Avto

Odličen za slabe slovenske ceste

S predhodnikom ga druži le ime, vse ostalo je novo. Na pogled morda premalo vpadljiv, znotraj sodobno minimalističen, po srcu varčen in predvsem tih, med vožnjo na slabih slovenskih cestah pa lahkoten in udoben - tak je novi Peugeot 308

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

06.11.2013 11:40
Čas branja: 5 min

IMG_2613

V življenju je pogosto tako, da je na vrhu prostor le za enega. Prestol v spodnjem srednjem in hkrati najbolj priljubljenem avtomobilskem razredu drži Volkswagen golf, zelo solidni tekmeci pa tuhtajo, kako ga čimbolj ogroziti. Tako, da ga v kakšni stvari posnemaš in kaj narediš po svoje, so si morda mislili pri Peugeotu, ko so krojili novo generacijo modela 308. Pri voznem udobju so svojo nalogo napravili z odliko, z minimalistično in sodobno konzolo Peugeot i-Cockpit so šli morda korak predaleč v prihodnost, krepko zmanjšanje teže na račun nove platforme pa pripomore tudi k boljšim voznim lastnostim.

S Peugeotom 308 smo se v zadnjem mesecu srečali kar trikrat. Če smo ob prvem stiku blizu rojstnega Sochauxa ugotavljali, da ni prav nič podoben predhodniku in s kolegi družno ugotavljali, kod vse so navdih zanj iskali oblikovalci ter kakšne sodobne tehnične rešitve in prijeme prinaša pod kožo, smo v drugo na domačih tleh že premlevali, kakšen bo njegov uspeh med slovenskimi kupci.

IMG_2564

Ljudje novinca ne prepoznajo kar takoj

Z njim smo se popeljali proti Rogaški Slatini in nazaj ter izkusili, da ga ljudje pravzaprav sploh ne (pre)poznajo oziroma opazijo. "Poglej, saj to je Peugeot," je bil tako pogost komentar mimoidočih v Šmarju pri Jelšah, nek mladenič je iz daljave sprva mislil, da gre za novega Citroëna C4, ob fotografiranju sredi slikovite štajerske pokrajine pa gospodar domačije kar ni mogel verjeti, da ima pred seboj naslednika enega izmed bolj prodajanih francoskih vozil pri nas. Prav nič francoski se mu ni zdel, prej bi njegovo poreklo označil kot nemško ali korejsko - in ne bi tako zelo brcnil mimo, saj se je novega 308 hitro prijela etiketa "francoski golf". Da je bil novinec pred tednom, dvema še popolna neznanka Slovencem so potrdili tudi novinarski kolegi v TV oddaji, danes pa je morda že drugače. Ljubljano oziroma kar celo Slovenijo so preplavili takšni in drugačni plakati, iz katerih se bohoti novi Peugeot 308, oglasi so prisotni tudi v medijih.

IMG_5367



Tehnični podatki



Moč motorja: 92 kW (125 KM) @ 6000 vrt/min



Pospešek (0-100 km/h): 8,9 s



Največja hitrost: 202 km/h



Poraba goriva (kombinirana): 5,6 l/100 km



Emisije CO2: 129 g/km



Največji navor: 200 Nm @ 1400 vrt/min



Testna poraba: 7,2 l/100 km



Cena osnovnega modela: 16.090 evrov



Cena testnega modela: 17.490 evrov

Stavi na dizajn, kakovost in učinkovitost

Tudi mi smo ga ob tretjem snidenju že po domače pozdravili: „O, spet ti!", s pogledom ponovno oplazili njegov precej drugačen prednji del, elegantne linije, ravne boke, močno poudarjeni zadnji stebriček, ozke zadnje luči ter zato visok zadek. Lep je, čeprav morda ne toliko razburljiv ali kaj prida poseben - a morda je to tudi dobro, Slovenci smo zadržani in nagnjeni h klasiki. Prodajne številke bi ga zaradi tega morda lahko popeljale pred Oplovo astro, zastopnik prihodnje leto sicer pričakuje tisoč prodanih primerkov, ponudbo pa bo sredi prihodnjega leta obogatila še karavanska različica SW.

