V življenju je pogosto tako, da je na vrhu prostor le za enega. Prestol v spodnjem srednjem in hkrati najbolj priljubljenem avtomobilskem razredu drži Volkswagen golf, zelo solidni tekmeci pa tuhtajo, kako ga čimbolj ogroziti. Tako, da ga v kakšni stvari posnemaš in kaj narediš po svoje, so si morda mislili pri Peugeotu, ko so krojili novo generacijo modela 308. Pri voznem udobju so svojo nalogo napravili z odliko, z minimalistično in sodobno konzolo Peugeot i-Cockpit so šli morda korak predaleč v prihodnost, krepko zmanjšanje teže na račun nove platforme pa pripomore tudi k boljšim voznim lastnostim.
S Peugeotom 308 smo se v zadnjem mesecu srečali kar trikrat. Če smo ob prvem stiku blizu rojstnega Sochauxa ugotavljali, da ni prav nič podoben predhodniku in s kolegi družno ugotavljali, kod vse so navdih zanj iskali oblikovalci ter kakšne sodobne tehnične rešitve in prijeme prinaša pod kožo, smo v drugo na domačih tleh že premlevali, kakšen bo njegov uspeh med slovenskimi kupci.
Ljudje novinca ne prepoznajo kar takoj
Z njim smo se popeljali proti Rogaški Slatini in nazaj ter izkusili, da ga ljudje pravzaprav sploh ne (pre)poznajo oziroma opazijo. "Poglej, saj to je Peugeot," je bil tako pogost komentar mimoidočih v Šmarju pri Jelšah, nek mladenič je iz daljave sprva mislil, da gre za novega Citroëna C4, ob fotografiranju sredi slikovite štajerske pokrajine pa gospodar domačije kar ni mogel verjeti, da ima pred seboj naslednika enega izmed bolj prodajanih francoskih vozil pri nas. Prav nič francoski se mu ni zdel, prej bi njegovo poreklo označil kot nemško ali korejsko - in ne bi tako zelo brcnil mimo, saj se je novega 308 hitro prijela etiketa "francoski golf". Da je bil novinec pred tednom, dvema še popolna neznanka Slovencem so potrdili tudi novinarski kolegi v TV oddaji, danes pa je morda že drugače. Ljubljano oziroma kar celo Slovenijo so preplavili takšni in drugačni plakati, iz katerih se bohoti novi Peugeot 308, oglasi so prisotni tudi v medijih.
Tehnični podatki
Moč motorja: 92 kW (125 KM) @ 6000 vrt/min
Pospešek (0-100 km/h): 8,9 s
Največja hitrost: 202 km/h
Poraba goriva (kombinirana): 5,6 l/100 km
Emisije CO2: 129 g/km
Največji navor: 200 Nm @ 1400 vrt/min
Testna poraba: 7,2 l/100 km
Cena osnovnega modela: 16.090 evrov
Cena testnega modela: 17.490 evrov
Stavi na dizajn, kakovost in učinkovitost
Tudi mi smo ga ob tretjem snidenju že po domače pozdravili: „O, spet ti!", s pogledom ponovno oplazili njegov precej drugačen prednji del, elegantne linije, ravne boke, močno poudarjeni zadnji stebriček, ozke zadnje luči ter zato visok zadek. Lep je, čeprav morda ne toliko razburljiv ali kaj prida poseben - a morda je to tudi dobro, Slovenci smo zadržani in nagnjeni h klasiki. Prodajne številke bi ga zaradi tega morda lahko popeljale pred Oplovo astro, zastopnik prihodnje leto sicer pričakuje tisoč prodanih primerkov, ponudbo pa bo sredi prihodnjega leta obogatila še karavanska različica SW.
Vrata smo odprli in jih nazaj zaprli, da, obdelava je res po nemško natančna. Francozi so naredili velik korak naprej, pri novem 308 gre morda za največji kakovostni preskok v zadnjih treh desetletjih. Med drugim so tako opravili 2,5 milijona testnih kilometrov, 2.500 ur testiranja vzmetenja, 250 tisoč ciklov testiranja klima naprave, postavili so 1.800 preizkusnih točk kakovosti ter med razvojem mimogrede prijavili še 116 patentov.
