Avto

Mini countryman, trije avtomobili v enem

Vsestranski in poseben kompaktni križanec s petimi vrati, dizelskim motorjem, štirikolesnim pogonom in avtomatskim menjalnikom se je izkazal za družinsko prostornega, mestno uporabnega in terensko robustnega

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

17.10.2013 11:01
Čas branja: 6 min

O klasičnem novodobnem Miniju skorajda ne gre izgubljati besed, saj je mali športni šminker od vnovične pojave pred 12 leti prerasel v pravi kult, z leti pa dobil tudi kopico drugačnih izpeljank. Med njimi je največji countryman, prvi Mini pod okriljem nemškega BMW, ki se lahko pohvali s petimi vrati.

IMG_0901
Countryman je največji med vsemi Miniji, ob tem ima pet vrat.

Ta so prišla še kako prav ob iskanju moštvenega duha po Istri, prtljažnik je pogoltnil vso vikend prtljago za štiri, na mokrih in še bolj spolzkih istrskih cestah pa je za varnost skrbel štirikolesni pogon. Ta se je izkazal tudi takrat, ko se je zdelo, da zaradi razgibanega terena in klanca ne bo šlo več naprej, za še največjo oviro na naših stranpoteh se je izkazala (pre)skromna oddaljenost od tal. K bolj udobni (ležerni) vožnji po urejenih cestah je pripomogel avtomatski menjalnik, malo višje sedenje je pozitivno vplivalo na preglednost ter povečalo občutek varnosti.

IMG_0840
Prtljažnik countrymana pogoltne 350 litrov, avto ponuja dovolj udobja za štiri odrasle potnike.

Največji Mini za oba spola

Countrymana one Cooper je poganjal že znan turbodizel, ki je za Minijev pedigre morda malo preslaboten, rdeče obarvan in s tipično belo streho pa je sprva zavedel za avte manj dovzetno predstavnico lepšega spola - da to ni "pravi" Mini je opazila pri štetju vrat, pogledu na zajetne zadnje luči ter ocenjevanju njegove višine. A bil ji je všeč, kot Miniji ženskam pač znajo biti. Tale countryman pa bi lahko poleg gospa, dam, poslovnih žensk, odvetnic, mamic in babic s svojo robustno in vpadljivo podobo pritegnil tudi moške, podaljšani Mini clubman je namreč le približek vozilu za več kot dva potnika.

IMG_0905
Robusten, zajeten in minijevsko vpadljiv je všeč tudi moškim.

Countryman je zaradi svojih mer in zunanje pojave sicer vsestransko uporaben, od klasičnega Minija je namreč daljši za skoraj 40 centimetrov in meri 411 centimetrov. Ob tem je vseeno prav po Minijevsko ekskluziven in tudi mestnim ulicam prijazen. Za boljši občutek tam poskrbijo parkirni senzorji, ki ob grafičnemu prikazovalniku prav predirljivo opozarjajo na bližino ovir, s širino okoli 180 centimetrov pa ne povzroča težav pri iskanju parkirnega prostora v ulici ali nakupovalnih središčih. Premer kroga obračanja z 11,6 metra sicer ni ravno pohvalen, a z nekaj več truda ob vrtenju zelo dobrega volanskega obroča se lahko rešimo iz vsakršne mestne zagate.

IMG_0769
Mesto ali vas, hrib ali dolina, countryman se dobro znajde povsod.

Kljub mestu prijaznim kompaktnim meram conutryman v notranjosti ponuja dovolj prostora za družinsko-prijateljska druženja. Ta lahko prerastejo tudi v prave avanture, saj countryman sam po sebi ne deluje nič kaj nežno, opcijski štirikolesni pogon All4 pa ga zlahka popelje tudi v naravo. Torej terenec, družinski avto in mestu prijazen hkrati. Po želji je tale countryman lahko tudi športnik, v tej vlogi smo ga sicer pobliže že spoznali, a testni Mini countryman one je bil s srednjemočnim 1,6-litrskim turbodizlom vseeno bolj krotek ter s povprečnim šeststopenjskim avtomatskim menjalnikom steptronic naravnan na varčnost in udobje. Tega je nekoliko zmanjševalo malo pretrdo vzmetenje, a ima to prinaša svoje pluse pri legi na cesti.

IMG_0707
Testni countryman je imel 1,6-litrski dizelski motor s 112 "konji", ima pa lahko tudi takšnega z 90 oziroma 143 "konji".

