Citroën z novimi trivaljnimi bencinarji obljublja dodatnih 250 kilometrov s polno posodo za gorivo. Res gre za osnovni stroj in za tovarniške podatke, a tudi v realnosti novi motor prinaša daljši doseg - po naših meritvah s 50 litrsko posodo za gorivo lahko z njim naredimo 140 kilometrov več kot s starim 1,4 litrskim štirivaljnikom.
Prednost sodobnega stroja je še miren tek
Večji doseg s polno posodo za gorivo pa ni edina prednost novega stroja 1,2 litrskega trivalnika s 60 kilovati oziroma 82 konjskimi močmi. Novinec z neposrednim vbrizgavanjem goriva je prinesel tudi zelo tih tek, zelo malo tresljajev značilnih za to zasnovo motorja in še razmeroma dobre zmogljivosti. Največji navor 118 nevtonmetrov je pri novincu na voljo 550 vrtljajev prej kot pri 1,4 litrskem predhodniku, kar vsaj v teoriji pomeni tudi dobro prožnost. Tako je tudi v praksi, saj motorček dokaj zvezno pospešuje v celotnem območju vrtljajev, resnično pa se razživi šele nad 4.000 vrtljaji. V primerjavi s sodobnimi turbo motorji, mu seveda manjka sape. Cliov 0,9 litrski trivaljni turbo je živahnejši, enako velja za volkswagnov 1,2 TSI.
Poraba od 4,5 do dobrih šest litrov
A razlike niso velike, citroënov 1,2 litrski trivaljnik brez težav opravi z le 975 kilogrami suhe teže citroëna C3 in omaga le na daljših klancih pri večji obtežitvi. Precejšnja prednost novega motorja pred omenjenimi turbo motorji pa je precej manjši razpon porabe. Če božate pedal plina, se da z vsemi voziti s 4,5 litri, toliko za C3 tudi obljublja tovarna. A, ko majhne stroje poženemo v višje vrtljaje, iz njih iztisnemo vse kar zmorejo, razlike postanejo zelo velike. Volkswagnov TSI in clio TCE spijeta prek sedem, citroenov trivaljnik brez turba pa le dobrih šest litrov. Zgledna je tudi povprečna poraba izmerjena na preizkusu, dosegli smo 5,5 litra, kar zadošča za doseg dobrih 900 kilometrov med polnjenji.
Bogat paket za manj kot 11 tisočakov
Citroën C3 VTI82 z opremo seduction je ob tem soliden tudi na drugih področjih. Za trenutno tržno ceno 10.826 evrov dobite avto s petimi vrati, razmeroma prostorno (za ta razred) potniško kabino, precej velik 300 litrski prtljažnik in okretnost ter lahkotnost 3,94 metra dolgega avtomobilčka. Oprema seduction ima vse, kar potrebuje srednjezahteven kupec.
Zahtevnih vseeno ne bo navdušil
Ko gre za drugo tehniko, pa C3 prinaša mehko in udobno podvozje, mehke, a precej kratke sedeže in tudi precej nagibanja v zavojih. C3 ima tudi nenatančen volanski mehanizem, zatikljiv petstopenjski menjalnik in razmeroma slabo zvočno izolacijo. Ta se ne nanaša na motor, ta je zgledno tih, ampak na druge šume in zvoke, ki jih tanka izolacija spušča v kabino. Ko strnemo, je tale C3 prijetna in racionalna izbira. Všeč bo praktičnim, ne pa tudi tehnično bolj zahtevnim kupcem.