Vrata smo odprli in jih nazaj zaprli, da, obdelava je res po nemško natančna. Francozi so naredili velik korak naprej, pri novem 308 gre morda za največji kakovostni preskok v zadnjih treh desetletjih. Med drugim so tako opravili 2,5 milijona testnih kilometrov, 2.500 ur testiranja vzmetenja, 250 tisoč ciklov testiranja klima naprave, postavili so 1.800 preizkusnih točk kakovosti ter med razvojem mimogrede prijavili še 116 patentov.

IMG_5436

Občutno nižja teža, lahkotna vožnja

Brez dvoma se to pozna tudi med vožnjo. Peugeot je novinca zasnoval na novi prilagodljivi platformi EMP2, ta matičnemu podjetju prinaša prihranke, avtomobil pa je shujšal za krepkih 140 kilogramov - testnemu je tehtnica pokazala 1.165 kg. Ob tem so inženirji dodobra uglasili podvozje, slednje se zares odlično spopada s slabimi slovenskimi cestami. Ker se je med vožnjo po prestolnici, podeželju in avtocesti zdelo, da avto že kar malce prelepo prenaša vse neravnine, luknje, zaplate in jaške, smo ga želeli spoznati tudi s cesto na Jezerski vrh.

IMG_2612

Blaženje je tiho in predvsem udobno

Ta sicer počasi dobiva novo podobo, a asfaltna prevleka na prenekaterih mestih spominja na ceste, ki "krasijo" najbolj zakotne dele sveta in na katerih prej srečate tank, kot osebno vozilo. 308 je ob tem na ovinkasti cesti vnovič pokazal, da kljub prijetno majhnemu volanskemu obroču športno navdahnjen res ni (takšna bo izpeljanka R), ampak tisoč in eno asfaltno zaplato je "prebavil" lahkotno in brez težav - prav po kraljevsko. Če k temu dodamo še zelo tih 1,6-litrski turbo bencinski motor z 92 kW (125 KM), ki se ob tem izkaže tudi s prožnostjo, zelo dobrim šeststopenjskim menjalnikom in povprečno porabo okrog sedmih litrov na sto prevoženih kilometrov, bi Peugeotov salon lahko zapustili za 17.500 tisoč evrov lažji.

IMG_2606

Pretirano čiščenje armaturne plošče

A če bi se glede zunanjosti in voznih lastnosti s sogovorniki hitro zedinili, da stvar dobro "špila", se kopja lomijo pri tistem, kar imamo za volanom pravzaprav ves čas pred očmi in pod prsti - Peugeot I-cockpit. Takoj je jasno, da so oblikovalci odtrgali domala vsa stikala, jih vrgli v koš in na armaturno ploščo namestili zajeten zaslon. Pardon, ostal je velik in eleganten potenciometer, s katerim uravnavamo jakost zvoka avdio naprave. In vse ostalo?

Preselilo se je na dotik občutljive gumbe ob 9,7-palčnem sredinskem zaslonu. Minimalizem v vsem svojem razkošju. Stikal praktično ni več, če želite spremeniti radijsko postajo, bo za to potrebno tipkanje po zaslonu, če si želite nastaviti temperaturo klimatske naprave, bo prav tako potreben poseg na zaslonu. Zna biti moteče in zna vozniku odvrniti pogled s ceste, potrebno je kar nekaj privajanja. Klasičen pristop pri nekaterih pogosto uporabljenih funkcijah je nekaj povsem drugega (Peugeot ga sicer ponuja pri vstopnem paketu Access), kljub temu da so meniji lični, pregledni in enostavni, tako da smo se v času druženja z novim 308 pogosto "lovili".

