike spremembe, ki čakajo to panogo.
Po pravilih in brez gneče
Ko smo zjutraj vstopili skozi vrata urejenega sejmišča Big sight, smo pričakovali kaos, običajen za prvi dan odprtja avtosalona. Tako je vsako leto v Ženevi, Frankfurtu, tudi v Šanghaju in v Detroitu. Kaosa pa od nikoder, morda tudi zato, ker se sočasno s tokijskim odpira tudi avtosalon v Los Angelesu, jutri pa še avtosalon v Guangzhouu na Kitajskem. Vseeno, nekaj tisočglavo množico novinarjev so Japonci urejeno usmerjali z nizkimi ograjicami, elektronski čitalniki novinarskih akreditacij pa so poskrbeli za hitro registracijo.
Prehoden kot Ženeva, a lepše urejen
Big sight je razdeljen v dve večji dvorani - vzhodno in zahodno, med seboj sta povezani z mostičkom nad glavno cesto. Salon sicer ni tako majhen kot ženevski, a so razstavni prostori znamk s pomočjo tekočih stopnic hitro dostopni. Ko pospešiš korak, si jih je mogoče ogledati v dveh do treh urah, a zanimive novosti, predvsem pa nenavadni majhni kei cars - mini avtomobili s prostornino motorja do 660 kubikov in dolžino okoli 3,4 metra - vseskozi upočasnjujejo korak. O njih nekoliko pozneje.
Razmeroma malo serijskih novosti
V Tokiu so danes prvič razkrili jaguarja F-type coupe, turbo S različico porscheja panamere, 918 spyderja in 911 turbo cabrioleta. Porschejeva zvezda je športni terenec macan, ki je pogledal izpod rjuhe skoraj sočasno kot na avtosalonu v Los Angelesu, ki poteka prav v tem času. Mercedes-Benz je razkril najmočnejšega S 65 AMG ter zadnjo različico športnika SLS, azijska zvezda pa je nissan GT-R nismo s 600 konji.
V ospredju pa so vsekakor japonske znamke, denimo Subaru s številnimi koncepti, Toyota z modelom FCV na gorivne celice, ki bo med kupce zapeljal leta 2015, Suzuki z majhnimi športnimi terenci in Daihatsu z mini avti z maksi domiselnimi rešitvami.
Več o novostih kmalu na portalu avto.finance.si