Mercedesov orjak, ki ubeži davčni gorjači Mercedesov orjak, ki ubeži davčni gorjači GLE je naslednik razreda ML, ki se uvršča med začetnike premijskih športnih terencev – v najnovejši, četrti generaciji smo ga preizkusili z novim dizelskim strojem, ki nosi oznako GLE 300d; so štirje valji dovolj?
Fordova zmagovalna formula Fordova zmagovalna formula Test ford transit connect furgon L1220 1,5 EcoBlue 88 kW trend – dostavno vozilo leta 2019 po izboru Financ in revije Kamion & Bus.
Audi Q3 sportback: Znana vsebina v izstopajoči obliki Audi Q3 sportback: Znana vsebina v izstopajoči obliki Prvič smo se zapeljali z vročim audijem Q3 sportback. Kako se privlačen audi Q3 sportback primerja z običajnim?
Začetek, vzpon in padec avtosalona IAA v Frankfurtu Začetek, vzpon in padec avtosalona IAA v Frankfurtu Avtomobilski salon s kar 112-letno tradicijo IAA ni bil vselej organiziran v Frankfurtu. Zgodovina, posebnosti in zanimivosti ene največjih avtomobilskih predstav sveta.
Električna Honda s pustim imenom in igrivo vsebino Električna Honda s pustim imenom in igrivo vsebino Retro oblika, kopica domiselnih idej in zelo mestna naravnanost, tudi s skromno baterijo. To je honda s preprostim imenom e.

Pravi GTI je lahko samo eden

Čas branja: 4 min
29.10.2013  10:57
"Pogosto kopiran, nikoli dosežen" se glasi reklamni slogan za novi Volkswagen GTI. Da ne gre zgolj za marketinški trik ali spanje na lovorikah nam stroj dokaže tudi v praksi - še posebej s paketom Performance

Skoraj štiri desetletja so minila, kar je nemški Volkswagen predstavil legendarnega golfa, ki je hkrati pomenil nekakšno odrešitev tega podjetja in pobeg iz rdečih številk. Že dve leti pozneje je takrat všečna, varčna in uporabna kombilimuzina dobila športno različico GTI. Slednjo je poganjal 1,6-litrski štirivaljnik, ki je s svojimi 81 kW (110 KM) le 800 kilogramov težko vozilo do stotice pognal v 9,2 sekunde in dosegel 183 km/h.

vw golf gti 1

Golf GTI je bil tako uspešen, da velja za utemeljitelja celotnega avtomobilskega razreda - vročih kombilimuzin (hot hatch), pozitivne komentarje, vtise ter pohvale pa je prejemal skozi šest generacij. Letos je na ceste zapeljala že sedma generacija golfa GTI, ki ima le eno nalogo: pokazati konkurenci, da so zgolj kopije.

IMG_5141

VW pri GTI ponuja dodaten sladkorček

Na krajši preizkus za prvi vtis smo dobili močnejšo različico. Da, golf GTI je namreč na voljo z "osnovnim" paketom s 162 kW (220 KM), ki ponuja 350 Nm navora (70 Nm več kot prej) med 1500 do 4400 vrtljaji v minuto ter elektronsko voden diferencial XDS+. Po želji si lahko kupec za dodatnih 1.150 evrov omisli različico Performance.

Ta avto okrepi za sedem kW (10 KM), del paketa so tudi zmogljivejše zavore s premerom koluta 340 mm (običajni GTI 312 mm), ob tem pa golf GTI prvič v zgodovini obogati še poseben posladek - elektronsko krmiljena mehanska zapora diferenciala! Ta preprečuje preveliko zdrsavanje notranjega in razbremenjenega kolesa v ovinku, navor usmeri k zunanjem kolesu in avto se kot po tračnicah pelje po začrtani krivulji. Tudi zaradi tega je doplačilo vredno vsega svojega denarja, zadnje "stiskače" pa bo zagotovo prepričalo nekaj zelo hitro odpeljanih ovinkov.

