Mercedesov orjak, ki ubeži davčni gorjači Mercedesov orjak, ki ubeži davčni gorjači GLE je naslednik razreda ML, ki se uvršča med začetnike premijskih športnih terencev – v najnovejši, četrti generaciji smo ga preizkusili z novim dizelskim strojem, ki nosi oznako GLE 300d; so štirje valji dovolj?
Fordova zmagovalna formula Fordova zmagovalna formula Test ford transit connect furgon L1220 1,5 EcoBlue 88 kW trend – dostavno vozilo leta 2019 po izboru Financ in revije Kamion & Bus.
Audi Q3 sportback: Znana vsebina v izstopajoči obliki Audi Q3 sportback: Znana vsebina v izstopajoči obliki Prvič smo se zapeljali z vročim audijem Q3 sportback. Kako se privlačen audi Q3 sportback primerja z običajnim?
Začetek, vzpon in padec avtosalona IAA v Frankfurtu Začetek, vzpon in padec avtosalona IAA v Frankfurtu Avtomobilski salon s kar 112-letno tradicijo IAA ni bil vselej organiziran v Frankfurtu. Zgodovina, posebnosti in zanimivosti ene največjih avtomobilskih predstav sveta.
Električna Honda s pustim imenom in igrivo vsebino Električna Honda s pustim imenom in igrivo vsebino Retro oblika, kopica domiselnih idej in zelo mestna naravnanost, tudi s skromno baterijo. To je honda s preprostim imenom e.

Z zadkom prehitevata velikane

Čas branja: 3 min
24.10.2013  22:30
Ko zložite zadnjo klop, se v golfu in aurisu odpre več kot 1.600-litrski prostor. Tu oba uženeta tudi za razred ali dva večje karavane.

Pred leti so si sledili takole: polo, golf, passat ali yaris, auris, avensis. Hierarhija še danes drži, ko gre za velikost, ceno in opremo, nikakor pa ne več, ko gre za prostornost zadkov. Golf in auris - modela iz sredine ponudbe - sta se z orjaškima zadkoma pripeljala ob bok večjim karavanom, čeprav stojita na skromnih kompaktnih nogah.

golf-auris-1-mm.1382637638.jpg.o.600px.jpg
Volkswagen golf in toyota auris sta v karavanskih različicah zrasla na 4,56 metra dolžine.

auris-2-mm.1382637638.jpg.o.600px.jpg
Toyota auris ima več predalov pod dnom, več litrov ob podrti zadnji klopi ter serijsko zaščitno mrežo med prtljažnikom in kabino.

Družinam, poslovnežem, morda še deskarjem in drugim uporabnikom dolgih in prostornih karavanskih zadkov zdaj ni treba več iskati velikih, denimo volkswagna passata, audija A6 ali mercedes-benza razreda E. Do podobnih mer, sicer le v zadku, sta se namreč raztegnila precej skromnejša volkswagen golf in toyota auris, ki izvirata iz kombilimuzin kompaktnega razreda. Okoli tridecimetrski prirastek je obema prinesel dolga previsa prek zadnjih koles. V medosju sta oba avtomobila zadržala dokaj skromnih 2,6 (auris) oziroma 2,63 (golf) metra, preostali centimetri so šli v zadek oziroma v litre v njem.

Meter krat meter prostora za sedeži

Ob postavljeni zadnji klopi ima toyota auris 530, golf pa kar 605 litrov. Ko pogledamo podrobneje, ugotovimo, da je golfov podatek seštevek prostora nad in pod prtljažnim dnom okoli rezervne pnevmatike. Toyotin meri le prostor nad dnom, pod njim pa se skriva še neizmerjen prostor v kopici predalov za shranjevanje drobnarij. Rezervne pnevmatike auris v opremi sport nima, namesto nje ima paket za popravilo pnevmatik. Kateri je torej večji? Natančnega odgovora ni. Lahko vam povemo mere, ki kažejo, da je aurisov prtljažnik po pravokotnih stranicah dolg in širok 99 ter visok 80 centimetrov, golfov pa je dolg 103, širok 101 in visok 70 centimetrov. Auris ponuja še velik in nizek predal pod prtljažnim dnom, v skrajnih kotih zadnjega dela prtljažnika pa skriva dodatna pokrita predala, golf pa odkrita.

Ko sedeže zložimo, se mere potrojijo

Prednost aurisa sport je tudi serijska zaščitna mreža, ki jo lahko namestimo nad zadnje sedeže do stropa, golfa z opremo highline pa vreča za smuči na sredini zadnje klopi in imenitnejše oblazinjenje prtljažnika kot pri japonskem tekmecu. Ko zadnjo klop zložimo naprej, se prtljažnik pri obeh skoraj potroji. V aurisa lahko spravite do 1,77, v golfa pa do 1,83 metra dolge predmete, od desk do omar, ne da bi se dotikali nastavitev prednjih dveh sedežev. Ko gre za litre, je aurisov prtljažnik kljub manjši dolžini velikodušnejši, sprejme 1.658 litrov prtljage, golf 38 litrov manj. Oba se z omenjenimi merami in prilagodljivostjo brez težav lahko primerjata z razredom ali dvema večjimi karavani, le mercedes-benzov E je za vse omenjene po prostornosti nepremagljiv.

Tehnično odličen golf za 20 tisočakov...

