Pojav o katerem pišemo že leta, dosega nove razsežnosti. »Lanski oktober je prodaja pri nas registriranih avtov na druge trge EU znašala med 15 in 20 odstotkov, letošnji oktober pa je delež tovrstne prodaje dvignil na več kot 40 odstotkov,« pravi Gašper Picelj iz Toyote.
Oktobra 23 odstotna, letos štiriodstotna rast
Oktobra je bilo v Sloveniji registriranih 4.596 novih avtomobilov oziroma 23,2 odstotka več kot oktobra lani. V prvih desetih mesecih je slovenske tablice dobilo 44.456 osebnih avtov, dobre štiri odstotke več kot v enakem obdobju lani.
Majhna Toyota je podvojila prodajo
Toyota je po Picljevih besedah slovenskim kupcem oktobra prodala 160 vozil, registrirali so jih 203. Rezultat je skoraj sto odstotkov boljši kot oktobra lani, rast pa so dosegli s povečanimi marketinškimi aktivnostmi in dobro motivirano mrežo trgovcev. Dobro so prodajali predvsem nove modele; toyoto rav4, yaris trend in karavanski auris TS. »Rast sicer dosegamo lažje kot večje znamke, saj imamo razmeroma skromen tržni delež,« še dodaja Picelj. Sogovornik meni, da dejanska prodaja avtomobilov slovenskim kupcem v oktobru dosegla lanski oktober, povprečje ostalih mesecev pa vseeno prinaša negativne številke.
Kako trg ocenjujeta največji znamki Renault in Volkswagen, nam včeraj ni uspelo izvedeti. Renault je v oktobru število registracij novih vozil več kot podvojil na 949, Volkswagen pa jih je povečal za tretjino na 650.
Kii zmanjkuje vozil
Distributer Kie, družba KMAG, pa je v oktobru pridelala 44 odstotni upad prodaje, čeprav jo je pretekle mesece stalno povečevala. »Razlog je predvsem dejstvo, da nam zmanjkuje avtomobilov. Denimo modela ceed s petimi vrati skorajda ni več na zalogi, razlog za majhne dobave pa je razprodana proizvodnja v slovaški tovarni Zilina,« pojasnjuje Azer Šarič iz KMAG.