O lepoti petvratne Porschejeve panamere se krešejo mnenja, a ko beseda ob njej nanese na moč, hitrost, kakovost in luksuz, so besede ponavadi polne superlativov. Tako je bilo tudi poleti na prvi vožnji prenovljene panamere, ki ji športno-luksuznega značaja pač nihče ne oporeka.
Na bližajočem salonu v Tokiu pa bodo mojstri iz Stuttgarta predstavili "crème de la crème" - najmočnejšo, najhitrejšo in najbolj luksuzno izpeljanko turbo S, ki bo prvič na voljo tudi v 15 centimetrov podaljšani različici Executive. Merilnik hitrosti v strupenjači pokaže 310 km/h, do stotice pa 4,8-litrski V8 panamero turbo S izstreli v 3,8 sekunde. V Nemčiji bo Turbo S na voljo za 180 tisočakov, podaljšana različica pa za 197 tisoč evrov. V prodajnih salonih bosta od konca januarja 2014.
Dodatnih 50 "konjev" in še več navora
Glede na predhodnico je moč povečana za 20 "konjev", od panamere turbo pa je močnejša za 50 "konjev", kar je rezultat predelav na več komponentah. Porsche je za izpeljanko turbo S uporabil dva nova turbopolnilnika z večjim kompresorjem, zaradi tega se poveča pretok zraka in polnilnik še zlasti pri visoki obremenitvi in visokem številu vrtljajev v zgorevalne prostore iztisne več kisika. Obenem so tlak vbrizgavanja povečali za 20 barov na 140 barov. Povečane obremenitve komponent kompenzirajo bati iz nove aluminijeve litine in batni obročki s posebno prevleko.
Za 50 Nm se je povečal tudi navor, motor tako med 2250 in 5000 vrtljaji v minuti postreže s 750 Nm, pri funkciji overboost pa celo 800 Nm. Vse to vpliva tudi na za 11 odstotkov nižjo porabo goriva - v povprečju naj bi porabil 10,2 litra. Opcijski športni izpušni sistem mogočnega osemvaljnika vozniku pričara doživetja podobna dirkalnikom, s posebno tipko se namreč vklaplja akustični kanal, ki zvok motorja dovaja v notranjost vozila. Ob prestavljanju v višjo prestavo se posamezni valji tudi izklopijo, tako se število vrtljajev hitreje zmanjša in sklopka se lahko hitreje zapre.
Štirikolesni pogon, Launch control, PDK, keramične zavore,...
Dodatna moč in navor se odražata tudi v športni vozni dinamiki, za kar je osnovni pogoj optimalen prenos moči. Zanj tudi v težavnih razmerah na cestišču skrbi štirikolesni pogon Porsche Traction Management (PTM). Serijski paket Sport Chrono ob pritisku na gumb oskrbi za še bolj športno nastavitev motorja in podvozja. V načinu Sport in Sport Plus se aktivira tudi overboost, funkcija dirkalnega zagona Launch Control pa z optimalno uskladitvijo krmiljenja motorja in prestavnih programov sedemstopenjskega menjalnika z dvojno sklopko (PDK) zagotavlja optimalno pospeševanje pri speljevanju. Odlično trakcijo omogoča prilagodljiva porazdelitev navora na zadnjih kolesih v kombinaciji z elektronsko uravnavano prečno zaporo na zadnji premi, vozilo blaži prilagodljivo zračno vzmetenje, učinkovito pa ga ustavijo keramične zavore.
Turbo S poseben tudi na zunaj in znotraj
Divji in luksuzni značaj nove panamere turbo S se ne odraža le v njenih voznih zmogljivostih in moči motorja, ampak tudi v vizualnih odstopanjih od standardnega modela. Zanjo je tako na voljo posebni zunanji lak v paladijevo kovinski barvi, v barvi vozila je lakirani tudi štiristopenjsko nastavljivi usmernik zraka na zadku, avto pa ima posebna 20-palčna platišča. V notranjosti je serijsko tudi dvobarvno usnjeno oblazinjenje, sedeži so športni in komfortni, nastavljivi na vse možne načine. Podaljšana izpeljanka se ponaša z več prostora, pred individualnima sedežema je namreč za 12 cm več prostora za noge, vsi sedeži imajo funkcijo aktivnega prezračevanja in električni senčni rolo za več zasebnosti.