Dolgo je že tega, kar so bila terenska vozila oglata, majhna in s kratko medosno razdaljo, tudi zato utesnjena ter neudobna, požrešna, zadek pa so krasila vstran odirajoča se vrata z rezervnim kolesom. Sodobni terenci so njihovo pravo nasprotje, med njimi pa je tudi Hondin CR-V, 4,57 metra dolgo vsestransko vozilo, ki se uvršča med srednje velika SUV vozila. To pa je razred, ki je v Evropi kljub krizi stabilen in drži okoli 50-odstotni delež med vsemi terenci.
Dizel s 120 "konji" in prednjim pogonom
Kupci v tem razredu večinoma posegajo po dizelskih motorjih, pretežno sicer kupujejo vozila s štirikolesnim pogonom, a vse bolj in bolj se krepi delež dizelskih vozil z le prednjim pogonom. To so opazili tudi pri Hondi in za njihovega paradnega konja v tem segmentu pripravili 1,6-litrski i-DTEC motor z 88 kW (120 KM), ki jih sodeže pri 4000 vrtljajih. Motor v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom ponuja 300 Nm navora pri 2000 vrtljajih v minuti, CR-V do stotice pospeši v 11,2 sekunde ter doseže najvišjo hitrost 182 km/h.
Ugodna poraba za velik in prostoren avto
Med slovensko predstavitvijo vozila je bilo najbolj vroče vprašanje, koliko je okoli 1.700 kg težko vozilo s tem motorjem lahko varčno in zmogljivo. Preizkus za volanom je pokazal, da so se inženirji zares potrudili. Terenec ponuja za vsak dan povsem spodobne zmogljivosti, pospeševanje je tekoče, dovoljene hitrosti dosežemo lahkotno, brez kakšnega oklevanja. Prožnost motorja omogoča tudi lenarjenje s prestavno ročico, avto se tudi sicer zelo lepo pelje. Lep pa je bil tudi pogled na povprečno porabo. Potovalni računalnik je kazal povprečno porabo 5,5 litra na sto kilometrov, kar je resda slab liter več od deklarirane, a vseeno zelo dobro.
CR-V z 1,6 i-DTEC motorjem ni kaj prida žejen
Krajši pogovor s tehničnim osebjem je razkril, da avto na avtocesti ob priganjanju povprečno porabi malo manj kot sedem litrov, pri običajni vožnji v naseljih, med njimi ter po podeželju - kar so bolj pogoste poti med kupci takšnih vozil - pa se spusti na dobre štiri litre. Honda je tako z uvedbo 1,6-litrskega i-DTEC motorja združila udobje in varnost SUV vozila z zmogljivostjo in varčnostjo vozila C ali D segmenta.
Motor sicer izpolnjuje Euro 5 normo, v zrak pa spusti 119 g/km škodljivih emisij. Pri Hondi so se pohvalili, da gre za najlažji dizelski motor v razredu, glede na večjega dizla je pogonski sklop 116 kg lažji, vozilo pa je rahlo prilagojeno manjši masi vozila. Tako imajo zavore manjše kolute, povečan premer stabilizatorja izboljša odzivnost vozila, prilagojene so vzmeti in blažilniki, povečana je togost prečnega vodila.
Nov motor bo okrepil delež 2WD modelov
Obogatitev motorne ponudbe bi lahko še nekoliko dvignila prodajne številke Honde CR-V pri nas. Letos so sicer prodali 181 vozil, le vsak peti kupec je posegel po bencinskem motorju - slednje večinoma kupujejo lojalni kupci, torej tisti, ki so si že prej lastili CR-V z bencinskim motorjem. Do zdaj je močno prevladoval štirikolesni pogon - izpeljanka z 2,2 i-DTEC motorjem je namreč na voljo zgolj z njim. Tehnično osebje je pojasnilo, da bo štirikolesni pogon z novim motorjem kupcem na voljo prihodnje leto, različica z avtomatskim menjalnikom pa se bo na trgu pojavila proti koncu življenjske dobe tega vozila. Najnovejša kombinaciji naj bi sicer pomenila 30-odstotno prodajo v Sloveniji, delež 2WD različic pa se bo z novim motorjem okrepil do ene četrtine.
Trije paketi opreme, vstopna različica za 24.990 evrov
Družinsko prostorna (prtljažnik ponuja 589 litrov prostornine, s podrto zadnjo klopjo pa 1.146 litrov), udobna in dobro opremljena Honda CR-V je slovenskim kupcem na voljo za 24.990 evrov. Oprema Comfort ima vse, kar voznik potrebuje, med drugim vsebuje nadzor pri spustu, sistem za pomoč pri speljevanju v klanec, dvopodročno samodejno klimatsko napravo, tempomat, ogrevana ogledala, 17-palčna platišča,... 1.500 evrov dražji (26.490 evrov) pa je paket Elegance. Ta po mnenju zastopnika AC-mobil ponuja optimalno razmerje med opremo in ceno, vključen je denimo multifunkcijski volan, parkirni senzorji spredaj in zadaj, senzorja za dež in luči, meglenki, sistem za prostoročno telefoniranje,... Na vrhu ponudbe je Lifestyle, ki da avtu premijsko podobo, stane pa 28.990 evrov. Potnike razvaja z usnjem in alkantaro, sedeži so ogrevani, osvetlitev ambientalna, zadnja stekla so zatemnjena, na strehi so strešne sani, luči so biksenonske in svetijo tudi v ovinek.
Če ne rabite 4WD, lahko prihranite
Če vam za štirikolesni pogon ni mar in ste ob tem pristaš dizelskih motorjev, vam CR-V zdaj ponuja možnost izbire. Ta vam v različici Comfort prihrani 2.500 evrov, v različici Elegance pa celo štiri tisočake. Najcenejši je sicer 2,0-litrski bencinski CR-V s ceno 20.900 evrov in opremo Comfort, na vrhu ponudbe pa je 2,2-litrski i-DTEC z avtomatskim menjalnikom in opremo Executive za 40.150 evrov. Štirikolesni pogon pri bencinskem motorju pri Hondi sicer cenijo na najmanj tri tisoč evrov, avtomatski menjalnik pa na okoli 1.500 evrov.