Avto

Seksi obline sedaj še s seksi vsebino

Poslovna insignia le bežno osvežena, pod kožo pa precej boljša od prve, pravijo prvi vtisi z njo

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

08.10.2013 06:15
Čas branja: 4 min

Na prvi pogled je oplova poslovna limuzina le bežno osvežena, pod kožo pa se skrivajo precej boljši in varčnejši motorji in bolj imenitni materiali. Seksi obline imajo sedaj tudi seksi vsebino.

IMG-4637.1381188688.JPG.o.600px.jpg

Pomanjkljiva, a uspešna

Opla insignio smo leta 2008 na Financah razglasili za poslovni avto leta. Za tiste čase je pomenila preskok v oblikovanju, ponudila je dober paket opreme in moči za razumen denar. A brez zamer ni šlo. Že od začetka so nas motile številne tehnične lastnosti, denimo grob in požrešen dvolitrski dizel s 96 ali 118 kilovati, zelo slabo izkoriščena zadnja klop glede na orjaške zunanje mere, cenena in kakovostna slabša plastika na armaturni plošči ter precejšnja teža, ki je sicer močnim strojem na cesti odvzela precej sape. Kupci so bili vseeno navdušeni nad njo, v zadnjih petih letih se jih je zvrstilo kar 600 tisoč. Le volkswagnova ikona passat je bila uspešnejša. Podoben položaj je insignia ohranjala tudi na našem trgu.

Skromen poseg v obliko

Opel vseeno ni čakal na zaton v vse močnejši konkurenci, ki v tem razredu ni več omejena le na limuzine, na nakupni seznam se vse pogosteje uvrščajo še enoprostorci, športni terenci in kupejevske limuzine. Insignio je dodelal predvsem navznoter, navzven bolj malo. Zadnje niti ne čudi, saj je bila oblika doslej najmočnejše orožje poslovnega opla. Spredaj je dobila novo masko in luči, zadnje luči povezuje kromirana letev.

IMG-4651.1381188827.JPG.n.600px.jpg

Ostala je velika, a le navzven

Mere so ostale podobne, dolžinskega prirastka je od polovice do dobrega centimetra na račun odbijačev. Insignia v dolžino meri od 4,84 do 4,91 metra (karavanski sportstourer). A ti centimetri so tudi pri novincu opazni le navzven, v kabini je insignia bolj utesnjena od večine tekmecev, saj na zadnji klopi že običajno rasel potnik s koleni tišči v prednje sedeže. Tudi prtljažnik s 500 do 540 litri (sportstourer) ni hvalevreden, več prostora ponujajo že za razred manjši karavani. Ko odpreš prtljažna vrata in se zagledaš v 20-centimetrski rob vrat, ki se zajedajo v odbijač, hitro postane jasno, kam so šli centimetri. Nič novega torej!

IMG-4656.1381188947.JPG.o.600px.jpg

Prečiščena,...

Novo življenje osvežene insignie oziroma njenega lastnika pa se prične, ko ta vstopi v kabino in prižge motor. Sedeži, še posebej doplačilni komfortni, so bili že prej odlični. Armaturna plošča na prvi pogled deluje podobno, a kmalu pokaže da je močno dodelana. Kopica gumbov na sredinski konzoli je izginila, ukazi pa so svoje mesto dobili v osempalčnem informacijskem zaslonu na vrhu konzole. Temu ni težko ukazovati, to je moč početi prek drsne plošče ob menjalniku (po njej drsiš kot po miški prenosnega računalnika), z dotiki na zaslonu, stikali ob volanu ali govornimi ukazi. Ponuja še povezavo s spletom in ujemanje s pametnimi telefoni.

insignia2.1381190230.jpg.c.600px.jpg

...bolj imenitna armatura

Armaturno ploščo sedaj krasi velik elektronski merilnik hitrosti, podatki v sredini (potovalni računalnik, navigacija) so večji in lažje berljivi. Predvsem pa je plastika mehkejša in prijetnejša na otip, dobrodošla sprememba torej. Insignia je po prenovi postala še bolje založena z varnostno in drugo opremo, sicer ne v osnovnih paketih opreme. Kupec si lahko zaželi sistem opel eye - kamero ki s pomočjo radarskega tempomata opazuje okolico (pri vzvratni vožnji do 20 metrov okoli vozila), vzdržuje hitrost pred spredaj vozečim, pomaga parkirati, brati prometne znake,...

