Avto

Citroën ugasnil tovarno, kjer so nastajali legendarni modeli

Po štirih desetletjih bodo le streljaj od centra Pariza obstali tekoči trakovi v tovarni Aulnay, kjer je Citroën med drugim proizvajal legendarne modele CX, visa, AX in ZX. Kot zadnji je od tam prišel C3 ter odpeljal v muzej

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

28.10.2013 08:25
Čas branja: 2 min

2049429-aulnay-ligne-c3-jpg_1809796

Na 170 hektarov velikem zemljišču v pariškem okrožju Aulnay-sous-Bois, slabih 15 kilometrov od centra francoske prestolnice, je leta 1973 zrasla takrat ena izmed najsodobnejših avtomobilskih tovarn, iz katere je v zadnjih štirih desetletjih zapeljalo natanko 8.568.391 vozil. Številka pa poslej ne bo več rasla, saj je Citroën - od leta 1976 del koncerna PSA - zaustavil tekoče trakove. Kot zadnji je z njih zapeljal model C3, ki bo svoj prostor našel v Muzeju dediščine znamke Citroën. Zaprtje tovarne je posledica prestrukturiranja, večina delavcev pa bo obdržala službo na drugih lokacijah.

Tovarna, kjer so nastajali modeli CX, AX, ZX, visa...

Da ni šlo za kakšno majhno ali obrobno tovarno zgovorno pričajo proizvodne številke, še večjo zgodbo pa so po cestah širnega sveta pisali tam nastajajoči modeli. Kot prvi je polnih 15 let vztrajal legendarni CX, naredili so jih več kot milijon.

aulnay cx1

aulnay cx

S podobnimi številkami se je med leti 1986 in 1995 lahko pohvalil mali AX, ki ga je pozneje nadomestil saxo. Teh so naredili več kot 1,6 milijona, enako kot prvega C3, del časa pa so tam proizvajali tudi Peugeote - ta je sicer Citroën kupil od Michelina.

aulnay ax

V tovarni bo še nekaj časa ropotalo

Trušč in ropot strojev pa še ne bo popolnoma zamrl, vsaj do prihodnjega leta bo tovarna v svojem oddelku stiskalnic proizvajala rezervne dele, proizvodnjo modela C3 pa so v celoti preselili v tovarno Poissy.

Od začetka letošnjega maja, ko je bil izdelan Načrt za ohranitev delovnih mest na lokaciji Aulnay, je bilo od skupnega števila 3.000 delavcev prerazporejenih že 2.700 zaposlenih, ali pa so v postopku prerazporeditve: 1.100 je internih prerazporeditev, 1.100 prerazporeditev v druga podjetja, 500 je upokojitev in dopustov do prerazporeditve. Obdobje prezaposlovanja se bo zaključilo 31. marca 2014.

Na območju tovarne naj bi rasla nova podjetja

V PSA so sicer lani sprejeli zavezo, da bodo vsakega zaposlenega ob prekinitvi pogodbe spremljali do nove zaposlitvene rešitve. Na lokaciji tovarne so tako ustanovili skupino za poklicno mobilnost, 75 strokovnjakov s kadrovskega področja se tako posveča paleti orodij za pomoč zaposlenim, da pripravijo in izpeljejo svoje osebne zaposlitvene projekte.

Vzporedno pa pripravljajo tudi načrte za vnovično vzpostavitev industrijske proizvodnje na lokaciji, s ciljem, da bi spodbujali ustanavljanje podjetij, ki bodo ponudila delovna mesta, primerna znanjem delavcev. ID Logistics bo prvo podjetje, ki se bo ustanovilo že leta 2015 in ki bo odprlo 590 delovnih mest.



Tovarna je skupaj proizvedla 8.568.391 vozil:





1974 - 1989 : 1 013 069 Citroën CX



1975 - 1981 : 61 073 Citroën Type H (gospodarsko vozilo)



1976 - 1986 : 307 233 Citroën LN in LNA



1977 - 1982 : 119 745 Peugeot 104



1979 - 1986 : 366 203 Citroën Visa



1986 - 1995 : 1 067 615 Citroën AX



1990 : 21 140 Peugeot 205



1991 - 1996 : 729 706 Citroën ZX



1992 - 1993 in 1998 - 2003 : 516 713 Peugeot 106



1995 - 2003 : 1 662 288 Citroën Saxo



2001 - 2010 : 1 625 665 Citroën C3



2003 - 2009 : 622 173 Citroën C2



2009 - 2013 : 455 768 Novi Citroën C3

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

FINANCE
Razmah kitajskega čajnega napitka ustvarja nove milijarderje
FINANCE
Prevozi
Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben
Prevozi
PrevoziJure Šujica Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben

S 25 odstotkov povečanim tovornim prostorom je prevozu tovora namenjena enaka količina prostora kot v prejšnji generaciji v številko večjem transit connectu. Dizel ostaja v ponudbi.

FINANCE
Evrska industrija se še naprej ohlaja
Finance
Krčenje se nadaljuje
Špela Mikuš Evrska industrija se še naprej ohlaja 1

Indeks PMI za predelovalne dejavnosti še kar drsi navzdol

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Topjob
Po subvencijah za zaposlovanje mladih še subvencije za starejše od 30 let
Topjob
TRG DELA
TopjobLana Dakić Po subvencijah za zaposlovanje mladih še subvencije za starejše od 30 let

Za vsaj enoletno zaposlitev brezposelnega, starejšega od 30 let, lahko pridobite do 8.640 evrov subvencije.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Ne čakaj pomladi … bolje je počakati v maju
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Ne čakaj pomladi … bolje je počakati v maju

Staremu pregovoru o maju na trgih ni dobro slediti

FINANCE
Fed ohranil obrestno mero med 5,25 in 5,5 odstotka
Finance
Brez presenečenj
Špela Mikuš Fed ohranil obrestno mero med 5,25 in 5,5 odstotka 3

Dokler ne bodo prepričani, da se inflacija res bliža dvema odstotkoma, znižanj obrestne mere ni pričakovati, so zapisali pri Fedu.