IMG_5124



Tehnični podatki



Moč motorja: 169 kW (230 KM) @ 4700 vrt/min



Pospešek (0-100 km/h): 6,4 s



Največja hitrost: 249 km/h



Poraba goriva (kombinirana): 8,1 l/100 km



Emisije CO2: 149 g/km



Največji navor: 350 Nm @ 1500-4600 vrt/min



Testna poraba: 12,3 l/100 km



Cena osnovnega modela: 29.979 evrov



Cena testnega modela: 36.667 evrov

Zapora diferenciala - prava stvar

Mehanska zapora diferenciala ob pospeševanju še kako pomaga ohraniti zastavljeno linijo, tako lahko brezskrbno dodajamo plin, ob tem deluje zelo zvezno in vse skupaj mine brez običajnega trganja volana iz rok. Z nekaj besedami: GTI se ceste dejansko drži kot klop in ko so možgani, roke in noge že zdavnaj pripravljeni na popravke in krotenje drsečega prednjega dela vozila, ta kljub visoki hitrosti še kar vztraja v začrtani smeri.

K temu pripomore tudi učinkovita elektronika, na mokri ali spolzki cesti in z izklopljeno elektroniko pa mu fizika vseeno pokaže svoje zakonitosti - previdnost takrat kljub odličnosti ni odveč. Delovanje zapore diferenciala je pokazalo, da ta odlično prenaša mogočne "konje" na cesto, občutek pri bolj hitro odpeljanih zaprtih ovinkih je bil boljši, kot denimo v več deset "konjev" zmogljivejših Fordu focusu ST in Oplu astri OPC - slednja imata mogoče že prebrutalno konjenico za prednji kolesni par, saj znata v ovinkih prek prednjih koles - kljub mogočni tehnologiji - riniti iz ovinka.

Pri elektronski zapori prednjega diferenciala se z zaviranjem notranjega kolesa več navora prenaša na zunanje kolo, kar delno omili podkrmarjenje, odpraviti pa ga ne more. Veliko bolj učinkovita je mehanska zapora diferenciala, ki jo imajo dirkalni avtomobili, vendar je ta neudobna in neprimerna za cestne avtomobile, vozniku namreč puli volanski obroč iz rok.

Elektronsko nadzorovana mehanska zapora diferenciala z lamelno sklopko ponuja kompromisno rešitev. Sklopka navor med obe kolesi usmerja brezstopenjsko (od 0 do 100 odstotkov) in je del drugih voznih pomagal, kot so ESC, EDS in XDS+. S tem je izničen negativni vpliv na volanski mehanizem, izboljšano sta udobje ter natančnost volanskega mehanizma. VW je prvi, ki takšno rešitev ponuja za prednji pogon.

IMG_5061

Znotraj odličen in nostalgičen

Biserno beli golf GTI je navzven sicer nekoliko zadržan, a pozorno oko bo hitro opazilo zajetne reže ob robu prednjega odbijača, ki se stekajo v meglenke, prednji del črne maske pa krasi rdeča obroba. Ta je GTI-jev zaščitni znak že od začetka, dodajmo da dizelsko športno različico GTD krasi srebrna črta, različice Bluemotion pa modra. Rdeče obarvane so tudi zavorne čeljusti, ki jih ob tem krasi logotip GTI, zadaj se bohotita okrogli izpušni cevi. Navduši tudi notranjost, materiali so kakovostni, armaturna plošča pa pregledna in enostavna za uporabo.

Voznik zaradi izdatnih nastavitev volana in sedeža brez težav najde idealen položaj za volanom, sedeži so športno školjkasti in z dovolj bočnega oprijema, pridih nostalgije pa nosi(ta) oblazinjenje na sedežih s karo vzorcem (ter oblika prestavne ročice v primeru ročnega menjalnika). Podvozje je ob tem za centimeter in pol nižje k tlom kot pri običajnem golfu, avtomobil pa se ponaša tudi z izvstno zvočno kuliso prisilno polnjenega 2,0-litrskega motorja, ob kateri hipoma ugasnete radio.

golf gti notranjost1

DSG bi bil lahko bolj popustljiv

Okoli 1.400 kg težak testni primerek je bil opremljen s šeststopenjskim dvosklopčnim menjalnikom DSG, ki je ob tem vezan na sistem izbire različnih načinov delovanja. Štirje so že prednastavljeni (običajen, športni, komforten in ekonomični), enega pa si lahko prikrojite po svojih željah. V tem primeru je vašim željam prepuščeno delovanje menjalnika, delovanja zapore diferenciala, volanskega mehanizma, podvozja,..., vse skupaj pa se vidno odraža na delovanju samega avtomobila med vožnjo. Ekonomični način tako pomeni slabšo odzivnost motorja, z gorivom pa varčujemo tudi s funkcijo "jadranja" (coasting) - poraba golfa GTI zna biti v takem primeru še kako nešportna ter se giblje nekaj nad sedmimi litri na sto prevoženih kilometrov. Bolj verjetno je sicer, da bo občutno višja, neredko se namreč giblje pri okoli 12-13 litrih. Med športno vožnjo vas ob tem lahko zmoti, da menjalnik samodejno pretakne, če on to želi, tudi sistem ESP ni povsem izklopljiv.

