Avto

S trivaljnim citroënom C3 140 kilometrov dlje

Trivaljnik brez turbo polnilnika z nekaj manj sape, a tudi z manjšim razponom porabe goriva

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

03.11.2013 16:10
Čas branja: 2 min

Citroën z novimi trivaljnimi bencinarji obljublja dodatnih 250 kilometrov s polno posodo za gorivo. Res gre za osnovni stroj in za tovarniške podatke, a tudi v realnosti novi motor prinaša daljši doseg - po naših meritvah s 50 litrsko posodo za gorivo lahko z njim naredimo 140 kilometrov več kot s starim 1,4 litrskim štirivaljnikom.

Prednost sodobnega stroja je še miren tek

IMG-2525.1383491729.JPG.o.600px.jpg
Citroen C3 je ob prenovi dobil sodoben 1,2 litrski trivaljnik s 60 kilovati. Manjši ima dvesto kubikov in deset kilovatov manj.

Večji doseg s polno posodo za gorivo pa ni edina prednost novega stroja 1,2 litrskega trivalnika s 60 kilovati oziroma 82 konjskimi močmi. Novinec z neposrednim vbrizgavanjem goriva je prinesel tudi zelo tih tek, zelo malo tresljajev značilnih za to zasnovo motorja in še razmeroma dobre zmogljivosti. Največji navor 118 nevtonmetrov je pri novincu na voljo 550 vrtljajev prej kot pri 1,4 litrskem predhodniku, kar vsaj v teoriji pomeni tudi dobro prožnost. Tako je tudi v praksi, saj motorček dokaj zvezno pospešuje v celotnem območju vrtljajev, resnično pa se razživi šele nad 4.000 vrtljaji. V primerjavi s sodobnimi turbo motorji, mu seveda manjka sape. Cliov 0,9 litrski trivaljni turbo je živahnejši, enako velja za volkswagnov 1,2 TSI.

Poraba od 4,5 do dobrih šest litrov

A razlike niso velike, citroënov 1,2 litrski trivaljnik brez težav opravi z le 975 kilogrami suhe teže citroëna C3 in omaga le na daljših klancih pri večji obtežitvi. Precejšnja prednost novega motorja pred omenjenimi turbo motorji pa je precej manjši razpon porabe. Če božate pedal plina, se da z vsemi voziti s 4,5 litri, toliko za C3 tudi obljublja tovarna. A, ko majhne stroje poženemo v višje vrtljaje, iz njih iztisnemo vse kar zmorejo, razlike postanejo zelo velike. Volkswagnov TSI in clio TCE spijeta prek sedem, citroenov trivaljnik brez turba pa le dobrih šest litrov. Zgledna je tudi povprečna poraba izmerjena na preizkusu, dosegli smo 5,5 litra, kar zadošča za doseg dobrih 900 kilometrov med polnjenji.

Bogat paket za manj kot 11 tisočakov

Citroen-C3-3.1383491644.JPG.c.600px.jpg
Solidna ergonomija, dobra oprema in mehak volan v C3 VTI82 seduction.

Citroën C3 VTI82 z opremo seduction je ob tem soliden tudi na drugih področjih. Za trenutno tržno ceno 10.826 evrov dobite avto s petimi vrati, razmeroma prostorno (za ta razred) potniško kabino, precej velik 300 litrski prtljažnik in okretnost ter lahkotnost 3,94 metra dolgega avtomobilčka. Oprema seduction ima vse, kar potrebuje srednjezahteven kupec.

Zahtevnih vseeno ne bo navdušil

Ko gre za drugo tehniko, pa C3 prinaša mehko in udobno podvozje, mehke, a precej kratke sedeže in tudi precej nagibanja v zavojih. C3 ima tudi nenatančen volanski mehanizem, zatikljiv petstopenjski menjalnik in razmeroma slabo zvočno izolacijo. Ta se ne nanaša na motor, ta je zgledno tih, ampak na druge šume in zvoke, ki jih tanka izolacija spušča v kabino. Ko strnemo, je tale C3 prijetna in racionalna izbira. Všeč bo praktičnim, ne pa tudi tehnično bolj zahtevnim kupcem.

Citroen-C3-1.1383491550.JPG.s.600px.jpg

IMG-2569.1383491781.JPG.o.600px.jpg

Citroen-C3-4.1383491690.JPG.c.600px.jpg

Citroen-C3-2.1383491588.JPG.s.600px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
International
Why the EU's New Migration Pact Matters
FINANCE
ESG
Zakaj je ESG tako visoko na agendi vodilnih
ESG
Kje smo pri ESG
ESGAna Ivančič Zakaj je ESG tako visoko na agendi vodilnih

Analiza: ESG prinaša večje dohodke, prihranke pri stroških, večji je delež motiviranih zaposlenih in večja je verodostojnost blagovne znamke.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Manager
Balon trga električnih vozil resno pušča
Manager
VZPONI IN PADCI
ManagerTilen Humar Balon trga električnih vozil resno pušča

Prodaja e-avtov se je po večletni rasti prvič znašla v rdečem. Delnice največjih proizvajalcev (še) ne gredo ravno za drobiž, so pa vredne že tudi dve tretjini manj kot še pred nekaj leti. Kako (ne)srečen epilog zgodbe elektrifikacije vozil se trenutno kaže? Čeprav revolucionarna vizija prvega človeka pešajoče Tesle napoveduje drugače, bo za vlagatelje bolj verjetno slabši kot za same uporabnike e-vozil, vrednotenja namreč kažejo, da prostora za nadaljevanje upadanja tečajev še ni zmanjkalo.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Grem v bitko proti debelosti: kupil sem delnico Novo Nordiska
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Grem v bitko proti debelosti: kupil sem delnico Novo Nordiska

Cilj ni kupovati poceni delnice, ampak dobre delnice, tudi ko se zdijo drage.

FINANCE
Podjetnik
NASVET Kako brati bilance
Podjetnik
Vse na enem mestu
PodjetnikŠpela Mikuš NASVET Kako brati bilance

Na kaj morate biti letos posebej pozorni, ko se poglabljate v številke poslovnih partnerjev, konkurence, strank ...

FINANCE
Prevozi
Portugalska tovarna, kjer se vrstijo generacije delavcev
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Portugalska tovarna, kjer se vrstijo generacije delavcev

Daimler Truck tovornjake znamke Fuso na Portugalskem izdeluje že od leta 1964. V tovarni v Tramagalu so v preteklosti nastajali tudi mitsubishiji L 200 pick-up, L 300 van in pajero.