Pred dobrim tednom smo ob zasneženem Bernardinu opazili novega člana Fiatove družine 500L, robustnega trekkinga. Ta je zdaj tudi uradno pripeljal v Slovenijo, najcenejši 1.4 16V je na voljo za 15.340 evrov, turbodizel 1.3 pa za 17.380 evrov. Obe ceni vključujeta popust v višini dva tisoč evrov, novinec pa tako kot ostali bratje nastaja v srbskem Kragujevcu, kjer so proizvodnjo novodobnega "fička" zagnali pred slabim letom.
- Cenik - Fiat 500L trekking (0 KB)
Kaj prinaša izpeljanka trekking
Ker je to avto za tiste, ki po službi ali opravkih radi pobegnejo iz mestne gneče na brezpotja oziroma v naravo, jih bo pritegnil z robustnejšo zunanjo podobo (spredaj novi odbijač z vdelanima meglenkama, plastične obrobe pragov in obrobe kolesnih odprtin), drugačno notranjostjo ter z nekoliko višjim podvozjem - od tal je oddaljen slabih 15 centimetrov.
Kako deluje Traction+
Trekking ima tudi serijsko sistem Traction+, ki s simuliranjem elektronske zapore diferenciala na prednjih kolesih izboljšuje vodljivost in nadzor nad vozilom v blatu, snegu in ostalih okoliščinah, ko je oprijem slab. Takrat elektronska centrala sistema zazna, da prihaja do vrtenja kolesa v prazno in prek hidravličnega krogotoka sproži zaviranje kolesa, pri katerem je trenje najmanjše, posledično pa prenese navor na kolo, pri katerem je oprijem boljši. Na ta način omogoči vozilu, da spelje in ohranja smerno stabilnost in vodljivost ter zagotavlja največjo možno pogonsko moč tudi, če gre za neravno podlago s slabim oprijemom.
Podoben sistem imata sicer Renaulta scenic xmod in kangoo extrem ter Peugeot 2008.
Robustnejši 500L je standardno opremljen z izvirnimi 17-palčnimi platišči, obut pa je v pnevmatike M+S s simbolom snežinke, ki imajo boljši oprijem tudi v kritičnih vremenskih pogojih in v zimskem času.
Dva bencinarja in dva dizla
Na voljo sta dva bencinska motorja, 1.4 16V s 70 kW (95 KM) in 0.9 TwinAir Turbo s 77 kW (105 KM), ter dva turbodizelska motorja, 1.6 Multijet 16V s 77 kW (105 KM) in 1.3 Multijet 16V z 62 kW (85 KM). Bencinarja s popustom dva tisoč evrov staneta 15.340 oziroma 16.360 evrov, dizla pa 18.900 oziroma 17.380. Šibkejši je ob tem na voljo tudi z robotiziranim menjalnikom Dualogic, stane 18.390 evrov.
Med varnostnimi dodatki sistem za preprečevanje trka
Med varnostnimi dodatki 500L trekking prinaša novi sistem "City Brake Control", ki poskrbi za več zaščite v mestnem vrvežu. Na podlagi nekaterih parametrov, kot so dinamika vozila, stopnja zasuka volana, položaj stopalke za plin in jakost pritiska nanjo, lahko v celoti prepreči trk ali pa omili njegove posledice. Kamera na zadnjem delu vozila (180 evrov) ponuja pomoč pri parkiranju, na voljo je multimedijski sistem Uconnect s petpalčnim zaslonom na dotik (za 660 evrov tudi s funkcijo navigacijske naprave) in Hi-Fi avdio sistem.
Prtljažnik ponuja 455 litrov prostornine, zadnja klop je ob tem preklopna in zložljiva, s tem pa je mogoče doseči ravno dno prtljažnega prostora. Za več svetlobe v potniški kabini lahko ob doplačilu 770 evrov poskrbi 1,5 kvadratna metra velika steklena streha.