Občutno nižja teža, lahkotna vožnja
Brez dvoma se to pozna tudi med vožnjo. Peugeot je novinca zasnoval na novi prilagodljivi platformi EMP2, ta matičnemu podjetju prinaša prihranke, avtomobil pa je shujšal za krepkih 140 kilogramov - testnemu je tehtnica pokazala 1.165 kg. Ob tem so inženirji dodobra uglasili podvozje, slednje se zares odlično spopada s slabimi slovenskimi cestami. Ker se je med vožnjo po prestolnici, podeželju in avtocesti zdelo, da avto že kar malce prelepo prenaša vse neravnine, luknje, zaplate in jaške, smo ga želeli spoznati tudi s cesto na Jezerski vrh.
Blaženje je tiho in predvsem udobno
Ta sicer počasi dobiva novo podobo, a asfaltna prevleka na prenekaterih mestih spominja na ceste, ki "krasijo" najbolj zakotne dele sveta in na katerih prej srečate tank, kot osebno vozilo. 308 je ob tem na ovinkasti cesti vnovič pokazal, da kljub prijetno majhnemu volanskemu obroču športno navdahnjen res ni (takšna bo izpeljanka R), ampak tisoč in eno asfaltno zaplato je "prebavil" lahkotno in brez težav - prav po kraljevsko. Če k temu dodamo še zelo tih 1,6-litrski turbo bencinski motor z 92 kW (125 KM), ki se ob tem izkaže tudi s prožnostjo, zelo dobrim šeststopenjskim menjalnikom in povprečno porabo okrog sedmih litrov na sto prevoženih kilometrov, bi Peugeotov salon lahko zapustili za 17.500 tisoč evrov lažji.
Pretirano čiščenje armaturne plošče
- Cenik - novi Peugeot 308 (0 KB)
A če bi se glede zunanjosti in voznih lastnosti s sogovorniki hitro zedinili, da stvar dobro "špila", se kopja lomijo pri tistem, kar imamo za volanom pravzaprav ves čas pred očmi in pod prsti - Peugeot I-cockpit. Takoj je jasno, da so oblikovalci odtrgali domala vsa stikala, jih vrgli v koš in na armaturno ploščo namestili zajeten zaslon. Pardon, ostal je velik in eleganten potenciometer, s katerim uravnavamo jakost zvoka avdio naprave. In vse ostalo?
Preselilo se je na dotik občutljive gumbe ob 9,7-palčnem sredinskem zaslonu. Minimalizem v vsem svojem razkošju. Stikal praktično ni več, če želite spremeniti radijsko postajo, bo za to potrebno tipkanje po zaslonu, če si želite nastaviti temperaturo klimatske naprave, bo prav tako potreben poseg na zaslonu. Zna biti moteče in zna vozniku odvrniti pogled s ceste, potrebno je kar nekaj privajanja. Klasičen pristop pri nekaterih pogosto uporabljenih funkcijah je nekaj povsem drugega (Peugeot ga sicer ponuja pri vstopnem paketu Access), kljub temu da so meniji lični, pregledni in enostavni, tako da smo se v času druženja z novim 308 pogosto "lovili".
Na neobičajni merilec vrtljajev se je treba navaditi
Prav to - namreč osredotočenost na vožnjo - pa je bilo glavno vodilo inženirjev pri oblikovanju druge posebnosti, merilnika vrtljajev. Slednji se v slogu nekaterih modelov Aston Martina z ničle proti rdečemu polje premakne z desne strani - torej ne z leve, kot smo vajeni pri 99,9 odstotka modelov. Nanj se med našimi druženji nismo in nismo mogli navaditi, a veliko voznikov na obratomer tako ali tako ne gleda. Merilnik je sicer enako kot tisti za hitrost precej visoko, tako da vozniku ni treba umikati pogleda s ceste. Pri Peugeotu so se za postavitev merilnikov sicer zgledovali po modelih 208 in 2008, a za razliko od njiju je tukaj preglednost nanje med vožnjo precej boljša.
Volanski obroč je majhen, kar poudarja lahkotnost vozila in morda vabi k bolj dinamični vožnji. Sedeži so zelo dobri in udobni, a smo znova ugotovili, da bi lahko ponudili več bočne podpore, materiali pa so precej skrbno izbrani in kakovostni. Prtljažnik pet centimetrov nižjega vozila glede na predhodnika sicer ponuja 40 litrov več, skupaj rekordnih 470 litrov, a kar nekaj prostornine odščipne pravo rezervno kolo. Brez njega in s setom za popravilo pnevmatik pridobite dobrih 80 litrov dodatnega prostora.