Pogled na slovensko lestvico najbolje prodajanih modelov v spodnjem srednjem razredu letos pokaže, da je na vrhu VW golf s prek dva tisoč primerki, približno 500 manj jih je prispevala Kia ceed - ta je še posebej priljubljena pri ženskem spolu. Malo manj kot tisoč avtov je prispeval Renault megane, okoli 750 Opel astra, na nekaj več kot 500 primerkih pa so Citroen C4, Hyundai i30 in stari Peugeot 308, ki pa ženskam ni bil tako všeč. To bi se zdaj lahko spremenilo! Francoz je namreč dobil naslednika, s tem pa bo odločitev slovenskih kupcev za novi avto spodnjega srednjega razreda postala še težja. Tudi zato, ker je novinec v marsičem naredil korak naprej, kar lahko potrdimo po naši prvi vožnji in izkušnjah z novim 308 pred dvema tednoma
Nastal je na novi prilagodljivi platformi EMP2, glede na predhodnika je za dva centimetra krajši (425 cm), ponuja za centimeter daljšo medosno razdaljo in je za pet centimetrov nižji. Ima več prostora v prtljažniku (470 litrov), izgubil je 140 kilogramov (nižja poraba in manjše emisije), na zunaj je postal bolj konservativen oziroma tradicionalen, a ponuja moderno notranjost, tudi na račun velikega in na dotik občutljivega zaslona, prek katerega lahko razmeroma preprosto upravljamo večino funkcij. Zanimiv je pogled na obratomer, ki vrednost kaže z desne proti levi, kot vsak sodoben predstavnik v tem razredu ima dnevne LED luči, za doplačilo pa tudi full LED žaromete. Avto je glede na predhodnika naredil velik korak naprej glede kakovosti, ponuja tudi cel kup varnostnih elementov in pripomočkov, sprva pa bo na voljo s petimi motorji in tremi pakete opreme (access, active in allure). Prihodnje leto bo izbira glede motorjev še večja, aprila ali maja prihaja tudi karavan (SW) in nekaj dodatne varnostne (Park Assist, marec 2014) oziroma športne opreme (Sport Pack, julij 2014).
Letos 250, prihodnje leto 1.000 vozil
- Cenik - novi Peugeot 308 (0 KB)
Novi Peugeot 308 naj bi še letos pri nas našel 250 kupcev, prihodnje leto pa okoli tisoč, kar bi pomenilo osemodstotni tržni delež. Po številkah bi tako lahko prehitel Renaultovega megana. Za novega 308 z bencinskim motorjem je treba brez upoštevanja popustov pri nas odšteti najmanj 14.990 evrov (1.2-litrski Vti s 60 kW in prvo stopnjo opreme) oziroma 16.690 evrov za najcenejšega dizla (1.6-litrski turbodizelski motor z 68 kW in opremo access). Po ceniku najdražji je 1.6 e-HDI 115 z opremo allure, vsi pa imajo štiriletno garancijo. Cena novega 308 je za okoli tisoč evrov nižja od cene starega s primerljivo opremo.
Akcijske cene se sicer začnejo pri 13.390 evrov (1.2 VTi, access), 1.6 THP 155 z active opremo stane 15.250 evrov, 1.6 HDI 92 active 15.850 evrov, za 1.6 THP 155 allure je treba odšteti 18.150 evrov, za najmočnejšega in najbolj opremljenega dizla pa 18.950 evrov.
Novi 308 za mlajše pare...
Na predstavitvi so pri Peugeotu razkrili tudi to, kdo naj bi posegel po njihovem novem paradnem konju. Pri tem niso skrili želje, da bi pritegnili takšne, ki do zdaj niso vozili Peugeota. V oko naj bi novi 308 padel predvsem mlajšim parom, ki še nimajo družine, oziroma jo načrtujejo, ali pa imajo enega mlajšega otroka. Njihova kariera je še v vzponu, imajo višje dohodke na družinskega člana in obožujejo tehnološke igrače oziroma gadgete. Danes so slabše zastopani med kupci Peugeotov, večinoma (70 odstotkov) pa naj bi si privoščili paket opreme active in allure. Peugeot jim priporoča doplačilo za veliko panoramsko streho.
...in tudi za starejše pare
Tu so tudi starejši pari (50-60 let) brez nepreskrbljenih otrok, ki imajo radi kompaktne limuzine, tehnologija jih ne prestraši in so okoljsko ozaveščeni. Takšni ljudje prisegajo na kakovost, ob tem da nimajo težav z denarjem pa radi kupujejo racionalno. Približno tretjina naj bi si tako omislila paket access, ki nima na dotik občutljivega zaslona ampak ponuja klasična stikala za upravljanje s klimatsko napravo, radijem,...
Peugeot želi omrežiti tudi poslovne uporabnike
Pri Peugeotu pa z novim 308 ne ciljajo samo na obstoječe privržence francoske znamke ter kupce, ki do zdaj niso imeli Francoza, pač pa želijo prepričati tudi poslovne uporabnike. Tako naj bi bili s konkurenčno ponudbo finančnega in operativnega lizinga primerni za trgovska, storitvena, proizvodna in farmacevtska podjetja, ciljajo pa tudi na javno upravo. Kot prednost so izpostavili nizko porabo, dolge servisne intervale in štiriletno garancijo.
Prihaja še nekaj novih motorjev
Čeprav obstoječa ponudba motorjev pri novem 308 zadovolji precej okusov pa bo prihodnje leto odločitev še težja (ali pač lažja). Z marcem tako na trg prihaja novi 1.2 THP motor s 95 kW (130 KM) in šeststopenjskim ročnim menjalnikom, dizelsko ponudbo bo razširil 2.0 e-HDI s 110 kW (150 KM). Aprila prihaja "super čisti" 1.6 e-HDI z 88 kW (120 KM), ki v zrak na kilometer spusti 82 g CO2. Julija se bo paleti priključil šibkejši 1.2 THP z 80 kW (110 KM), močnejši pa bo dobil avtomatski menjalnik. Proti koncu leta pa prihaja še najmočnejši 1.6 THP s 147 kW (200 KM), ki ga že poznamo iz 208 GTI in RCZ.