Češka Škoda je del skupine Volkswagen, a nekatere dele kupuje tudi neposredno od dobaviteljev, saj se želi značajsko ločiti od Volkswagna. V dobaviteljsko verigo Škoda vabi tudi slovenska podjetja, saj imajo dober ugled v panogi. Pripraviti pa morajo inovativne, praktične in učinkovite rešitve.
O tem, kaj lahko naši dobavitelji ponudijo Škodi, smo se pogovarjali s Karlheinzem Hellom, članom uprave družbe Škoda Auto, odgovornim za nabavo.
Veliko znamk vozi v smer nizkocenovnih avtov. Pa vi?
Nismo in ne želimo biti nizkocenovna oziroma cenena znamka. Verjamem, da si nihče ne želi cenenega avta. Ne želimo vstopati v vse segmente.
Ali dobavitelje iščete le v regiji, kjer so Škodine tovarne, ali tudi drugje po svetu?
Oboje. Kot član skupine Volkswagen je pomembno, da svoje dobavitelje peljemo v svet, njihove dele uporabljamo v vseh proizvodnih lokacijah. Na trgu, kjer imamo proizvodnjo, poiščemo tudi nove, lokalne dobavitelje. Tako poskrbimo tudi za izmenjavo znanja med njimi.
Kakšen delež delov dobite od skupine Volkswagen in kakšen je vaš vpliv pri nabavi?
To je odvisno, za kateri model in katere dele gre. Sestavnim delom, ki jih dobimo iz Volkswagna, poskušamo dodati posebno noto, s katero ustvarjamo značaj naših avtomobilov.
Kakšni pa so prihranki skupne nabave delov?
Tega ne morem komentirati. Sicer pa, če lahko rečem na splošno, pri velikih nabavah ne gre le za cenejše nakupe, ampak za povečevanje produktivnosti in izboljševanje tehnologij. Zato k poslu vselej vabimo nove partnerje, ki prinašajo inovacije, uporabljajo nove materiale ... S tem ustvarjamo tudi tekmovalnost med dobavitelji.
Kako pa lahko te priložnosti izkoristijo novi, denimo slovenski dobavitelji?
S slovenskimi dobavitelji imamo kar nekaj dobrih izkušenj, večino prek dobav skupini Volkswagen, nekateri dobavljajo tudi neposredno Škodi. Prav zaradi dobrih povezav s skupino Volkswagen menimo, da lahko te povezave izkoristimo za neposredne dobave Škodi. Ta želja je seveda obojestranska.
Lahko navedete nekaj primerov inovacij in materialov, ki jih boste potrebovali?
Iščemo dobre rešitve - sestavne dele, s katerimi bomo lahko zmanjšali težo vozil in izpuste ogljikovega dioksida, torej kakovostne in lahke materiale, dele ter tehnične dele, ki nam bodo pomagali doseči te cilje. Iščemo tudi dele, s katerimi lahko izboljšamo udobje avtomobilov, ter pametne rešitve, ki izboljšujejo praktičnost - te se skladajo z našim sloganom simply clever, preprosto pametno. Ob tem iščemo še kakšne idejno zanimive, drugačne rešitve. Za primer: Češka je znana tudi po kakovostnem steklu, morda bi lahko kakšen stekleni del vgradili v notranjost avta namesto lesenih vložkov.