Countrymanu v osebni izkaznici piše, da je kompaktni križanec. Njegove zunanje poteze so tipično minijevske, ob kompaktni obliki ponuja velike luči in "plavajočo" streho - stebrički so namreč skriti za temnim steklom ali odeti v črno barvo -, po zaslugi samosvojega oblikovanja pa niti ne deluje tako velik, kot dejansko je. Ker je od običajnega Minija krepko daljši, ponuja tudi občutno več prostora med obema osema - skoraj 260 cm. To se pozna v notranjosti, ki nudi dovolj udobja za pet ljudi, čeprav se tam še najbolje počutijo štirje. Sploh ko sta tam namesto zadnje klopi dva ločena in udobna sedeža, med njima pa prilagodljiva sredinska konzola z raznimi uporabnimi elementi. Potniki lahko v prtljažnik spravijo sprejemljivih 350 litrov prtljage oziroma 1.170 litrov ob podrti zadnji klopi - kdo bi ob tem lahko rekel, da so številke za čisto pravo družinsko rabo vseeno preskromne. V višino ob tem meri 156,1 cm, tehtnica pa mu pokaže 1.450 kg.

IMG_0795
Ste naveličani običajnih cest?

V countrymanu je na voljo pestra paleta motorjev, testni pa je imel pod motornim pokrovom 1,6-litrski turbodizel z 82 kW (112 KM), ki je sicer plod sodelovanja med BMW in francoskim PSA. Motor se izkaže za povprečno zmogljivega, ponuja 270 Nm navora pri 1.750 vrtljajev v minuti, countrymana do stotice popelje v 10,9 sekunde ter ga požene vse do 185 km/h. Za vsak dan je sicer povsem dovolj, a pri Minijih človek pričakuje nekaj več življenja, na kar so ves čas opozarjali tudi različni sopotniki. Če je motor v Peugeotih in Citroenih precej varčen, pogon in menjalnik v največjem Miniju vzameta svoj davek. Testna poraba je znašala 7,7 litra na sto prevoženih kilometrov, avtomatski menjalnik je ob tem zadostoval za ležerno vožnjo, po potrebi pa se mu lahko ukazuje tudi ročno - z ročico ali ušesi na volanskem obroču. Zanimivost: z obema ušesoma lahko prestavljamo tako navzgor, kot tudi navzdol.

Robustno zunanjo podobo je v testnem countrymanu zaokrožil štirikolesni pogon poimenovan All4. Ta se je za zelo solidnega izkazal že pri različici JCW, kjer je hitre zavoje poligona Vransko premagoval suvereno in avto vodil povsem v začrtani smeri. Takšen je bil pogon tudi na običajnih cestah in brezpotjih, tudi ob izklopu elektronskih pomagal je bil avto na makadamskih cestah dolgo časa nevtralen. Tudi na snegu se mora odlično odrezati, zaradi za nas okus prenizke oddaljenosti od tal pa vseeno velja biti z njim na terenu dodatno pazljiv. Če se boste tja sploh podali, saj večina takšnih in drugačnih križancev teren vidi le redko.

IMG_1039
Štirikolesni pogon v countrymanu je zelo dober.

Countryman je v notranjosti klasični Mini in je tudi po tej plati nekaj posebnega. Na sredini armaturne plošče kraljuje veliki okrogli merilnik, ki v sredini ponuja vse za voznika in sopotnika potrebne informacije, tudi navigacijsko karto. Med meniji se premikamo s stikali pred ročico ročne zavore, ki je podobno kot "letalska" stikala požela kar nekaj zanimanja. Prost pogled vseh sopotnikov na merilnik hitrosti v testnem conutrymanu ni bil moteč, saj se stvari zaradi šibkega motorja odvijajo precej počasneje kot v kakšnem drugem, sopotnico pa je del poti v rahlo depresijo spravljal prav tako odprt pogled na števec goriva. Slednjega je skorajda zmanjkalo po prevoženih okoli 600 kilometrih, z ročnim menjalnikom in prednjim pogonom bi jih nedvomno naredili še vsaj 150 več.

IMG_0692
Znotraj je countryman povsem klasičen Mini.

Omenimo še, da countryman ponuja zelo dobre sedeže, preprosto in hitro dosegljiva stikala avtomatske klimatske naprave, dovolj velik zaprt predal za drobnarije, ki je hkrati opora za voznikovo roko ter dodaten predal za sončna očala pod njim. V plus mu štejemo lahko tudi dovolj odlagalnih površin za plastenke s pijačo, nad stransko šipo nad voznikovo glavo pa je tudi samostojen stranski senčnik, ki v sončnih dnevih pride še kako prav. Potnike zadaj je zmotilo to, da tam ni sredinskega naslona za roke.

mini countryman notranjost
Armaturna plošča je samosvoja, volan dober, ušesa avtomatskega menjalnika delujejo v obe smeri.

