Avto

Ohranil je ime, a postal pravi zapeljivec

Peugeot 308 je po predhodniku povzel zgolj ime, naredili so ga namreč povsem na novo. K nam prihaja sredi oktobra s privlačno ceno, lično obliko, napredno in učinkovito tehniko ter zelo dobrimi voznimi lastnostmi. Konkurenci se lahko tresejo hlače.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

27.09.2013 10:49
Čas branja: 6 min

308_1306JBL516

V nižjem srednjem razredu na prestolu sedi VW golf, zdaj mu bo stolček skušal spodnesti ali pa vsaj konkretno zamajati novi Peugeot 308, ki si bo s komolci utiral pot med focusi, astrami, megani, i30, ceedi, C4,...vzporedno pa tron napada tudi nova Mazda 3.

Ohranil je ime, a obrnil povsem nov list papirja

Glede na predhodnika je Francoz ohranil zgolj ime, kar se je zdaj zgodilo prvič, praktično vso njegovo zapuščino  pa so inženirji in oblikovalci pometli z mize ter na novi prilagodljivi platformi EMP2 naredili vse za prihod morebitnega novega kralja. Svojo nalogo, narediti golfa po francosko, so sodeč po prvih vtisih in vožnjah opravili zelo temeljito, nagrado za trud pa jim bodo sprva izkazali kupci v Evropi, pozneje tudi na Kitajskem. Pri nas prodaja steče 17.oktobra, avti so že na zalogi, do konca leta se bo našlo 250 kupcev, prihodnje leto pa naj bi si za zdaj le petvratno kombilimuzino omislilo okoli tisoč Slovencev. Ti bodo za novo bencinsko 308 odšteli od 13.390 tisoč evrov naprej, oziroma od 14.920 za osnovnega dizla.

IMG_0146

Lep in eleganten

Ob prvem stiku z novim 308 na parkirišču za letališko stavbo smo iz ust novinarskih kolegov večinoma zaslišali pohvale, avto namreč deluje elegantno, moderno in všečno. Oblikovalci so zgledno pripravili mešanico elegance in športnosti, z nekaterimi potezami in rešitvami poudarili kakovost, bolje opremljene različice se denimo ponašajo z LED žarometi. Avto kot celota deluje precej gosposko, ponaša pa se tudi z zelo ugodno aerodinamiko. Ker so ga zelo pozitivno ocenili tudi tisti, ki so se z njim že lahko popeljali, so bila naša pričakovanja že na začetku velika. Z vsakim prevoženim kilometrom smo nato ugotavljali, da so pri Peugeotu temeljito zavihali rokave in da imajo upravičeno velika pričakovanja.

IMG_0041

Svet, zgrajen okoli nove prilagodljive platforme

Za novinca bi lahko rekli, da so oblikovalci in tehniki dolgo zrli v sliko stare 308, nato pa jo zmečkali in vrgli v koš. Na praznem listu papirju je najprej zasijala nova prilagodljiva koncernska platforma EMP2, ki deluje precej napredno in učinkovito ter na kateri sicer že nastaja Citroen C4 picasso. Ovili so jo v preprosto zunanjo obliko, ki se ponaša z razmeroma izenačenimi proporci, z nekoliko poudarjenim in samosvojim C stebričkom pa spominja na VW golfa. Ker je slednji vodilni v tem razredu, se Francozi niso zgledovali po napačnem, v lovu za prvakove (potencialne) kupce pa so marsikaj postorili tudi pod kožo svojega novega aduta.

IMG_0017

Krajši, nižji in prostornejši

Peugeot 308 je tako glede na predhodnika krajši za dva centimetra in v dolžino meri 425 centimetrov, k bolj kompaktnemu videzu pa pripomore izguba kar petih centimetrov višine (1,45 metra). Kljub temu je medosna razdalja daljša za dober centimeter (2,62 metra), kar že obeta nekoliko več prostora v notranjosti, tudi pohvalno veliko za potnike zadaj. Družine bo dodatno navdušil prtljažni prostor, ki je s 470 litri en večjih v razredu, s podiranjem zadnje klopi pa se poveča na prek 1.300 litrov. To je že prvi podrti rekord v razredu.

IMG_0008

Krepko je shujšal

Ker so centimetri izpuhteli, je logično pričakovati nekoliko nižjo težo, a so tukaj inženirji naredili velikanski korak naprej. Novinec je namreč shujšal za kar 140 kilogramov, tehtnica mu pokaže med 1.075 in 1.165 kilogramov. Novi 308 je tako podrl že drugi rekord, saj je najlažji sodoben avto v svojem razredu, kar mu na drugi strani prinaša še dodaten plus pri voznih lastnostih in gospodarnosti. Recept za hujšanje? Polovica gre na račun nove platforme, za katero so uporabili lažje jeklo, aluminij in umetne snovi, drugo polovico pa je prinesla uporaba lažjih snovi na karoseriji in pod njo. Glede varnosti ni dileme, pri Peugeotu ciljajo na pet zvezdic.