Seveda ni tako preprosto. Po drugih lastnostih kompaktna karavana nista vselej primerljiva z razred ali dva večjimi karavani, kar pa ni nujno slabo. Oba avta sta tehnično zelo sodobna, dobro opremljena in prostorsko velikodušna tudi v kabini, ne le v zadkih. Njuna prednost je ugodna cena. Golf variant sicer ni prav poceni - različica 2.0 TDI z bogato opremo highline z vrha cenika stane dobrih 23 tisoč evrov, z 1,6-litrskim turbodizlom s 77 kilovati pa 21 tisoč evrov. Pri trgovcu bi si za zadnjega lahko izpogajali vsaj tisočaka popusta. Res pa je tudi, da je v golfu več tehničnih dobrot kot v marsikaterem večjem karavanu.

... udobna toyota auris za 18 tisočakov

Za aurisa 1.4 D-4D touring sports z opremo sport boste plačali dva tisoč evrov manj, torej 18 tisočakov. Japonec za zahtevano ceno ponuja podobno bogato opremo sport, ki vključuje denimo 17-palčna aluminijasta platišča, bolj športno oblikovane sedeže, kromirano prednjo masko in veliko drugih dodatkov ter po zmogljivostih skromnejši, a zelo prijeten in tih 1,4-litrski turbodizel s 66 kilovati. Oba motorja ob premišljeni vožnji porabita manj kot pet litrov plinskega olja, zmogljivosti so kar dobre, aurisu pa na avtocesti pri prehitevanjih začne prej primanjkovati sape. Japonec je tudi po drugih lastnostih bolj umirjen, ima denimo mehkejše podvozje, več uglajenosti in tudi bolj zadržano arhitekturo armaturne plošče. Golf je v kabini bolj imeniten in enako dobro izdelan kot Japonec. Na zadnji klopi ponuja tri centimetre več prostora za kolena potnikov. V vožnji je bolj čvrst in dinamičen, volan ponuja več povratnih informacij s ceste, menjalnik teče za odtenek gladkeje.

Pionirka velikih kompaktnih karavanov

octavia-combi-2-mm.1382637640.jpg.o.600px.jpg

Ko govorimo o velikih kompaktnih karavanih, ne moremo mimo octavie combi, ki je ta razred dejansko ustanovila. Zadnja, še povsem sveža octavia je zasnovana na enaki modularni osnovi kot golf, ima šest centimetrov daljše medosje (2,69 metra) in deset centimetrov daljšo karoserijo. Zato ima na zadnji klopi še več prostora kot golf in auris, prtljažnik pa skupaj s predali pod dnom pogoltne 610 oziroma 1.740 litrov ob podrti zadnji klopi. Prostorsko je boljša od obeh, po kakovosti in tehniki sledi golfu, po imenitnosti v potniški kabini pa je bliže bolj preprostemu aurisu. Prostorsko superiornost octavia vseeno močno ceni, zato je v različici 1.6 TDI elegance s ceno 22 tisočakov (izbojujete si lahko okoli tisočaka popusta) celo dražja od golfa 1.6 TDI highline. Motor je kot v golfu dober, uglajen in dovolj zmogljiv, na daljših poteh porabi 4,8 litra, v povprečju 5,7, manjka pa mu šesta prestava. Priporočamo precej bolj živahen dvolitrski dizel s 110 kilovati, ki stane le dobrih 1.500 evrov več, v povprečju pa porabi 5,4 litra.

golf-2-mm.1382637639.jpg.o.600px.jpg
Volkswagen golf ponuja imenitneje obdelan ter po litrih in dolžini večji osnovni prtljažnik kot auris.

auris-1-mm.1382637639.jpg.o.600px.jpg
Auris je v kabini prava toyota, zadržana, a brez večjih zamer. Hvalimo tudi sedeže v opremi sport

golf-1-mm.1382637640.jpg.o.600px.jpg
Brezhibno in bolj imenitno okolje v golfu, odlični sedeži paketa highline.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Testi
Testi Mercedesov orjak, ki ubeži davčni gorjači 5

GLE je naslednik razreda ML, ki se uvršča med začetnike premijskih športnih terencev – v najnovejši, četrti generaciji smo ga...

AVTO
Testi
Testi Fordova zmagovalna formula

Test ford transit connect furgon L1220 1,5 EcoBlue 88 kW trend – dostavno vozilo leta 2019 po izboru Financ in revije Kamion & Bus.

AVTO
Novice
Novice Zvezde Frankfurta, novi okoljski pritiski na cene avtov in mobilnost kot suženjstvo

Razburljiv avtomobilski teden poln pozitivnih in negativnih novic, privlačnih klasičnih in električnih novosti salona v Frankfurtu in...

AVTO
Novice
Novice Začetek, vzpon in padec avtosalona IAA v Frankfurtu 2

Avtomobilski salon s kar 112-letno tradicijo IAA ni bil vselej organiziran v Frankfurtu. Zgodovina, posebnosti in zanimivosti ene...

AVTO
Novosti
Novosti Električna Honda s pustim imenom in igrivo vsebino

Retro oblika, kopica domiselnih idej in zelo mestna naravnanost, tudi s skromno baterijo. To je honda s preprostim imenom e.

AVTO
Novosti
Novosti Audi Q3 sportback: Znana vsebina v izstopajoči obliki

Prvič smo se zapeljali z vročim audijem Q3 sportback. Kako se privlačen audi Q3 sportback primerja z običajnim?

AVTO
Novice
Novice Novi okoljski pritiski na kupce avtov, slovenska vlada se ne zmeni za priporočila EU 8

Slovenska vlada je zanemarila priporočila EU, da novim meritvam porabe prilagodi obdavčitev avtomobilov. Zato lahko pričakujemo nove...

AVTO
Novosti
Novosti Japonec trden kot skala, uporaben kot švicarski nož 2

So terenski avtomobili in so manjši tovornjaki, vsak po svoje zmogljivi, uporabni in robustni, a kdor potrebuje fuzijo obeh svetov, se bo...