golf gti motor1

Togo in trdo podvozje se ne razume s slovenskimi cestami

Omenili smo nastavitev podvozja, golf GTI je namreč za dobrih tisoč evrov doplačila lahko opremljen s sistemom DCC - gre za prilagodljivo delovanje blažilnikov. V udobnem načinu avto sicer zadovoljivo požira cestne neravnine in grbine, vendar je vseeno še kako čutiti nekoliko tršo splošno nastavitev podvozja. To pripomore k boljšemu nadzoru vozila v ovinkih in manj nagibanja karoserije, a udobje pač trpi. V običajnem načinu sistem samodejno prilagaja delovanje, v športnem načinu pa zna avto prav grdo poskakovati čez "odlične" slovenske ceste. Človek tako nehote dobi občutek, da bo vse skupaj razpadlo. Na kakšna draga platišča in nizkopresečne gume je tako morda najbolje pozabiti, saj vas zna sicer hitro zaboleti glava. Oziroma žep.

IMG_5059

Originali nikoli niso bili poceni

Testni golf GTI je bil namreč opremljen z 18-palčnimi platišči Austin, ob tem in že prej naštetem je imel še kup druge opreme (pogrešali smo tempomat!). Denimo električno pomično panoramsko strešno okno, zatemnjene zadnje šipe, biksenonske žaromete z LED dnevnimi lučmi, navigacijo,...vse skupaj pa je ceno vozila dvignilo za dobrih 6.500 evrov na skoraj 37 tisočakov. Veliko? Preveč? Omenimo, da do stotice pospeši v 6,4 sekunde, najvišja hitrost znaša 248 km/h, med ovinki pa je zares zares...zares hiter. Pač pravi GTI.

IMG_5145

Preberite tudi:

22.12.2013

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Testi
Testi Mercedesov orjak, ki ubeži davčni gorjači 5

GLE je naslednik razreda ML, ki se uvršča med začetnike premijskih športnih terencev – v najnovejši, četrti generaciji smo ga...

AVTO
Testi
Testi Fordova zmagovalna formula

Test ford transit connect furgon L1220 1,5 EcoBlue 88 kW trend – dostavno vozilo leta 2019 po izboru Financ in revije Kamion & Bus.

AVTO
Novice
Novice Zvezde Frankfurta, novi okoljski pritiski na cene avtov in mobilnost kot suženjstvo

Razburljiv avtomobilski teden poln pozitivnih in negativnih novic, privlačnih klasičnih in električnih novosti salona v Frankfurtu in...

AVTO
Novice
Novice Začetek, vzpon in padec avtosalona IAA v Frankfurtu 2

Avtomobilski salon s kar 112-letno tradicijo IAA ni bil vselej organiziran v Frankfurtu. Zgodovina, posebnosti in zanimivosti ene...

AVTO
Novosti
Novosti Električna Honda s pustim imenom in igrivo vsebino

Retro oblika, kopica domiselnih idej in zelo mestna naravnanost, tudi s skromno baterijo. To je honda s preprostim imenom e.

AVTO
Novosti
Novosti Audi Q3 sportback: Znana vsebina v izstopajoči obliki

Prvič smo se zapeljali z vročim audijem Q3 sportback. Kako se privlačen audi Q3 sportback primerja z običajnim?

AVTO
Novice
Novice Novi okoljski pritiski na kupce avtov, slovenska vlada se ne zmeni za priporočila EU 8

Slovenska vlada je zanemarila priporočila EU, da novim meritvam porabe prilagodi obdavčitev avtomobilov. Zato lahko pričakujemo nove...

AVTO
Novosti
Novosti Japonec trden kot skala, uporaben kot švicarski nož 2

So terenski avtomobili in so manjši tovornjaki, vsak po svoje zmogljivi, uporabni in robustni, a kdor potrebuje fuzijo obeh svetov, se bo...