Tehnični podatki



Moč motorja: 82 kW (112 KM) @ 4,000 vrt/min



Pospešek (0-100 km/h): 10.9 s



Največja hitrost: 185 km/h



Poraba goriva (kombinirana): 4.4 l/100 km



Emisije CO2: 115 g/km



Največji navor: 270 Nm @ 1.750 vrt/min



Testna poraba: 7,7 l/100 km



Cena osnovnega modela: 29.850 evrov



Cena testnega modela: 38.165 evrov

Mini countryman spada v nišni razred, kjer zaradi prestižnosti in s tem tudi zasoljene cene prav veliko neposrednih tekmecev nima. Ravno tako vpadljivi Nissan juke je občutno cenejši, a z dizlom v nosu nima štirikolesnega pogona. Po prestižnosti, vpadljivosti in pogonu je nad malimi testnimi terenci, kot so Chevrolet trax, Kia soul, Opel mokka, Peugeot 2008, Renault captur, Suzuki SX4 S-cross, Škoda yeti ali Toyota urban cruiser. Še najbližje mu je BMW X1, konkurenta v prihodnosti pa bi mu lahko bila terenski Fiat 500 in Audi Q1.

Countryman je avto, ki bi ga marsikdo imel, a navdušenje nad tremi vozili v enem lahko hitro uplahne ob pogledu na cenik. Osnovni countryman one D z najšibkejšim 1,6-litrskim turbodizlom stane skoraj 24 tisoč evrov, osnovni Cooper All4 s steptronicom 29.850 evrov, cena testnega z nekaj dodatne opreme (navigacija, športni usnjeni sedeži, ksenonski žarometi,...) pa je zrasla na več kot 38 tisočakov. Da, mini countryman je zares prestižen, po svoje drugačen ter ni za vsak žep, naj vam bo še tako všeč.

IMG_1050
Mini countryman je bil všeč tudi informatiku Financ.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

30.05.2013
FINANCE
Marčni podatek: Inflacija v Sloveniji se ne znižuje, nasprotno
Finance
inflacija
Albina Kenda Marčni podatek: Inflacija v Sloveniji se ne znižuje, nasprotno 3

Če gledamo nacionalno specifično košarico, se je inflacija v Sloveniji marca celo povišala - s februarskih 3,4 odstotka na marčnih 3,6 odstotka. Tudi če gledamo vseevropsko primerljivo košarico dobrin, slovenska inflacija ne popušča. Dodajamo hiter pogled na inflacijo v Italiji

FINANCE
Triglav: kaj je udarilo po njihovem dobičku v letih 2022 in 2023
Finance
ZAVAROVALNICA
Tanja Smrekar Triglav: kaj je udarilo po njihovem dobičku v letih 2022 in 2023 1

Iz letnega poročila: zakaj je predlanski rezultat po novem izguba namesto stomilijonski dobiček? Tudi zaradi davkov.

FINANCE
Kamniški podjetnik: Javni uslužbenci bi morali tekmovati v spodbujanju gospodarstva
Finance
KAMNIŠKI RAZVOJNI FORUM
Jana Petkovšek Štakul Kamniški podjetnik: Javni uslužbenci bi morali tekmovati v spodbujanju gospodarstva 1

Na Kamniškem razvojnem forumu bomo govorili o nujni podpori gospodarstvu ter iskanju razlikovalnih prednosti, ki jih ima kamniška občina veliko.

FINANCE
IKT
Poslovanje v segmentu B2B je vse bolj digitalno - kako daleč smo v Sloveniji?
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTKlemen Koncilja Poslovanje v segmentu B2B je vse bolj digitalno - kako daleč smo v Sloveniji?

Slovenija je ob pospešku digitalizacije posla ostala zadaj, vsaj kar zadeva spletno poslovanje B2B. Še vedno se namreč ukvarjamo predvsem s CRM.

FINANCE
Transport in logistika
Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki?
Transport in logistika
Infrastruktura
Transport in logistikaNataša Koražija Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki? 2

Bi lahko prenovo železnic načrtovali bolj racionalno? Cene gradbenih del vrtoglavo naraščajo, projekti se vlečejo več let in se dražijo, učinki na potovalne hitrosti pa so skromni. Zakaj?

FINANCE
Okolje & energija
To so kandidati za energetske nagrade Financ 2024
Okolje & energija
Okolje & energijaNataša Koražija To so kandidati za energetske nagrade Financ 2024

Letošnje energetske nagrade Financ bomo podelili na konferenci Dnevi energetikov, ki bo 16. in 17. aprila.