Osnovne cene

bencinske različice
1.2 VTi 82 Access, 13.390 €
1.6 THP 125 Access, 14.440 €
1.6 THP 125 Active, 15.240 €
1.6 THP 156 Active, 16.720 €
1.6 THP 156 Allure, 18.150 €

dizelske različice
1.6 e-HDi 92 Stop & Start Access, 14.920 €
1.6 e-HDi 92 Stop & Start Active, 15.800 €
1.6 e-HDi 115 Stop&Start Active, 17.000 €
1.6 e-HDi 115 Stop&Start Allure, 18.950 €

Sprva pet motornih različic, prihodnje leto novi motorji

Novo 308 bo sprva poganjalo pet motornih različic. Pri bencinsko gnanih si bodo kupci lahko izbrali trivaljni 1.2 VTi s 60 kW (82 KM), šibkejši štirivaljni 1.6 THP z 90 kW (125 KM) ali močnejšega s 115 kW (155 KM),ki je sicer že znan iz drugih PSA modelov. Motorju ukazuje šeststopenjski ročni menjalnik, trivaljnik pa ima pet prestav. Prvo novost pri bencinarjih pričakujemo prihodnje leto, ko bo pripravljen 1.2 THP s 110 ali 130 "konji", slednji bo na voljo tudi z avtomatskim menjalnikom, motor pa bo izpolnjeval Euro 6 normo.

IMG_0080

Slovenski kupci si bodo bolj podrobno ogledali dizelsko ponudbo, ki naj bi imela 70-odstotni delež. Pod pokrovom je 1.6 HDI motor v dveh izpeljankah, šibkejša ima ročni petstopenjski menjalnik in 68 kW (92 KM), močnejša pa šest prestav ter 85 kW (115 KM). Tudi tukaj bo paleta prihodnje leto povečana za dva motorja, prihaja namreč 120-konjski 1.6 BlueHDI in 150-konjski 2.0 BlueHDI, ki bo na voljo tudi kot avtomatik. Oba motorja dosegata Euro 6 normo, dizla pa bosta najbolj čista v svojem razredu. Tretji rekord.

Napredna in revolucionarna notranjost

IMG_0079

Tudi v notranjosti od stare 308 ni ostalo kaj dosti. Ta je zdaj precej napredno usmerjena, celo revolucionarna - tako Peugeot. Nadeli so ji ime Peugeot i-Cockpit, ki je sestavljen iz štirih osnovnih elementov. V oči takoj pade majhen volanski obroč, podobno kot pri modelu 208 je postavljen precej nizko in voznik na merilnike gleda prek njega, kar je drugi element novega pristopa. Sredinska konzola je visoko postavljena (tretji element) in obrnjena proti vozniku, z izjemo osnovne različice Access pa jo krasi velik, 9,7-palčni sredinski zaslon na dotik (četrti element). Zaslon s tehnologijo na dotik nadomešča vse klasične gumbe na armaturki, kjer je tako ostal le precej velik vrtljivi gumb za nastavljanje jakosti avdio naprav, reža za CD ter pet gumbov.

Prostor pod zaslonom se tako zdi prazen in morda premalo izkoriščen, sami bi tja dodali dva ali tri gumbe, s katerimi bi lahko preprosto upravljali klimatsko napravo. Med testnimi vožnjami se je sedanja rešitev izkazala za zamudno, tudi pozornost voznika je prevečkrat uhajala na zaslon. Morda so šli pri Peugeotu s tem malo predaleč v prihodnost, novi 308 pač še ne zna voziti sam. Ob tem se nismo mogli navaditi na to, da je merilnik vrtljajev postavljen "narobe" - vrtljaji namreč naraščajo z desne proti levi.

IMG_0212

Precej varnostnih dodatkov

Prilagajanje sedeža in volanskega obrača je sicer manj zamudno kot pri 208, v bogatejših stopnjah opreme nam pri iskanju pravega položaja lahko pomaga elektrika, sedeži pa se lahko ponašajo tudi z masažno funkcijo. Že v osnovni različici so sedeži pohvalno udobni, telo dobro držijo, tkanina je kvalitetna, pri usnju pa je moč začutiti pridih prestiža. Avto je opremljen s kopico elektronskih dodatkov, ki aktivno povečujejo varnost. Pri bolje opremljenih različicah je tako na voljo varnostni paket, ki uporablja radarske senzorje (aktivni tempomat - ki pa ne uporablja zavor in zato pogosto ni kdo ve kako v pomoč -, opozorilnik pred naletom - sprva deluje vizuelno, nato zvočno, na koncu zavira samodejno -, in sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu). Kmalu bo na voljo tudi parkirna pomoč (za bočno in vzdolžno parkiranje), avto je tudi lahko povezljiv v svet prek Connected Services, ponuja tudi razne informacijske pripomočke Connected Apps.

