Renault, Fiat, Peugeot in Opel bodo morali v prihodnjih letih zapreti po eno ali dve tovarni, je za Finance povedal Gorazd Vrbica, direktor svetovalne hiše AlixPartners, ki smo ga srečali na posvetu avtomobilskega grozda Slovenije ACS.
Vrbica je bil pred tem vodja nabavne strategije in menedžmenta stroškov dobaviteljev pri Volkswagnu, kjer je veliko sodeloval s slovenskimi avtomobilskimi dobavitelji. Zdaj se ukvarja s prestrukturiranjem podjetij iz avtomobilske in letalske industrije. Na vprašanje, kateri slovenski dobavitelji bi lahko bili zanimivi za prevzemnike, še ne želi odgovarjati.
Kako konkurenčni so dobavitelji avtomobilski industriji v Sloveniji?
Veliko sem sodeloval z ACS Slovenije in tudi s Hidrio, Kolektorjem, Cimosom, Preventom, Iskro Avtoelektriko in drugimi. Pogoji za uspeh slovenskih dobaviteljev so inovativnost, trajna tehnološka odličnost ter stroškovna konkurenčnost - ne samo z vidika stroškov delovne sile, temveč tudi produktivnosti, dosežene z vitkim menedžmentom. Dodatno pomembno je ciljno in agresivno trženje, kar je v nekaterih tehnološko dobro razvitih podjetjih še vedno šibka točka.
Kaj se spreminja pri strategiji nabave Volkswagna in drugih velikih kupcev slovenske avtoindustrije?
Koncern Volkswagen veliko pozornosti namenja modularnosti, znan je denimo koncept Modularer Querbaukasten (enaki sestavni deli v različnih znamkah avtomobilov, op. a.). Ta sistem omogoča znižanje materialnih stroškov za 30 odstotkov in hitrejši razvoj s stroški, ki so do 35 odstotkov nižji. Za globalno oskrbovanje takšnih platform morajo biti dobavitelji, ki se usmerjajo na proizvodnjo modulov in sistemov, navzoči po vsem svetu. Še posebej na trgih, kjer je rast največja, to je Kitajska, Brazilija, Rusija in ZDA. Podjetja, ki temu ne morejo slediti, bodo obtičala v vlogi lokalnih specialistov. To velja tudi za slovenska podjetja.
Ali ima AlixPartners projekte v Sloveniji?
AlixPartners je vodilno svetovalno podjetje za prestrukturiranje. Če je potrebno, v okviru prestrukturiranja začasno zasedemo tudi ključne položaje v podjetjih. AlixPartners je denimo uspešno prestrukturiral podjetja, kot sta General Motors in Kodak. Sam se ukvarjam predvsem s prestrukturiranjem v avtomobilski in letalski industriji. V zadnjih letih sem svetoval oziroma začasno prevzel položaje pri proizvajalcih avtomobilov Opel, Volkswagen in Audi. Svetoval sem tudi dobaviteljem, denimo podjetjem Borg Warner, Bühler, Neef ter podjetjem iz drugih panog, denimo Airbusu, Wincor Nixdorfu.
Kateri avtomobilski dobavitelji v Sloveniji so zanimivi za morebitne prevzemnike?
AlixPartners ne prevzema podjetij, svetujemo pa podjetjem in skladom, ki podjetja prevzemajo. Sodelujemo pri ocenjevanju, prestrukturiranju in izboljšanju poslovanja ter pri združitvah. O slovenskih podjetjih, ki bi lahko bila kandidati za prevzem, še ne bi želel dajati izjav.