Avto

Intervju: Zakaj nekdanji drugi človek Porscheja vlaga v Slovenijo

Klaus Berning se je po odhodu iz uprave Porscheja upokojil, letos pa je vstopil v lastništvo in prevzel vodenje Avto Aktiva Intermercatus; naložbe ne razkriva, pravi le, da si od nje veliko obeta

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

13.11.2013 22:30
Čas branja: 7 min

Nemec Klaus Berning je v 32-letni karieri splezal do mesta drugega človeka v Porscheju. Po ponesrečenem prevzemu Volkswagna je vstopil v Skupino Avto Aktiv Intermercatus, ki vodi tudi trzinski Avto Aktiv. V podjetje verjame, prav tako v priložnosti, ki jih ponuja Slovenija.

berning-klaus12-be.1384371444.jpg.o.600px.jpg
"Na različnih vodilnih položajih v BMW, pozneje še v Volkswagnu in Porscheju sem delal 24 let. Šele zdaj, ko poznam in razumem, kako težko nalogo ima trgovska mreža, pa lahko rečem, da sem dober menedžer za te položaje," pravi solastnik in direktor Avto Aktiva Intermercatus.

Kaj dela menedžer vašega kova v mali Sloveniji?

Nisem več vrhnji menedžer, to sem bil do odhoda iz Porscheja. Nato sem potreboval nekaj let, da ugotovim, kaj bi rad počel v prihodnje. Ugotovil sem, da sem zasvojen z avtomobili in pač moram ostati v tem poslu. Priložnost se je ponudila, ko sta mi lastnika Avto Aktiva Intermercatus Martina Plesnik in Horst Koulen ponudila, da vložim v njuno podjetje in ga tudi vodim. Ko gre za slovenski del podjetja, ki je navzoče še v Ukrajini in na Češkem, sem zelo vesel, da v posel nisem vložil v pred petimi leti. Takrat bi bila to slaba naložba, saj bi za tretjino podjetja precej plačal. Danes pa lahko trdim, da je Slovenija izjemno zanimiva država za vlaganja.

Na katerih področjih?

Kot hobi menedžer bi na prvo žogo rekel turizem, turizem in še enkrat turizem. Ker pa na tem področju nisem izkušen, še vedno mislim, da se tudi vlaganja v avtoposel splačajo.

Koliko denarja ste vložili?

(Smeh.) Ne spomnim se. Kar veliko, predvsem pa dovolj, da imam zelo velik interes, da podjetje popeljem k uspehu.

Skupina Avto Aktiv Intermercatus ima tri podjetja. Katero prinaša denar, katero ga izgublja?

Iz različnih razlogov je najbolj dobičkonosno ukrajinsko podjetje. Lani smo imeli rekordno leto, prodali smo 2.500 vozil znamk Rolls-Royce, Aston Martin, BMW, Mini, pa še motocikle. Za omenjene znamke smo distributer in prodajalec hkrati. Podjetje sicer prinaša velik dobiček, a zahteva tudi velika vlaganja. V prihodnjih dveh letih bomo končali gradnjo novega distribucijskega centra v vrednosti 20 milijonov evrov. Gradnja bo trajala toliko časa, ker moramo zelo natančno, do zadnje kljuke na vratih, vedeti, kaj hočemo. Na Češkem imamo prodajalno avtomobilov znamke BMW v Karlovih Varih, kjer stanujejo zelo bogati Rusi, Ukrajinci, Angleži in Francozi. Ti potrebujejo posebno pozornost, ki je sami ne moremo zagotoviti, zato poslujemo z izgubo. To bi bolje znal lastnik, ki vsak dan diha z okoljem. Rešitev je tudi, da center postane del večjega lokalnega trgovca, zato center prodajamo.

Negativno posluje tudi slovenski del skupine, nekdanji Avto Aktiv. Ga boste reševali?

