Na nedavnem kongresu avtomobilske in motorne tehnologije v nemškem Aachnu je Opel razkril nov trivaljni bencinski motor 1.0 SIDI turbo s 85 kW oziroma 115 KM. Tega bodo prihodnje leto najprej vgradili v trendnega mestnega malčka adama, ki bo s tem dobil tih, čist in tekoče delujoč motor. Nove turbo trivaljnike bodo izdelovali v nam bližnjem Monoštru, kjer v sodobni tovarni že izdelujejo bencinske in dizelske motorje na skupni proizvodni liniji.
Boljši pospeški, nižja poraba
Motor 1.0 SIDI turbo ni le gospodarnejši in klimatsko prijaznejši, v primerjavi s številnimi štirivaljnimi motorji je z njim, ob manjšem hrupu in manjših tresljajih, mogoče voziti bolj tekoče. Pomanjšan motor doseže ob največji moči 85 kW (115 KM) največji navor 166 Nm med 1.800 in 4.700 vrtljaji na minuto. S tem zagotavlja boljše pospeške pri majhnih vrtljajih motorja, kot večji motorji primerljive moči, a ob tem porabi precej manj goriva in izpusti v ozračje manj CO2. V primerjavi z Oplovim atmosferskim 1,6-litrskim motorjem doseže novi motor 1.0 SIDI turbo enako moč ob za 30 odstotkov večjem navoru in za 20 odstotkov manjši porabi goriva. Opel adam bo z njim v ozračje izpustil manj kot 100 g CO2/km, v kombiniranem ciklu pa bo njegova poraba znašala okrog štiri litrov goriva na 100 km. Glede na naše izkušnje z 1,4-litrskim motorjem bo ta primernejši za šik adama.
Opel ima smele načrte na področju novih motorjev
Motor 1.0 SIDI Turbo predstavlja naslednji korak v trajnostni prenovi Oplovih pogonskih agregatov v kateri bo med letoma 2012 in 2016 v ponudbo znamke vključenih 13 novih motorjev in vrsta novih menjalnikov. Letos so sicer že predstavili 1.6-litrska bencinski in dizelski motor, ki smo jih preizkusili v cascadi, zafiri in astri.