Švedska je poznana po mnogočem, denimo po znanih osebah, kot so Ingrid Bergmann, Greta Garbo, Alfred Nobel, Astrid Lindgren, Bjorn Borg, ter glasbeni skupini ABBA, pohvali se lahko s hladnim vremenom, očarljivim severnim sijem, spektakularno naravo ter preprosto lepoto in pametjo njenih prebivalcev, ki so ob tem dosledni in natančni.
Švedi slovijo po jeklu, slovijo pa tudi po svojem dizajnu, na katerega precej vpliva ostro skandinavsko podnebje, strukturo in stil pa mu določajo dolge zime in pomanjkanje dnevne svetlobe. Pri oblikovanju so tako zavrgli vse kar je težko, temno in mračno, dobrodošli pa so svetli, naravni in zračni elementi, da bi čimbolj poudarili dnevno svetlobo. Linije so preproste, do dovršenih končnih izdelkov pa Švede vodita tudi natančnost in izredna pozornost pri izdelavi detajlov. Švedski stil oblikovanja je tako vse bolj popularen, kombinacija elegance s pridihom topline ter sproščenosti pa je všeč vsem generacijam. Le pomislite na trume ljudi, ki derejo v Ikeo in tiste, ki se oblačijo v H&M! Da, dizajn ima velik strateški pomen za Švede.
Na kompleksno mešanico racionalnosti in močnih emocij, ki ustvarjajo zaželenost, pa igra tudi Volvo s prenovljenim srednje velikim terencem XC 60 - ta je sicer ob svojem prihodu leta 2009 pri švedski znamki uvedel nove oblikovne poteze in je prodajno eden najuspešnejših modelov. Volvo XC60 je tipičen predstavnik švedske šole oblikovanja, saj je primerno obel, ravno prav klinast in skladno oblikovan, kot celota pa deluje dinamično in zanimivo.
Ob ogledovanju osveženega športnega terenca največ navdušenja poženejo osvežene zadnje luči, ki seveda ostajajo speljane navpično ob robu karoserije in ponoči poudarijo močno razširjena "ramena". Izpušni cevi sta po novem integrirani v odbijač vozila, široki boki ob tem napovedujejo športnost, širino vozila po poudarjata tudi motorni pokrov in horizontalna maska. LED luči so zdaj z obrobja maske prestavljene v nov odbijač, na sredini mrežice je nameščen večji Volvov znak. V dolžino meter pokaže 463 cm, v širino 189 cm, v višino pa 171 cm,pri čemer je avto od tal oddaljen zgledno terenskih 23 cm.
Tehnični podatki
Moč motorja: 158 kW (215 KM) @ 4000 vrt/min
Pospešek (0-100 km/h): 8,5 s
Največja hitrost: 205 km/h
Poraba goriva (kombinirana): 6,4 l/100 km
Emisije CO2: 169 g/km
Največji navor: 440 Nm @ 1500-3000 vrt/min
Testna poraba: 8,9 l/100 km
Cena osnovnega modela (D3 Kinetic): 36.590 evrov
Cena testnega modela: 53.533 evrov
Pri Volvu oznaka XC pogosto označuje štirikolesni pogon in vozila, ki so si s terenom bolj na "ti". Preskusili smo ga v kombinaciji z vrhunskim petvaljnim turbodizlom D5 z 158 kW (215 KM) in šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. Motor navduši z grgrajočim zvokom petih valjev, ki so v nižjih vrtljajih zvočno zadušeni in kultivirani, v visokih pa že kar športno glasni. Navduši tudi z zmogljivostmi za 1.730 kg težak avto, saj se do stotice požene v 8,3 sekunde, merilnik hitrosti pa doseže 205 km/h in kot tak poda izkušnjo povsem drugačnega dizla. Seveda pa ima tudi svoje napake in nekoliko zaostaja v koraku s časom. Je namreč precej glasen in dokaj požrešen, zato ga bodo v kratkem tudi zamenjali.
Motor se precej dobro razume z menjalnikom, vendar pa je treba vzeti v zakup njegovo umirjenost, ki sicer odlikuje Skandinavce. Menjalnik je precej počasen, navzgor mehko prestavlja, športnim zahtevam pa ni kdo ve kako naklonjen. Ob do konca pohojeni stopalki za plin namreč potrebuje nekaj časa, da vse konje spravi na cesto, občasno deluje grob. A za lagodno vožnjo, kakršna največkrat spremlja voznike Volvov, je menjalnik primerna izbira.
Eleganca zunanjih linij se nadaljuje tudi v potniškem prostoru, ki ob tem spominja na sodobno dnevno sobo z obilico razkošja. Čeprav zunanja oblika odžre nekaj prostora, je v notranjosti dovolj prostora, da se v njej zelo udobno peljejo štirje odrasli potniki - medosna razdalja znaša 277 cm. Sredinska konzola je tradicionalno lebdeča, vsaj tako se zdi, ko prehaja iz vodoravnega v navpični del, in ob tem bogato založena. Tako je klasične merilnike zamenjal prilagodljiv digitalni zaslon TFT, ki omogoča izbiro med tremi različnimi temami osvetlitve: Eco, Elegance in Performance.