Slovenski del, nekdanji Avto Aktiv, ki smo ga pripojili Avto Aktivu Intermercatus, bomo vsekakor reševali. Prepričan sem sicer, da bo leto 2014 spet zelo težko, za nas in za druge avtotrgovce. Hkrati verjamem, da Slovenija s svojo lepoto, bogato zgodovino in majhnostjo, za katero mislim, da je njena prednost, lahko hitro ukrepa in sprejme prave odločitve za izboljšanje razmer. Menim, da se Slovenija lahko postavi na noge v prihodnjih treh letih. Zato verjamem, da bo slovenski del skupine močan igralec na trgu, denimo čez pet let.

Potencial prodaje je ta hip majhen, stavba Avto Aktiva je bila narejena za boljše čase.

Ne strinjam se, da je potencial prodaje majhen. Kupce moramo le prepričati, da začnejo spet kupovati avtomobile.

V teh gospodarskih in družbenih razmerah?

Naš glavni posel je poprodaja - torej servis, ki je tudi najbolj dobičkonosen. V zadnjem letu smo veliko vložili v izobraževanje ljudi, imamo eno najboljših ekip v Sloveniji. Vlaganja so se že obrestovala, lani smo prodajo na servisu povečali za več kot 30 odstotkov, z 850 tisoč evrov na 1,2 do 1,3 milijona evrov letos. Verjamem, da je tudi v krizi treba vlagati v ljudi in še v dobro klimo v podjetju, ta se je v zadnjem letu precej izboljšala.

Kaj pa prodaja novih in rabljenih avtov? Kateri so pomembnejši?

Vsekakor boljše zaslužke dosegamo pri rabljenih vozilih, ko gre za zaslužek na avtomobil. Letos bomo prodali okoli 200 novih in 100 rabljenih avtomobilov. Tudi pri novih avtih je posel soliden, dober zaslužek nam omogoča program Volvo, le količine so majhne. Chevrolet je v tem hipu razmeroma šibek, a verjamemo, da se bo to spremenilo. Nova znamka na lokaciji je Suzuki, ki v prvih tednih zelo prijetno preseneča.

Kje kupujete rabljene avte, kateri so vaši viri?

Dejansko povsod, na trgih EU in tudi v Sloveniji. V Sloveniji ta hip primanjkuje rabljenih avtov. Strankam ponujamo takojšnje plačilo zanje, a nam vseeno ne uspe dobiti zadovoljive količine.

Ljudje tarnajo, da ne morejo prodati avtov, vi pa pravite, da jih nočejo prodati. Kje se zatakne?

Pri ceni. Lastniki previsoko cenijo svoje avtomobile.

Drugi trgovci rabljene avte podprejo z različnimi certifikati, denimo BMW Premium Selection, ki jamčijo kakovost. Vi tega nimate, je to težava?

Ta znamka je zelo dobra, a tudi brez nje lahko ponudimo enako dobro storitev in kakovost za nižjo ceno. Za tiste, ki so jim BMW z garancijo predragi, imamo dober odgovor. Za rabljene avtomobile dajemo garancijo in imamo zelo malo reklamacij. V tem trenutku torej stavimo predvsem na rabljene avte, ne mislim pa, da bo tako tudi čez tri leta in več. Prodaja novih avtov se bo spet povečala.

Katere možnosti še ponuja stavba v Trzinu?

Prodaja bo vsekakor presegla številko 400 ali 500 vozil na leto. Ko to dosežemo, bomo iskali druge izzive na trgu. A menim, da to ne bo tako kmalu.

Imeli ste tudi boljšo stavbo, na Tržaški, pa ste jo letos zaprli.

Res je, center Avto Aktiva bo ostal Trzin. Lokacija ni slaba, čeprav me marsikdo opozarja, da je preveč oddaljena od Ljubljane. Slovenci ste navajeni, da imate vse pred nosom. Tako bi menda moralo biti tudi z avtosaloni. A gledano realno, ko sem v Sloveniji, se iz hotela Union v Trzin vozim 15 minut. Je to veliko? Toliko časa porabim do konca ulice v Londonu, kjer imam stalno prebivališče.

V 32-letni karieri v avtoposlu ste imeli veliko izzivov. Kateri so bili največji in kakšni so v primerjavi z njimi trenutni izzivi?

