Avto

Ne obtičite v vlogi lokalnih specialistov

Gorazd Vrbica: Avtomobilski dobavitelji morajo biti navzoči po vsem svetu, še zlasti na Kitajskem, v Braziliji, Rusiji in ZDA, sicer bodo obtičali v vlogi lokalnih specialistov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

21.10.2013 22:30
Čas branja: 2 min

Renault, Fiat, Peugeot in Opel bodo morali v prihodnjih letih zapreti po eno ali dve tovarni, je za Finance povedal Gorazd Vrbica, direktor svetovalne hiše AlixPartners, ki smo ga srečali na posvetu avtomobilskega grozda Slovenije ACS.

vrbica-gorazd.1382378937.jpg.o.600px.jpg
Koncept modularnosti omogoča do 30 odstotkov nižje stroške nabave in do 35 odstotkov nižje stroške razvoja. Dobavitelji se morajo temu prilagoditi in zagotavljati globalno oskrbo.

Vrbica je bil pred tem vodja nabavne strategije in menedžmenta stroškov dobaviteljev pri Volkswagnu, kjer je veliko sodeloval s slovenskimi avtomobilskimi dobavitelji. Zdaj se ukvarja s prestrukturiranjem podjetij iz avtomobilske in letalske industrije. Na vprašanje, kateri slovenski dobavitelji bi lahko bili zanimivi za prevzemnike, še ne želi odgovarjati.

Kako konkurenčni so dobavitelji avtomobilski industriji v Sloveniji?

Veliko sem sodeloval z ACS Slovenije in tudi s Hidrio, Kolektorjem, Cimosom, Preventom, Iskro Avtoelektriko in drugimi. Pogoji za uspeh slovenskih dobaviteljev so inovativnost, trajna tehnološka odličnost ter stroškovna konkurenčnost - ne samo z vidika stroškov delovne sile, temveč tudi produktivnosti, dosežene z vitkim menedžmentom. Dodatno pomembno je ciljno in agresivno trženje, kar je v nekaterih tehnološko dobro razvitih podjetjih še vedno šibka točka.

Kaj se spreminja pri strategiji nabave Volkswagna in drugih velikih kupcev slovenske avtoindustrije?

Koncern Volkswagen veliko pozornosti namenja modularnosti, znan je denimo koncept Modularer Querbaukasten (enaki sestavni deli v različnih znamkah avtomobilov, op. a.). Ta sistem omogoča znižanje materialnih stroškov za 30 odstotkov in hitrejši razvoj s stroški, ki so do 35 odstotkov nižji. Za globalno oskrbovanje takšnih platform morajo biti dobavitelji, ki se usmerjajo na proizvodnjo modulov in sistemov, navzoči po vsem svetu. Še posebej na trgih, kjer je rast največja, to je Kitajska, Brazilija, Rusija in ZDA. Podjetja, ki temu ne morejo slediti, bodo obtičala v vlogi lokalnih specialistov. To velja tudi za slovenska podjetja.

Ali ima AlixPartners projekte v Sloveniji?

AlixPartners je vodilno svetovalno podjetje za prestrukturiranje. Če je potrebno, v okviru prestrukturiranja začasno zasedemo tudi ključne položaje v podjetjih. AlixPartners je denimo uspešno prestrukturiral podjetja, kot sta General Motors in Kodak. Sam se ukvarjam predvsem s prestrukturiranjem v avtomobilski in letalski industriji. V zadnjih letih sem svetoval oziroma začasno prevzel položaje pri proizvajalcih avtomobilov Opel, Volkswagen in Audi. Svetoval sem tudi dobaviteljem, denimo podjetjem Borg Warner, Bühler, Neef ter podjetjem iz drugih panog, denimo Airbusu, Wincor Nixdorfu.

Kateri avtomobilski dobavitelji v Sloveniji so zanimivi za morebitne prevzemnike?

AlixPartners ne prevzema podjetij, svetujemo pa podjetjem in skladom, ki podjetja prevzemajo. Sodelujemo pri ocenjevanju, prestrukturiranju in izboljšanju poslovanja ter pri združitvah. O slovenskih podjetjih, ki bi lahko bila kandidati za prevzem, še ne bi želel dajati izjav.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Transport in logistika
Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki?
Transport in logistika
Infrastruktura
Transport in logistikaNataša Koražija Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki?

Bi lahko prenovo železnic načrtovali bolj racionalno? Cene gradbenih del vrtoglavo naraščajo, projekti se vlečejo več let in se dražijo, učinki na potovalne hitrosti pa so skromni. Zakaj?

FINANCE
Okolje & energija
To so kandidati za energetske nagrade Financ 2024
Okolje & energija
Okolje & energijaNataša Koražija To so kandidati za energetske nagrade Financ 2024

Letošnje energetske nagrade Financ bomo podelili na konferenci Dnevi energetikov, ki bo 16. in 17. aprila.

FINANCE
Manager
S presežnim denarjem od odpornosti do antifragilnosti
Manager
ManagerBoštjan Usenik S presežnim denarjem od odpornosti do antifragilnosti

Vodilni vsakega slovenskega podjetja bi sami zase morali vedeti, zakaj poslujejo tako, kot poslujejo, a se hkrati vprašati, ali je to tudi najboljša pot za podjetje dolgoročno. In naj cilj ne bo zgolj vzdrževanje odpornosti, temveč pridobivanje dolgoročne antifragilnosti podjetja na globalni ravni.

FINANCE
Manager
Slovenci in banke: lani najmanjša rast vlog gospodinjstev po letu 2013
Manager
VARČEVANJE
ManagerJurij Šimac Slovenci in banke: lani najmanjša rast vlog gospodinjstev po letu 2013

Neto vplačila v vzajemne sklade pa so se glede na predlanskim povečala za 60 odstotkov.

FINANCE
Manager
Bežanje pred politično, okostenelo in oholo Ljubljano
Manager
Frankloskop
ManagerPeter Frankl Bežanje pred politično, okostenelo in oholo Ljubljano

Če centralna oblast tako rada para to, kar šiva, in če je hkrati ne tako zelo redko ohola, politična in okostenela, je logično, da lokalni živelj želi izvesti nekakšen mehak in demokratičen »državni udar« oziroma ustanoviti bolj agilne pokrajine.

FINANCE
IKT
ESG-poročanje bo velik izziv tudi za informacijsko tehnologijo
IKT
Orodja za ESG-poročanje
IKTBarbara Pavlin ESG-poročanje bo velik izziv tudi za informacijsko tehnologijo 1

Trg IT-orodij za podporo trajnostnemu poročanju raste, glavni izziv je, kako poiskati vire potrebnih podatkov in kako jih čim bolje strukturirati.

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.