Avto

Z zadkom prehitevata velikane

Ko zložite zadnjo klop, se v golfu in aurisu odpre več kot 1.600-litrski prostor. Tu oba uženeta tudi za razred ali dva večje karavane.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

24.10.2013 22:30
Čas branja: 3 min

Pred leti so si sledili takole: polo, golf, passat ali yaris, auris, avensis. Hierarhija še danes drži, ko gre za velikost, ceno in opremo, nikakor pa ne več, ko gre za prostornost zadkov. Golf in auris - modela iz sredine ponudbe - sta se z orjaškima zadkoma pripeljala ob bok večjim karavanom, čeprav stojita na skromnih kompaktnih nogah.

golf-auris-1-mm.1382637638.jpg.o.600px.jpg
Volkswagen golf in toyota auris sta v karavanskih različicah zrasla na 4,56 metra dolžine.

auris-2-mm.1382637638.jpg.o.600px.jpg
Toyota auris ima več predalov pod dnom, več litrov ob podrti zadnji klopi ter serijsko zaščitno mrežo med prtljažnikom in kabino.

Družinam, poslovnežem, morda še deskarjem in drugim uporabnikom dolgih in prostornih karavanskih zadkov zdaj ni treba več iskati velikih, denimo volkswagna passata, audija A6 ali mercedes-benza razreda E. Do podobnih mer, sicer le v zadku, sta se namreč raztegnila precej skromnejša volkswagen golf in toyota auris, ki izvirata iz kombilimuzin kompaktnega razreda. Okoli tridecimetrski prirastek je obema prinesel dolga previsa prek zadnjih koles. V medosju sta oba avtomobila zadržala dokaj skromnih 2,6 (auris) oziroma 2,63 (golf) metra, preostali centimetri so šli v zadek oziroma v litre v njem.

Meter krat meter prostora za sedeži

Ob postavljeni zadnji klopi ima toyota auris 530, golf pa kar 605 litrov. Ko pogledamo podrobneje, ugotovimo, da je golfov podatek seštevek prostora nad in pod prtljažnim dnom okoli rezervne pnevmatike. Toyotin meri le prostor nad dnom, pod njim pa se skriva še neizmerjen prostor v kopici predalov za shranjevanje drobnarij. Rezervne pnevmatike auris v opremi sport nima, namesto nje ima paket za popravilo pnevmatik. Kateri je torej večji? Natančnega odgovora ni. Lahko vam povemo mere, ki kažejo, da je aurisov prtljažnik po pravokotnih stranicah dolg in širok 99 ter visok 80 centimetrov, golfov pa je dolg 103, širok 101 in visok 70 centimetrov. Auris ponuja še velik in nizek predal pod prtljažnim dnom, v skrajnih kotih zadnjega dela prtljažnika pa skriva dodatna pokrita predala, golf pa odkrita.

Ko sedeže zložimo, se mere potrojijo

Prednost aurisa sport je tudi serijska zaščitna mreža, ki jo lahko namestimo nad zadnje sedeže do stropa, golfa z opremo highline pa vreča za smuči na sredini zadnje klopi in imenitnejše oblazinjenje prtljažnika kot pri japonskem tekmecu. Ko zadnjo klop zložimo naprej, se prtljažnik pri obeh skoraj potroji. V aurisa lahko spravite do 1,77, v golfa pa do 1,83 metra dolge predmete, od desk do omar, ne da bi se dotikali nastavitev prednjih dveh sedežev. Ko gre za litre, je aurisov prtljažnik kljub manjši dolžini velikodušnejši, sprejme 1.658 litrov prtljage, golf 38 litrov manj. Oba se z omenjenimi merami in prilagodljivostjo brez težav lahko primerjata z razredom ali dvema večjimi karavani, le mercedes-benzov E je za vse omenjene po prostornosti nepremagljiv.

Tehnično odličen golf za 20 tisočakov...

Seveda ni tako preprosto. Po drugih lastnostih kompaktna karavana nista vselej primerljiva z razred ali dva večjimi karavani, kar pa ni nujno slabo. Oba avta sta tehnično zelo sodobna, dobro opremljena in prostorsko velikodušna tudi v kabini, ne le v zadkih. Njuna prednost je ugodna cena. Golf variant sicer ni prav poceni - različica 2.0 TDI z bogato opremo highline z vrha cenika stane dobrih 23 tisoč evrov, z 1,6-litrskim turbodizlom s 77 kilovati pa 21 tisoč evrov. Pri trgovcu bi si za zadnjega lahko izpogajali vsaj tisočaka popusta. Res pa je tudi, da je v golfu več tehničnih dobrot kot v marsikaterem večjem karavanu.