Pravzaprav sodijo med lažje. Morda je bil najtežji del prepričati zaposlene, naj nehajo sanjati. Da Avto Aktiv ni več distributer BMW in, pozneje, da ni niti več pooblaščen trgovec te znamke, ampak da so naš glavni posel rabljeni avtomobili in nove znamke Volvo, Chevrolet in Suzuki. Ko gre za največje izzive, moram poudariti leto 1993 in 1994. Takrat sem vodil finance za BMW v Italiji. V pol leta sem doživel vse: nisem poznal jezika, tečaj lire je upadel za 30 odstotkov, za enak odstotek se je zmanjšala še prodaja prestižnih avtomobilov. Avtomobili so bili čez noč prek 20 odstotkov cenejši kot v Münchnu. Močno se je povečal izvoz na druge trge, kjer so bile cene višje zaradi trdnejših valut. V tistem hipu sem mislil, da ni rešitve. Začel sem krčevito rezati stroške in s pomočjo kolegov iz uprave BMW smo preživeli; po treh letih pa prvič poslovali z dobičkom. Drug velik izziv je prišel leta 2008 z začetkom gospodarske krize. Takrat sem vodil prodajo pri Porscheju, trg športnih avtomobilov se je sesul, prodaja je upadla za 60 odstotkov. Veseli smo bili, da se nam je prodaja zmanjšala le za 40 odstotkov.

Tudi vi ste bili vselej povezani z BMW. Ne boste lovili pogodbe za prodajo?

Nikakor! Prepričan sem, da BMW v Sloveniji ne potrebuje še enega trgovca. Dejansko pa naše vesolje v 95 odstotkih še vedno pomeni BMW, to znamko zastopamo in prodajamo v Ukrajini, večina prodanih avtov v Sloveniji je znamke BMW ...

V preteklosti ste bili vselej v vodilni vlogi pri proizvajalcih vozil, letos pa ste prestopili na drugi breg - na trgovsko stran. Kakšno je tu življenje?

(Smeh.) Res je, 24 let sem bil na različnih vodilnih položajih v BMW, pozneje še v Volkswagnu in Porscheju. Šele zdaj pa lahko rečem, da sem dober menedžer za te položaje. Medtem sem sprejel kar nekaj dobrih odločitev, tudi nekaj ne tako dobrih. Lahko rečem, da morda nisem dovolj naredil za trgovce. Ne gre za to, da ne bi slišal druge strani zgodbe na strani trgovcev, prav dobro pa je vseeno nisem razumel. Zdaj sem prepričan, da je na trgovski strani položaj vsekakor težji, proizvajalci nikoli niso zares vključili kriznega načina, saj nikoli niso preživljali tako težkih časov kot trgovci. Zdaj od proizvajalca pričakujem, da bo dober partner, da mi bo pomagal preživeti tudi tako, da zmanjšuje zahteve na področju števila testnih avtomobilov, ureditve in opreme razstavnih salonov. Da bo pomagal razumeti položaj, v katerem banke ne podpirajo posla, ne odobravajo posojil kupcem. Povsem podpiram strategijo znamk, a v teh časih ne bi smeli tako dosledno vztrajati pri njej. Naj jo uvajajo na Kitajskem, v Združenih državah, kjer je še dovolj denarja.

Iz uprave Porscheja naj bi vas leta 2010 odnesel velik upad prodaje porschejev 911. Je to res bil pravi razlog?

Ne. Mislim, da je bila to edina številka, ki so se je lahko oprijeli. Prodaja Porscheja je upadla za 40 odstotkov, trg pa za 60 odstotkov, torej nisem bil neuspešen. Menim, da je bil glavni razlog za moj odhod dejstvo, da sem bil del ekipe Porscheja, ki je takrat hotela prevzeti skupino Volkswagen. Kazalo je dobro, a nam ni uspelo. Prišlo je novo vodstvo in povsem razumem, da je na vodilne položaje postavilo nove ljudi. Tako kot sem jih jaz pri Avto Aktivu.

Kakšne spomine imate na nekdanjega dolgoletnega predsednika uprave Porscheja Wendelina Wiedekinga, pred leti tudi najbolje plačanega nemškega menedžerja?

