Avtomobilski proizvajalec Shanghai-Volkswagen, ki je del kitajskega koncerna SAIC, je po 30 letih delovanja s proizvodnih trakov na ceste pospremil jubilejnega temnorjavega tiguana. Ta simbolizira 10-milijonti kitajski Volkswagen, kar priča o dolgi tradiciji izdelovanja avtomobilov in sodelovanja s koncernom iz Wolfsburga.
Pred dobrimi 30 leti so Kitajci izdelali prvega Volkswagna, ta je nastal na podlagi nemško-kitajskega sodelovanja, ki je na začetku predvideval zgolj letno licenčno montažo 15.000 primerkov modela santana (pasat sedan) ter licenčno montažo 400 primerkov tedanjega passata variant. Tem vozilom sta se sčasoma pridružila še prestižnejši audi 100 in 200, ki sta bila namenjena predvsem višjim državnim uradnikom. Oba audija sta ob kitajskem rojstvu prejela modelne oznake premium znamke Hongqi (Rdeča zastava), poznali so ju predvsem pod oznako CA7200.
Takrat je Volkswagen položil temeljni kamen za dolgoročno partnerstvo s kitajsko avtomobilsko industrijo in za novo dobo proizvodnje avtomobilov. Santana je danes na Kitajskem pojem kakovosti in zanesljivosti, klasična limuzina pa je še vedno zelo priljubljena. Skupaj so jih izdelali prek štiri milijone, za svojo so jo vzeli predvsem taksisti.
Nemci so leta 1990 odprli prvi kitajski razvojni center, takrat so se odločili za bolj obsežen prenos tehnološkega znanja. Center so leta 1997 nadgradili s testnim poligonom, slabih deset let pozneje pa se je navezi pridružila še Škoda. Volkswagen v podjetjih Shanghai-Volkswagen in FAW-Volkswagen trenutno zaposluje okoli 75.000 Kitajcev. Nemci še naprej širijo svoje proizvodne zmogljivosti, pred kratkim so odprli novo tovarno, kjer letno lahko naredijo 300 tisoč vozil. Kitajska sicer postaja največje tržišče za Volkswagen, tam so lani prodali 2,8 milijona vozil in imajo 20-odstotni tržni delež.