Gumbi na sredinski konzoli so logično razporejeni in jih voznik hitro osvoji, morda pa bo kdo vseeno pogrešal praktičnost zaslonov na dotik. Izpis podatkov na prikazovalnikih je sicer dobro berljiv, usnjen volan pa lepo sede v roke. Končna izdelava je brezhibna, materiali izbrani z dobršno mero skrbnosti, umirjeno črno usnje na sedežih je denimo popestreno še z različno strukturo. Sedeži so zelo udobni in človeku se kaj kmalu zazdi, da počiva v domačem naslanjaču, ponujajo tudi dovoljbočne opore. Navigacija je odlična, sistem za prepoznavanje znakov deluje brez napake, hvalimo tudi ozvočenje.
Volvo XC60 vas mimogrede sprosti, v njem se počutite zelo udobno, vožnja pa poteka lagodno in sproščeno, brez kakršnegakoli napora. Avto namreč lahko precej postori namesto vas, k čemur pripomore cel kup varnostnih in tehničnih pripomočkov. Jasno, Volvo je pionir na področju varnosti! Testni se je tako ponašal z opozorilnikom na oviro v mrtvem kotu (BLIS), nehoteno spremembo voznega pasu, ter koristnim vizualnim in zvočnim opozorilnikom na premajhno varnostno razdaljo oziroma nepozornost. Občasno je slednji med tipično vožnjo po slovenskih cestah sicer preuranjeno "vpil", a vseeno si zasluži pohvale.
Oceno "pet" lahko damo tudi sistem City safety, ki deluje do hitrosti 30 km/h in avto samodejno ustavi v primeru očitne nevarnosti naleta. Za pohvaliti je tudi aktivni tempomat, vozniku je na klancih v pomoč tudi sistem za nadzor spuščanja. Za lahkotnejšo vožnjo ponoči so poskrbeli biksenonski žarometi, senzor za dež in ogrevano vetrobransko steklo pa še povečajo udobje voznika. K večjemu udobju potnikov pripomorejo tudi odlagališča za pijačo in drobnarije. XC60 je tako pravi družinski terenec, kar deloma potrdi tudi pogled v prtljažnik. Ta vase spravi 490 litrov, vendar je v primerjavi s številko manjšimi terenci (Hyundai ix35, Kia sportage) že kar malce majhen. S podiranjem zadnje klopi pridobimo skoraj 1.500 litrov. Hrbtišče zadnje klopi tvori ravno dno do prednjih sedežev,če niste predolgi, lahko za silo v avtu tudi prespite.
Pohvale pa je deležno tudi podvozje modela XC60, ki ima elektronski sistem krmiljenja blažilnikov. Podvozje tako otrdi pri izbiri Sport, še nekoliko bolj pri Advanced, a prav nobena nastavitev iz avta ne naredi športnika, le manj se nagiba, manj je podkrmarjenja in bolj čutimo udarce s podlage. Večinoma smo tako vozili v načinu Comfort, ta iz XC60 naredi udoben potovalnik, ki lagodno požira avtocestne kilometre.
Z XC60 smo se zapeljali tudi izven urejenih cest, kjer je svojo moč pokazal štirikolesni pogon, ki navor med prednjo in zadnjo premo razporeja prek elektronsko krmiljene sklopke - v osnovi več moči prenaša na prednji kolesni par. Delovanje je hipno, sistem pa posamezne neobičajne situacije prepozna vnaprej - denimo speljevanje v hrib ali pa sunkovito dodajanje plina - in tako že starta s pravilno razporejenim navorom. Avto tako kljub zunanji "nežnosti" zmore tudi bolj robustna pohajkovanja po brezpotjih in zlepa ne omaga na slabših podlagah. A v prvi vrsti gre še vedno za zmogljiv prestižni avtomobil, ki spominja na trdnjavo na kolesih, odlikuje pa ga tudi zelo dober motor z izjemno zvočno kuliso.
Volvo z modelom XC60 ponuja gosposko prefinjenost in agilnost atleta, ob tem pa ponuja varno zavetje trdnjave. Osnovna različica takšnega švedskega šarmerja z najbogatejšo stopnjo opreme Summum stane 53.500 evrov, z nekaj dodatki pa se zlahka povzpne prek 60 tisočakov. XC60 s svojo zunanjo obliko ponuja nekaj več, s stilsko notranjostjo pa je tudi povsem drugačen od drugih in tako nekaj posebnega. V časih, ko so si avtomobili med seboj precej podobni, je to dodaten plus, posebnost je tudi njegov motor, kopica varnostnih elementov in pirpomočkov pa vam bo vlila še večji občutek varnosti in ugodja. Ne čudi, da se nemška sveta trojica Audi Q5, BMW X3 in Mercedek GLK ob njem počuti nelagodno in jim XC60 pomeni precejšen trn v peti.
Volvo XC60 D5 Summum - Skandinavski šarmer