insignia1.1381189210.jpg.o.600px.jpg

Dizelski ropot se je precej umiril

Cel kup novosti je tudi pod motornim pokrovom, dizelski stroji so kar štirje - vsi dvolitrski z močjo 88, 103, 120 in 143 kilovatov. Bencinski pa štirje, od 1,4 litrskega turba s 103 kilovati, do 2,8 litrskega V6 biturba s 239 kilovati. Najprej smo se vsedli v insignio 2.0 CDTI s 103 kilovati, ki obljublja porabo le 3,7 litra. Velika obljuba za avto s 1,6 tone suhe teže. Največje presenečenje je že znani stroj, ta še ne sodi v novo generacijo dizelskih strojev kot denimo 1,6 CDTI, pripravil z mirnejšim tekom. Neslišnosti mu sicer ne moremo pripisati, a ropot ki ga zganja je precej manj moteč kot pri predhodniku. Ob tem je dovolj zmogljiv, predvsem ponuja zelo odločnih 350 nevtonmetrov navora in povsem solidne zmogljivosti. Celo nekoliko boljše kot daje slutiti pospešek do stotice v 10,5 sekunde. Poraba goriva na 150 kilometrskem krogu je dosegla 5,4 litra, kar je dober rezultat. Dobra je tudi ostala tehnika, od dovolj natančnega volana in podvozja z nekaj prečvrsto nastavitvijo. Le menjalnik z dolgimi in nenatančnimi hodi pušča več prostora za izboljšave.

Bencinar je šel še korak dlje

Nova različica - terensko obarvana insignia country tourer, za dva centimetra dvignjen karavanski sportstourer, želi s pojavo in štirikolesnim pogonom slediti audiju A4 in A6 allroad, subaruju outbacku in še nekaterim. Ali je na terenu res klena, na kratki avtocestni preizkušnji nismo imeli priložnost spoznati. Terenska insignia pa je v primerjavi z običajno navdušila z mehkejšim podvozjem, prinesla je tudi več nagibanja karoserije. Predvsem pa je opozorila na odličen dvolitrski štirivaljni turbo bencinar 2.0 SIDI, ki razvaja s svileno tihimi in prožnimi 184 kilovati. S pospeškom 8,6 sekunde do stotice ni dirkač, za kar je kriva precej visoka teža insignie. A je z mirnim, zveznim in odločnim delovanjem zelo prijeten stroj, ki pristoja poslovni limuzini. V teoriji je tudi varčen, porabi med 7,6 in 8,3 litri. Na kratki preizkušnji je porabil slabih 11 litrov.

Cene se ne bodo bistveno spreminjale

Cene insignie bodo ostale na ravni predhodnice, pravijo v Oplu. Izdajajo le osnovno 1.4 turbo ki bo po ceniku stala dobrih 23 tisočakov. Glede na akcije iz preteklosti pa lahko pričakujemo, da bo za ta denar moč dobiti že dizelski motor in bogatejšo opremo cosmo. Več bo znanega prihodnji teden, ko zapelje na naš trg.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

Preberite tudi:

03.12.2013
22.01.2015
FINANCE
ESG
Vabljeni na Skazin tek leta za otroke s Challetom Salletom
ESG
Otroci otrokom
ESGPartner ali podpornik projekta Vabljeni na Skazin tek leta za otroke s Challetom Salletom
FINANCE
International
German Factory Orders Drop in Sign of Enduring Weakness
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Okolje & energija
Velika Britanija: stroški globokega geološkega odlagališča jedrskih odpadkov rastejo na 77 milijard evrov
Okolje & energija
Odpadki
Okolje & energijaNataša Koražija Velika Britanija: stroški globokega geološkega odlagališča jedrskih odpadkov rastejo na 77 milijard evrov

Britanska vladna družba Nuclear Waste Services načrtuje gradnjo podzemnih kavern za dolgoročno odlaganje jedskih odpadkov na globini več kot tisoč metrov

FINANCE
Povprečna razvitost v EU: kje je Slovenija zdaj in kje bo po napovedih MDS čez pet let
Finance
Albina Kenda Povprečna razvitost v EU: kje je Slovenija zdaj in kje bo po napovedih MDS čez pet let

V grafih: kako se je zadnjih deset let spreminjala povprečna gospodarska razvitost Slovenije in kako se je primerjala denimo s sosedami, sočlanicami EU, pa še, kje v EU bo po projekcijah Mednarodnega denarnega sklada leta 2029

FINANCE
Prevozi
Na trgu dizelskih dostavnikov kitajski maxusi tečejo le na elektriko
Prevozi
PrevoziJure Šujica Na trgu dizelskih dostavnikov kitajski maxusi tečejo le na elektriko

Čeprav imajo v Evropi med osebnimi in gospodarskimi vozili več klasično kot pa električno gnanih, Maxus v Sloveniji ponuja zgolj električne lahke dostavnike, klasično gnanih pa vsaj letos gotovo ne bo.

FINANCE
Avto
Cupra formentor in leon z novim obrazom dobivata tudi novo srce
Avto
AvtoJure Šujica Cupra formentor in leon z novim obrazom dobivata tudi novo srce

V motorni ponudbi bosta pri obeh modelih po novem na voljo dva precej bolj zmogljiva pogonska sklopa, en bencinski, drug priključnohibridni.