... udobna toyota auris za 18 tisočakov

Za aurisa 1.4 D-4D touring sports z opremo sport boste plačali dva tisoč evrov manj, torej 18 tisočakov. Japonec za zahtevano ceno ponuja podobno bogato opremo sport, ki vključuje denimo 17-palčna aluminijasta platišča, bolj športno oblikovane sedeže, kromirano prednjo masko in veliko drugih dodatkov ter po zmogljivostih skromnejši, a zelo prijeten in tih 1,4-litrski turbodizel s 66 kilovati. Oba motorja ob premišljeni vožnji porabita manj kot pet litrov plinskega olja, zmogljivosti so kar dobre, aurisu pa na avtocesti pri prehitevanjih začne prej primanjkovati sape. Japonec je tudi po drugih lastnostih bolj umirjen, ima denimo mehkejše podvozje, več uglajenosti in tudi bolj zadržano arhitekturo armaturne plošče. Golf je v kabini bolj imeniten in enako dobro izdelan kot Japonec. Na zadnji klopi ponuja tri centimetre več prostora za kolena potnikov. V vožnji je bolj čvrst in dinamičen, volan ponuja več povratnih informacij s ceste, menjalnik teče za odtenek gladkeje.

Pionirka velikih kompaktnih karavanov

octavia-combi-2-mm.1382637640.jpg.o.600px.jpg

Ko govorimo o velikih kompaktnih karavanih, ne moremo mimo octavie combi, ki je ta razred dejansko ustanovila. Zadnja, še povsem sveža octavia je zasnovana na enaki modularni osnovi kot golf, ima šest centimetrov daljše medosje (2,69 metra) in deset centimetrov daljšo karoserijo. Zato ima na zadnji klopi še več prostora kot golf in auris, prtljažnik pa skupaj s predali pod dnom pogoltne 610 oziroma 1.740 litrov ob podrti zadnji klopi. Prostorsko je boljša od obeh, po kakovosti in tehniki sledi golfu, po imenitnosti v potniški kabini pa je bliže bolj preprostemu aurisu. Prostorsko superiornost octavia vseeno močno ceni, zato je v različici 1.6 TDI elegance s ceno 22 tisočakov (izbojujete si lahko okoli tisočaka popusta) celo dražja od golfa 1.6 TDI highline. Motor je kot v golfu dober, uglajen in dovolj zmogljiv, na daljših poteh porabi 4,8 litra, v povprečju 5,7, manjka pa mu šesta prestava. Priporočamo precej bolj živahen dvolitrski dizel s 110 kilovati, ki stane le dobrih 1.500 evrov več, v povprečju pa porabi 5,4 litra.

golf-2-mm.1382637639.jpg.o.600px.jpg
Volkswagen golf ponuja imenitneje obdelan ter po litrih in dolžini večji osnovni prtljažnik kot auris.

auris-1-mm.1382637639.jpg.o.600px.jpg
Auris je v kabini prava toyota, zadržana, a brez večjih zamer. Hvalimo tudi sedeže v opremi sport

golf-1-mm.1382637640.jpg.o.600px.jpg
Brezhibno in bolj imenitno okolje v golfu, odlični sedeži paketa highline.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Ko se upokoji vodja gradnje
TOP Gradbeništvo
Maša Arko, Maja Koršič Potočnik
TOP GradbeništvoMaša Arko Ko se upokoji vodja gradnje

Kako naprej, ko velik gradbeni projekt trči ob javnonaročniški formalizem zaradi upokojitve odgovorne osebe, na trgu pa ni alternative?

FINANCE
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
Finance
PREMAJHNA KONKURENCA IN VELIKI STROŠKI
Petra Sovdat Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2

Do konca obratovalnega časa odlagališča je predviden strošek skoraj 300 milijonov evrov, pravi agencija za radioaktivne odpadke.

FINANCE
ESG
Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
ESG
Najboljši dobavitelji Skaze
ESGPartner ali podpornik projekta Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla

Analitiki mirijo panogo, saj pravijo, da je upad posledica minulih rasti in da se prodaja vrača na normalne ravni.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.