Ford je pred šestimi leti predstavil model s pri nas dokaj pomenljivim imenom - kuga. Da ga ne povezujejo s čim slabim je v tem času dokazalo približno 1.200 domačih kupcev, že pred dobrim letom in pol pa je Ford javnosti predstavil drugo generacijo svojega športnega terenca. Ta je postala večja, saj s tem dela prostor prihajajočemu modelu ecosport, na zadnji klopi in v prtljažniku prostornejša, zato bolj družinska, varčnejša in malo manj športna, ohranila pa je zgledne vozne lastnosti, pridobila kup varnostnih elementov in boljšo končno izdelavo.
Prišla, da bi osvojila svet
Novo kugo smo na cestah zadnje čase že videvali, vendar je nosila tuje registrske oznake, z njo so Fordovci pripravljeni na uspeh po vsem svetu. Z jesenjo se je tako podala v boj za slovenske kupce, ki si sicer ogledujejo modele tiguan, qashqai, CR-V, iX35, RAV4, C4 AirCross, ASX, sportage,... Teh naj bi bilo v prihodnjem letu skoraj sto, po mnenju zastopnika Summit motors pa bodo prevladovale izpeljanke z dizelskimi motorji in pogonom na prednji kolesni par, za kakršne naj bi se odločilo kar 80 odstotkov kupcev. Najcenejša dizelska različica z osnovno opremo Trend stane 21.610 evrov, najcenejša bencinska pa 19.990.
Malo manj športna, bolj družinska
Na slovenski predstavitvi smo ob agresivneje oblikovani kugi, ki jo spredaj krasita prepoznavna maska z ozko zgornjo režo in bolj aerodinamičen pokrov motorja, zadaj pa mini spojlerja poskrbita za večjo čistočo zadnjega stekla, zagledali črno mačko. Slab znak, slučaj, ali občutek ugodja in domačnosti? Na koncu se je izkazalo, da gre za zadnje, saj se je sita zadovoljno smukala ob avtu in drgnila ob kolesa, kar je lepa popotnica za bolj družinsko naravnano kugo.
Prvič pomična naslonjala zadnjih sedežev
Ford je novega športnega terenca namreč podaljšal za osem centimetrov na 452,4 centimetra, medosna razdalja je sicer ostala enaka, vendar se je za 17 mm povečal prostor za kolena potnikov zadaj, za 12 mm pa prostor nad njihovimi glavami. Potovanja naredi udobnejša tudi 10-stopinjska prilagoditev naklona naslonskega dela zadnjih sedežev, kar se je v kugi pojavilo prvič. Prednji sedeži so širši in udobnejši, notranjost z armaturno ploščo je sicer nezmotljivo Fordovska, za lažje manevriranje na ozkih prostorih pa je nova kuga v širino z ogledali izgubila pet centimetrov. Brez upoštevanja ogledal je širša za pol centimetra, malenkostno je zrasla tudi v višino, teža znaša med 1.580 in 1.707 kg.
Večji prtljažnik, udoben dostop do njega
Glede na predhodnico po prenovi v prtljažnik pospravi 82 litrov več prtljage oziroma skupaj 492 litrov, kar je več od nekaterih tekmecev. Prtljažno dno je ob tem prilagodljivo in se ga lahko spremeni v ravno podlago, to pa olajša prevoz daljših predmetov. Pri Fordu so se pohvalili, da je kuga Smart Utility Vehicle, torej pametna. Če imamo v žepu pametni ključ, potem lahko prtljažnik prostoročno odpremo že z brco pod zadnji del vozila, za kar poskrbita dve indukcijski tipali. Kdor se k avtu vrača obložen z vrečkami ali torbami bo to znal še kako ceniti.
Nekateri pametni dodatki pridejo 2014
To pa ni edina tehnična novost nove kuge, tako so vanjo vgradili vmesnik za glasovno upravljanje SYNC s funkcijo klica na pomoč v sili. Sistem v primeru nesreče reševalni službi sporoči lokacijo dogodka, za kar poskrbita GPS in bluetooth povezava. Šele od prihodnjega leta naprej bodo na voljo tudi aktivno varnostni sistemi, kot je opozorilnik mrtvega kota, samodejno zaviranje pri nizkih hitrostih, opozorilnik nenamerne menjave voznega pasu,...in šele takrat bo kuga tudi pri nas najvarnejši SUV na trgu, kot pravijo pri Fordu.
Iz ZDA prihajata avtomatski menjalnik in zadnji del pogona
Kuge lahko poganjata bencinska 1.6 EcoBoost motorja s 110 kW (150 KM) - na voljo je s prednjim pogonom in 6-stopenjskim ročnim menjalnikom - ali 134 kW (182 KM), slednji ima štirikolesni pogon in 6-stopenjski samodejni menjalnik. Dizelska različica 2.0 TDCi motorja se ponaša s 103 kW (140 KM), v tem primeru ima lahko pogon spredaj in ročni menjalnik, po želji pa je na voljo s štirikolesnim pogonom in Powershift avtomatskim menjalnikom. Močnejši dizel zmore 120 kW (163 KM), na voljo je s štirikolesnim pogonom in ročnim ali Powershift avtomatskim menjalnikom. V prvem četrtletju 2014 pride še šibkejši dizel s 85 kW (116 KM), ki naj bi stal okoli 20 tisoč evrov. Motorje po besedah proizvajalca odlikuje varčnost, saj naj bi bencinski porabili za 25 odstotkov manj goriva od predhodnikov, dizelski pa 10 odstotkov manj. Nov samodejni menjalnik za 1.6 EcoBoost motor in zadnji pogonski sklop so sicer zasnovali prek luže, sprememb je bil deležen tudi štirikolesni pogon.
Haldex sklopko, ki razmerje moči razporedi v razmerju 50:50, je tako zamenjala nova suha sklopka. Ta lahko na zadnjo os prenese do 100 odstotkov navora, štirikolesni pogon se ponaša z vektoriranjem navora, kar je še posebej dobrodošlo pri (hitri) vožnji skozi ovinke. Novo kugo smo preizkusili na poligonu varne vožnje Vransko, kjer je kljub letno-zimskim (M+S) pnevmatikam in 19-centimetrski oddaljenosti od tal zgledno sledila začrtani liniji.
Trije paketi opreme, nova barva
Kuge bodo na voljo s tremi paketi opreme, osnovnemu Trend sledi Titanium, temu pa Titanium plus. S tako oprema je kuga precej "šminkerska", med drugim so sicer temni plastični pragovi odeti v barvo karoserije. Za paket je treba doplačati štiri tisoč evrov, a je v njem strnjeno za šest tisočakov dodatkov. V barvni paleti je tudi nova, ginger ale, svetlo zelena, ki naj bi spominjala na barvo ingverjevega piva, po želji je na voljo tudi pomična panoramska streha.