IMG_5494

IMG_2640

Na neobičajni merilec vrtljajev se je treba navaditi

Prav to - namreč osredotočenost na vožnjo - pa je bilo glavno vodilo inženirjev pri oblikovanju druge posebnosti, merilnika vrtljajev. Slednji se v slogu nekaterih modelov Aston Martina z ničle proti rdečemu polje premakne z desne strani - torej ne z leve, kot smo vajeni pri 99,9 odstotka modelov. Nanj se med našimi druženji nismo in nismo mogli navaditi, a veliko voznikov na obratomer tako ali tako ne gleda. Merilnik je sicer enako kot tisti za hitrost precej visoko, tako da vozniku ni treba umikati pogleda s ceste. Pri Peugeotu so se za postavitev merilnikov sicer zgledovali po modelih 208 in 2008, a za razliko od njiju je tukaj preglednost nanje med vožnjo precej boljša.

IMG_5441

Volanski obroč je majhen, kar poudarja lahkotnost vozila in morda vabi k bolj dinamični vožnji. Sedeži so zelo dobri in udobni, a smo znova ugotovili, da bi lahko ponudili več bočne podpore, materiali pa so precej skrbno izbrani in kakovostni. Prtljažnik pet centimetrov nižjega vozila glede na predhodnika sicer ponuja 40 litrov več, skupaj rekordnih 470 litrov, a kar nekaj prostornine odščipne pravo rezervno kolo. Brez njega in s setom za popravilo pnevmatik pridobite dobrih 80 litrov dodatnega prostora.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Preberite tudi:

14.10.2013
27.09.2013
19.12.2013
04.03.2014
19.03.2014
08.05.2015
09.11.2015
FINANCE
Avto
Na elektriko tudi najbolj robusten mercedes-benz in s ceno, primerljivo z dizlom
Avto
AvtoJure Šujica Na elektriko tudi najbolj robusten mercedes-benz in s ceno, primerljivo z dizlom

Vozilu primeren bo tudi baterijski sklop z zmogljivostjo 116 kilovatnih ur.

FINANCE
Slovenija na napačni poti
Finance
RAZVOJ
Simona Toplak Slovenija na napačni poti 2

Je Umarjevo poročilo o razvoju Slovenije 2024 dovolj glasen alarm za politiko, pa tudi za gospodarstvo?

FINANCE
Banke v prvih dveh mesecih 84,5 milijona evrov več čistega dobička kot lani
Finance
POSLOVANJE BANK
Petra Sovdat Banke v prvih dveh mesecih 84,5 milijona evrov več čistega dobička kot lani

Letos še bolj dobičkonosne kot lani; masa posojil podjetij je spet upadla, depoziti spet zrasli

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Manager
Balon v vzvratnem ogledalu
Manager
ManagerBoštjan Usenik Balon v vzvratnem ogledalu

Se Elon Musk morda s svojo retoriko zgolj podi za polnejšim balonom UI, po tem ko je vse bolj izpraznjen balon električnih vozil pustil za seboj v vzvratnem ogledalu?

FINANCE
Topjob
Primerjava OECD za leto 2023: Golob stisnil davčni primež
Topjob
OBDAVČITEV DELA
TopjobLana Dakić Primerjava OECD za leto 2023: Golob stisnil davčni primež 3

Davčni primež je bil lani v državah OECD 34,8-odstoten, v Sloveniji pa 43,3-odstoten, kar je še vedno zelo visoko. Prav tako smo tik pod vrhom po prispevkih zaposlenih. Kako se primerjamo s tujino?

FINANCE
Kakšne so brezžične tehnologije v industrijskem okolju in kako se zaščititi pred napadi
PRO
Finance
Redakcija Tovarna leta Kakšne so brezžične tehnologije v industrijskem okolju in kako se zaščititi pred napadi (PRO)

Na konferenci Pametna industrija bomo med drugim izvedeli, kakšne brezžične tehnologije v industrijskem okolju ima Cisco Systems in kako Smart Com povečuje odpornost organizacij pred kibernetskimi tveganji