IMG_0219

Med ljudmi prevladuje mnenje, da so francoska vozila bolj naravnana na (pretirano) udobje, vozna dinamika pa jim je bolj tuja. Slednjo najprej pripišejo nemškim avtom, a kaj ko so ti ob tem pregovorno bolj trdi in tako manj udobni. Novi 308 je na okoli 350 testnih kilometrih ponudil pravo zmes obojega, torej udobja in dobre lege.

Zelo pozitivni občutki med vožnjo

Z udobno vožnjo se je avto najprej izkazal na avtocesti, pozneje na manj kakovostnih cestah, kjer je neravnine in luknje dobro "požiral", elegantno je zdrsnil tudi prek ležečih policajev. Novinec se je pozneje zelo dobro odrezal tudi na ovinkastih cestah. Lega tam je bila namreč presenetljivo dobra, meje zdrsa pa visoko postavljene. V hitro odpeljanih ovinkih so sedeži nudili tudi dovolj bočne opore telesu. Do škripanja gum je tako prišlo komaj kdaj, pri vožnji v klanec je do izraza prišla dobra prožnost dizlov in bencinarjev. Motorji so sicer uglajeni in tihi, tek je miren, hodi menjalnika dolgi. S 115-konjskim turbodizlom smo v imeli v prvem delu poti porabo 5,2 litra na sto kilometrov, po agilnejši vožnji skozi hriboviti predel pa je zrasla na 6,1 litra. Močnejši bencinar je na poti porabil 8,7 litra goriva, šibkejši pa 7,6 litra.

IMG_0154

Naslednja različica bo SW

Za Peugeot je model 308 še kako pomemben, saj nastopa v najbolj množičnem srednjem razredu (tretjina prodaje v Evropi), njihova pričakovanja pa so zaradi velikega truda, kopice novosti in tehničnih dodelav velika. Novi 308 bo maja prihodnje leto dobil še karavansko (SW) in za tem športno različico (R), pozneje pa najbrž še različico zgoraj brez ter morebiti limuzino.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

Preberite tudi:

14.10.2013
06.11.2013
19.12.2013
04.03.2014
19.03.2014
FINANCE
Manager
Na Mars in nazaj: znanost, denar in politika v ozadju Nasine misije MSR
Manager
Vesolje
ManagerWorldcrunch / TCE Na Mars in nazaj: znanost, denar in politika v ozadju Nasine misije MSR

Pri ameriški vesoljski agenciji pripravljajo misijo, v okviru katere bi na Zemljo pripeljali vzorce snovi s površja Marsa. A nekateri znanstveniki se sprašujejo, ali je to res pametna naložba.

FINANCE
Manager
Vse več proizvajalcev televizorjev stavi na mini LED za najboljšo sliko
Manager
Tehnologija
ManagerMatjaž Ropret Vse več proizvajalcev televizorjev stavi na mini LED za najboljšo sliko

Pogledali smo paradne modele iz Samsunga, Philipsa in Sonyja, ki je pred dnevi razkril svoje novosti na tem področju in precej presenetil.

FINANCE
Manager
Pismo iz Sarajeva: O aprilu, Titu in Zdravku Čoliću
Manager
iz prestolnic
ManagerVildana Selimbegović Pismo iz Sarajeva: O aprilu, Titu in Zdravku Čoliću

Na začetku aprila smo se spominjali odpora v devetdesetih letih, obdobja, v katerem je umrlo 11.541 prebivalcev kotline.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Transport in logistika
Igra prestolov na potniškem centru
Transport in logistika
Infrastruktura
Transport in logistikaNataša Koražija Igra prestolov na potniškem centru

Jutri bodo na DRSI odpirali ponudbe na ponovljenem razpisu za glavni del železniške postaje v Ljubljani. Kakšna bo igra železniškega gradbinca?

FINANCE
Vlagatelj Maks
Nvidia za začetnike: zakaj je to najbolj vroča delnica na svetu
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Nvidia za začetnike: zakaj je to najbolj vroča delnica na svetu

Veliko se govori o Nvidi, marsikdo pa se sprašuje, zakaj

FINANCE
Avto
Na elektriko tudi najbolj robusten mercedes-benz in s ceno, primerljivo z dizlom
Avto
AvtoJure Šujica Na elektriko tudi najbolj robusten mercedes-benz in s ceno, primerljivo z dizlom 4

Vozilu primeren bo tudi baterijski sklop z zmogljivostjo 116 kilovatnih ur.

FINANCE
Slovenija na napačni poti
Finance
RAZVOJ
Simona Toplak Slovenija na napačni poti 5

Je Umarjevo poročilo o razvoju Slovenije 2024 dovolj glasen alarm za politiko, pa tudi za gospodarstvo?