Izjemne, še vedno sva v stikih. Najino sodelovanje je bilo intenzivno in pozitivno. Wiedeking je navzven vselej kazal podobo jeklenega človeka. Bil je tudi izjemno natančen, a do svojih ljudi vselej popustljiv in razumevajoč. Seveda iste napake nisi smel ponoviti dvakrat.

Ali bi vam prevzem Volkswagna uspel, če ne bi bilo gospodarske krize?

Ne vem. Menim, da je prevzem pretrgala kombinacija krize in odločitve lastnikov, ki so v nekem trenutku sklenili, da prevzema ne speljejo.

Kakšne so vaše ugotovitve po letu dni v Sloveniji?

Slovenija potrebuje predvsem stabilen bančni sistem, ki je nujen za podporo gospodarstvu. Še zlasti ko gre za podporo novim poslovnim idejam in konceptom. Vlada bi morala najprej poskrbeti za to. Nato je tu še sporočilo, ki izhaja iz posla z rabljenimi avti in pravi, da je prva izguba najcenejša. Verjamem pa, da ima Slovenija velike možnosti, da hitro pride iz krize predvsem zaradi svoje majhnosti. Precej laže je spremeniti smer v majhnem podjetju, tudi v majhni državi kot v veliki. Tudi zato je bil Porsche vselej izjemno uspešen, bil je in ostal razmeroma majhen proizvajalec avtomobilov, ki se je znal hitro prilagajati tržnim razmeram. Seveda pa je to priložnost treba izkoristiti. Politiki bi morali svoje volivce srečevati in se z njimi pogovarjati vsak dan, to je pri dveh milijonih prebivalcev mogoče. Angela Merkel v 80-milijonski Nemčiji tega ne zmore. Bistvo pa je, da se odločitve sprejmejo in uresničijo čim hitreje.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

15.07.2015
17.08.2015
FINANCE
Avto
Zaposlenim v Porscheju več kot devet tisoč evrov nagrade
Avto
AvtoUroš Božin Zaposlenim v Porscheju več kot devet tisoč evrov nagrade 5

Okoli 23 tisoč zaposlenim bo Porsche za odlično poslovanje izplačal 9.656 evrov nagrade

FINANCE
Članki
Kako je Porsche z električnimi modeli izzval Teslo
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO Kako je Porsche z električnimi modeli izzval Teslo (PRO)

Prihodnost bo električna, pravijo pri Porscheju, njihova rdeča nit pa sta električni športnik in električni športni terenec, s katerima so izzvali celo Teslo.

FINANCE
Avto
Okušanje vrhunske tehnike, po kateri se cedijo sline
Avto
AvtoMatej Kačič Okušanje vrhunske tehnike, po kateri se cedijo sline

Kateri avto želiš voziti? Na to vprašanje bo večina dečkov odgovorila kratko in jedrnato: »Porscheja!« Ob omembi imena nemškega proizvajalca športnih avtomobilov se bodo oči zasvetile tudi deklicam.

FINANCE
Avto
Porsche prihodnosti – mission-E cross turismo s 600 električnimi konji
Avto
AvtoMiloš Milač Porsche prihodnosti – mission-E cross turismo s 600 električnimi konji 3

Porsche je v Ženevi predstavil nadaljevanje električne zgodbe – koncept mission-E cross turismo je primer športnega in uporabnega avtomobila prihodnosti z izključno električnim pogonom

Prihodnost mobilnosti
Kako je Porsche z električnimi modeli izzval Teslo
PRO
Prihodnost mobilnostiFinance PRO Kako je Porsche z električnimi modeli izzval Teslo (PRO)

Prihodnost bo električna, pravijo pri Porscheju, njihova rdeča nit pa sta električni športnik in električni športni terenec, s katerima so izzvali celo Teslo.

FINANCE
Avto
Porsche izdal in razprodal obveznice v vrednosti 280 milijonov evrov
Avto
AvtoMiloš Milač Porsche izdal in razprodal obveznice v vrednosti 280 milijonov evrov

Posojilo v obliki zadolžnice je dobilo več kot 50 institucionalnih vlagateljev

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)